نگرانی رژیم صهیونیستی درباره گروه‌های متحد ایران در سوریه

سفیر رژیم صهیونیستی در روسیه ضمن ابراز نگرانی از حضور متحدان ایران در سوریه گفت، علی‌رغم اختلافاتی که با آمریکا درباره برجام وجود دارد، واشنگتن و تل‌آویو همچنان شرکای راهبردی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «الکساندر بن زوی» سفیر رژیم صهیونیستی در روسیه گفت، شبه‌نظامیان متحد ایران، بزرگ‌ترین تهدید برای صهیونیست‌ها از جانب سوریه محسوب می‌شوند.

بن زوی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: «تهدید اصلی علیه اسرائیل، حضور گروه‌های تحت حمایت ایران است که مرزهای ما را تهدید می‌کنند».

این دیپلمات صهیونیست مدعی شد: «ما تلاش می‌کنیم در درگیری‌های سوریه مداخله‌ نکنیم و فقط زمانی که اطلاعات موثقی از برنامه‌ریزی گروه‌های تحت حمایت ایران برای حمله به اسرائیل دریافت کردیم یا تشکیل گروه‌های معین محلی، تأمین مالی و مسلح کردن آن‌ها با هدف تقابل با ما بوده است، به آن‌ها واکنش نشان داده‌ایم».

او درباره تأثیر حملات هوایی رژیم صهیونیستی در سوریه بر روی هماهنگی این رژیم با روسیه گفت: «وارد جزئیات نمی‌شوم اما می‌توانم بگویم ما نهایت تلاش خود را انجام می‌دهیم تا اطمینان یابیم همکاری ما در منطقه به سود امنیت هردو کشور است».

بن زوی در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران گفت، علی‌رغم مخالفت رژیم صهیونیستی با توافق برجام، واشنگتن و تل‌آویو به همکاری‌های راهبردی ادامه می‌دهند.

او در این‌باره گفت: «بگذارید ببینیم مذاکرات چگونه پیش می‌رود و به کجا ختم می‌شود. در هر صورت چیزی که باید به خاطر داشت این است که اسرائیل و آمریکا شرکای راهبردی هستند. شکل دیگری برای بیان آن وجود ندارد و مهم نیست چه کسی در رأس این کشور باشد، خواه ترامپ، بایدن یا کلینتون یا هر کس دیگری باشد. اسرائیل و آمریکا همواده شرکای راهبردی بوده و هستند».

این دیپلمات صهیونیست با انتقاد از عدم در نظر گرفتن بندهای مربوط به شبه‌نظامیان متحد ایران در احیای برجام گفت: «مسئله موشک‌های بالستیک در این توافق درج نشده است و به همین دلیل با آن مخالفیم و بر این حقیقت تأکید داریم که این توافق از دیدگاه ما یک توافق بد محسوب می‌شود».

بن زوی در ادامه گفت، گمان نمی‌کند با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، در آینده نزدیک دیداری میان مقامات ارشد رژیم صهیونیستی و روسیه انجام شود.

«بنیامین نتانیاهو: نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی، زمانی که در قدرت بود تلاش‌های زیادی برای بر هم زدن برجام انجام داد و از جمله «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به خروج از آن ترغیب کرد. او بارها تأکید کرد که ترامپ با ترغیب او از برجام خارج شده و سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران را در پیش گرفته است.

ترامپ و نتانیاهو امیدوار بودند فشار حداکثری بتواند ایران را به حضور در پای میز مذاکره برای گفت‌وگو بر سر توافقی جدید به جای برجام مجاب کند.

ترامپ در حالی ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی از قدرت کنار رفت که در تحقق اهداف ضد ایرانی‌اش کاملاً ناکام ماند. او به علاوه، در داخل آمریکا به دلیل نداشتن راهبرد در قبال ایران، دامن زدن به تنش‌ها با ایران، از بین بردن آثار تحریم‌ها به دلیل استفاده مفرط از آنها و پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران در دوران ۴ ساله حضورش در کاخ سفید به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

مقام‌های دولت جو بایدن بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده و گفته‌اند قصد دارند آمریکا را به برجام بازگردانند اما تا کنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =