دومینوی مربیان در ایتالیا

با جدایی آنتونیو کونته از اینترمیلان مربیان شاغل در ایتالیا در حال چرخش میان تیم ها هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدمعین ملکی؛ این روزها با پایان یافتن رقابتهای سری آ در فصل ۲۰۲۰_۲۰۲۱ نیمکت چند تیم حاضر در این مسابقات دستخوش تغییر شده است و اکثر تیم ها در حال تغییر کادر فنی خود هستند.

یوونتوس

پس از اینکه آندرا پیرلو در اولین فصل حضور خود در تورین نتوانست اعتماد آنیلی را جلب کند از این تیم کنار گذاشته شد تا سرانجام پس از حدس و گمان های فراوان ماسیمیلیانو آلگری پس از دو فصل استراحت به یوونتوس بازگردد. دوره اول حضور آلگری در تورین با فتح ۵ اسکودتو، ۴ جام حذفی، ۲ سوپرجام ایتالیا و ۲ فینال لیگ قهرمانان اروپا همراه بود.

اینتر

پس از فتح اسکودتو آنتونیو کونته سرمربی نراتزوری از سمت خود استعفا داد تا سران اینتر برای هدایت تیم خود به سراغ سیمونه اینزاگی مربی جوان و موفق لاتزیو بروند. برادر کوچکتر فیلیپو اینزاگی در چند سال اخیر به همراه لاتزیو عملکرد درخشانی از خود به جا گذاشته است. سیمونه اینزاگی در پنج سال حضور خود در لاتزیو موفق شد یک بار جام حذفی ایتالیا و دو بار سوپر جام ایتالیا را فتح کند.

آ اس رم

گرگ ها پس از کسب جایگاه هفتمی در لیگ و شکست تحقیرآمیز مقابل منچستریونایتد در نیمه نهایی یورو لیگ پائولو فونسکا سرمربی پرتغالی خود را از کار برکنار کردند و به سراغ هموطن مشهور او یعنی ژوزه مورینیو رفتند. مورینیو پرتغالی که سابقه قهرمانی در پرتغال، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا را در کارنامه دارد با عقد قراردادی سه ساله پس از ۱۱ سال به فوتبال ایتالیا بازگشت. آقای خاص در سال ۲۰۱۰ به همراه اینتر فاتح سه گانه شد و خاک ایتالیا را به مقصد مادرید ترک کرد.

ناپولی

پس از اینکه ناپلی ها در هفته پایانی لیگ با تساوی ناامیدکننده برابر ورونا به سادگی سهمیه لیگ قهرمانان را از دست دادند مسئولین این باشگاه همکاری خود را با جنارو گتوسو قطع کردند و جولیانو اسپالتی را به عنوان سرمربی خود منصوب کردند. اسپالتی که سابقه هدایت رم و اینتر را در کارنامه دارد ۴ عنوان نایب قهرمانی سری آ، ۲ قهرمانی جام حذفی و یک قهرمانی سوپرجام ایتالیا را در کارنامه خود میبیند.

فیورنتینا

بنفش های فلورانس پس از گذراندن فصلی ناامید کننده به همراه جوزپه یاکینی و قرار گرفتن در رده سیزدهم جدول رده بندی تصمیم به تغییر کادرفنی خود گرفتند. پس از برکناری گتوسو از هدایت ناپولی فلورانسی ها سکان هدایت فیورنتینا را در فصل آینده به کرگدن سپردند. گتوسو که سابقه هدایت میلان و ناپولی را دارد فصل گذشته موفق به فتح کوپا ایتالیا با ناپولی شد.

تورینو

دیگر تیم پرافتخار شهر تورین یعنی تورینو فصلی کابوس وار را سپری کرد و تا آستانه سقوط به سری ب پیش رفت. گاوهای وحشی تورین در یکی از بدترین فصول خود با هدایت داویده نیکولا در رده هفدهم جدول رده بندی قرار گرفتند و از سقوط به دسته پایین تر گریختند. گراناتا پس از عملکرد ضعیف در این فصل نیکولا را اخراج کرد و ایوان یوریچ کروات را به عنوان سرمربی خود منصوب کرد. یوریچ در فصل ۲۰۱۵_۲۰۱۶ توانست کروتونه را به سری آ فوتبال ایتالیا برساند.

در میان بزرگان فوتبال ایتالیا به نظر میرسد تنها میلان و آتالانتا تغییری در کادر فنی خود نخواهند داشت. باید منتظر ماند و دید که در روزهای آینده این تغییرات تا کجا ادامه پیدا میکند و کدام تیم ها در ادامه دست به تغییر کادرفنی خود خواهند زد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =