امروز آخرین مهلت ثبت‌نام انتقالی و مهمانی دانشجویان

مهلت ثبت درخواست دانشجویان در سامانه انتقال و مهمانی دانشگاه‌های سراسری در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ امروز به پایان می‌رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دانشجویان متقاضی مهمانی و انتقال در دانشگاه‌های سراسری کشور تا پایان وقت امروز دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ فرصت دارند برای ثبت درخواست خود جهت انتقال و مهمانی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به سامانه سجاد به آدرس https://portal.saorg.ir مراجعه و نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند و دانشگاه‌های مبدأ موظفند درخواست دانشجو را بررسی کرده و در صورت داشتن شرایط از ۱۱ خرداد تا  ۱۵ تیر ماه نظر خود را در سامانه اعلام و در صورت موافقت ریز نمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد ارسال کنند.

دانشگاه‌های مقصد نیز موظفند حداکثر تا پایان مرداد ماه نسبت به بررسی تقاضاها اقدام و از طریق سامانه یاد شده اعلام کنند.

طبق تاکید وزارت علوم با توجه به شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع کرونا در کشور و پیروی تمام مؤسسات آموزش عالی از دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، در صورت تداوم وضعیت بیماری، مهمانی و انتقال دانشجویان تحت شرایط حاکم خواهد بود و موافقت مؤسسات مبدا و مقصد با درخواست‌های مهمانی و انتقال، در صورت بازگشت به شرایط عادی در مؤسسات آموزش عالی امکان‌پذیر خواهد بود.

دانشگاه‌ها و مؤسسات موظف هستند زمان شروع ثبت درخواست‌های مهمانی و انتقال را با استفاده از ابزارهای مناسب اطلاع رسانی به خصوص از طریق فضای مجازی به اطلاع کلیه دانشجویان برسانند.

دانشجو ضمن آگاهی از شرایط حاکم به دلیل شیوع کرونا و شرایط دانشگاه مبدا و مقصد باید با اطلاع کامل از وضعیت تحصیلی خود و شرایط ثبت نام در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان در موعد اعلام شده (یازدهم اردیبهشت لغایت دهم خرداد) درخواست خود مبنی بر بر نوع آن (۲ نیمسال مهمانی، تمدید مهمانی، مهمان دائم و انتقال) برای سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ ثبت و با اطلاع کامل از شرایط و ضوابط دانشگاه مقصد، رشته و مقطع تحصیلی، وضعیت دوره موردتقاضا در دانشگاه مقصد، نسبت به انتخاب دانشگاه یا مؤسسه مقصد اقدام و مستندات خود را برای تقاضای ارائه شده اسکن و ضمیمه تقاضا کند.

متقاضیان جهت ثبت درخواست ابتدا باید در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان ثبت نام کنند و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور از قسمت خدمات سازمان درخواست مهمانی و انتقال خود را ارائه کنند.

متقاضی مهمانی و انتقال مسئول صحت اطلاعات و اعلام واحدهای درخواستی ارائه شده در خصوص شرایط خاص و درخواست خود خواهد بود و در صورت عدم احراز هر یک از اطلاعات ارائه شده تقاضا از وضعیت بررسی خارج خواهد شد.دانشجویان متقاضی انتقال توأم با تغییر رشته نیز از طریق سامانه سجاد بخش شورای بررسی موارد خاص مبدا و مقصد اقدام کنند.

همچنین دانشگاه انتخابی حتما بایستی در شهر محل سکونت خانواده متقاضی یا حتی الامکان در صورت نبود دانشگاه در محل مذکور، در شهرهای نزدیک‌تر به محل سکونت باشد تا از ترددهای غیرضروری جلوگیری شود. متقاضیان همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال یا مشکل در خصوص سامانه از قسمت پشتیبانی سامانه درخواست خود را ارسال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =