حضور ۶ هزار دانشجو در رقابت‌های کرسی‌های آزاداندیشی

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حضور گسترده دانشجویان در رویداد سراسری کرسی‌های آزاداندیشی این دانشگاه گفت: نزدیک به ۶ هزار دانشجو در قالب یک هزار و ۴۶۰ تیم در این رقابت‌ها ثبت‌نام کردند و ۳۰۰ تیم به مرحله کشوری راه یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ افتتاحیه مرحله نهایی نخستین رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه، فرزاد جهان‌بین معاون  فرهنگی‌ و دانشجویی دانشگاه و تیم‌های راه‌یافته به مرحله نهایی این رقابت‌ها در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

جهان‌بین با اشاره به اینکه کرسی‌های آزاداندیشی همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است، اظهار کرد: کارهای اولیه این رقابت‌ها از مرداد سال گذشته کلید خورد؛ مقدمات آن فراهم و آیین‌نامه‌های لازم تدوین شد.

وی با بیان اینکه رفع موانع این کار بدون حمایت ریاست دانشگاه امکان‌پذیر نبود، گفت: طبق آمار وزارت علوم، در سال ۹۷ آمار کل کرسی‌های برگزار شده در دانشگاه های کشور حدود ۵۰۰ کرسی بوده در حالی که از اسفند گذشته تاکنون ما ۲ هزار کرسی برگزار کرده‌ایم.

جهان‌بین درباره تعداد شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها بیان کرد: نزدیک به ۶ هزار دانشجو در قالب یک هزار و ۴۶۰ تیم در این رقابت‌ها ثبت‌نام کردند و ۳۰۰ تیم به مرحله کشوری راه یافتند. مرحله کشوری قرار بود به صورت حضوری برگزار شود که به خاطر شرایط همه‌گیری کرونا میسر نشد.

وی با اشاره به اینکه این رقابت‌ها در ۶ حوزه موضوعی برگزار شد، گفت: مسابقات ۴ تیم راه یافته به مرحله نهایی گروه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به صورت حضوری و مسابقات گروه‌های معماری و سلامت به صورت مجازی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری این کرسی‌ها، برد و باخت نبوده و نیست، افزود: قالب رقابتی صرفا برای شکل‌گیری کرسی‌ها بود و برد و باخت طریقت داشت نه موضوعیت؛ به داوران هم توصیه کردیم که فارغ از محتوا به قوت استدلال‌ها توجه کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم دبیرخانه دائمی رویداد را تثبیت کنیم و هر سال این رویداد شکل بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097300

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =