علت تخریب‌ها علیه ریاست دانشگاه آزاد/ هم جهت با تیم‌های ترور رژیم صهیونیستی/ شورای عالی امنیت ملی ورود کند

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انتشار اطلاعات محافظان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دقیقا مصداق جاسوسی بوده و اقدامی کاملا غیراخلاقی است چون اسرائیل برای دستیابی به این اطلاعات هزاران دلار خرج می‌کرد اما این اطلاعات حساس بدون هیچ مشکلی منتشر شده است و تعجب می‌کنم که شورای امنیت ملی چرا نسبت به انتشار این اسامی واکنش نشان نداد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز چند وقتی است به بهانه های مختلف هجمه ها علیه دانشگاه آزاد اسلامی شکل جدیدتری به خود گرفته و عده ای سعی در تخریب اقدامات تحولی در بزرگترین دانشگاه حضوری جهان دارند و در این راه از هیچ اقدامی فروگذار نکرده اند؛  از تخریب بخشنامه‌های با پشتوانه علمی گرفته تا تخریب چهره ریاست دانشگاه به طوری که در آخرین اقدامشان طی یک حرکت ضدامنیتی لیست محافظین دکتر طهرانچی یکی از دانشمندان هسته ای کشورمان که در لیست ترور موساد قراردارد را منتشر کرده اند؛ در پی بررسی و تحلیل این قبیل اقدامات با دکتر عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی به گفتگو نشستیم. متن این گفتگوبه شرح زیر است:

_ به نظر شما پیامدهای اقدام اخیر علیه دانشگاه آزاد و انتشار اسامی محافظان دکتر طهرانچی و علل تخریب ها چیست؟

مدتی است که رسانه‌ها از روی جهالت و نااگاهی، حملاتی علیه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌دهند و شخصیت دکتر طهرانچی را تخریب می‌کنند اخیرا هم نسبت به محافظان ویهجمه‌هایی صورت گرفته است که فیش حقوقی آن‌ها درفضای رسانه‌ای منتشر شد.

دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه شهید بهشتی و معاونت علمی آستان قدس رضوی را در کارنامه دارد و این دانشمند برجسته هسته‌ای در لیست ترور موساد قرار داشته است و حتی پمپئو در اسفند ۱۳۹۸ ایشان را بواسطه فعالیت های ایشان در هسته ای مورد تحریم قرار داد؛ ایشان3 سالی است که ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را به عهده گرفته و من شهادت می‌دهم در این مدت هیچ شبی با آرامش نخوابیده است چون همواره دغدغه معیشتی کارکنان دانشگاه را دارد.

حال سؤال اینجاست که چرا برخی رسانه‌ها به عمد یا از روی نااگاهی شخصیت علمی و مدیریت دکتر طهرانچی را تخریب می‌کنند؟ پاسخ به این سؤال سخت نیست ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در طول این مدت به افراد مختلف اصلاح‌طلب و اصولگرا که قصد سفارش یا سهم‌خواهی بودند باج نداد و در برابر این منفعت طلبی‌ها ایستاد حال مورد تخریب و هجمه قرار گرفته است.

_ چه کسانی و با چه انگیزه ای مسبب این اقدامات هستند؟

عده‌ای از روی ناآگاهی و جاهلانه، علیه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی جوسازی می‌کنند و این افراد که بیشتر از بدنه داخل دانشگاه هستند نسبت به برنامه‌های تحولی دانشگاه معترض بوده و فکر می‍‌ کنند برنامه‌های تحولی دانشگاه به ضررشان است در حالی که مصوبات و تصمیمات هیئت رئیسه و شخص دکتر طهرانچی با هدف کمک به معیشت اعضای هیئت علمی و کارکنان اتخاذ و ابلاغ می‌شود.

اخیرا لیستی از محافظان دکتر طهرانچی منتشر شد که دانشگاه آزاد حقوق این افراد را پرداخت می‌کند درحالی که روسای سابق دانشگاه هم محافظ و تیم امنیتی داشتند و از برخی مزایای مرسوم برخورخوردار بودند همچنین حقوق محافظان شخصیت‌ها را نهادهای امنیتی پرداخت می‌کنند و طبق مصوبات شورای امنیت کشور، اضافه کاری و مزایای این افراد توسط دستگاه اجرایی پرداخت شده و حق مأموریت هم شامل این مزایا محسوب می‌شود این درحالیست که حقوق محافظان رؤسای سابق، از بودجه دانشگاه پرداخت می‌شد.

اینکه لیست محافظان و نیروهای امنیتی منتشر و رایگان دراختیار اسرائیل گذاشته شود دقیقا مصداق جاسوسی بوده و اقدامی کاملا غیراخلاقی است چون اسرائیل برای دستیابی به این اطلاعات هزاران دلار خرج می‌کرد اما این اطلاعات حساس بدون هیچ مشکلی منتشر شده است و تعجب می‌کنم که شورای امنیت ملی چرا نسبت به انتشار این اسامی واکنش نشان نداد و نسبت به این افشای اطلاعاتی بی‌تفاوت عمل کرد.

_در مورد اقدام اخیر و انتشار لیست اضافه کار و ماموریت محافظین دکتر طهرانچی علل و پیامدهای آن توضیحات خود را بفرمایید.

دکتر طهرانچی یک دانشمند متفکر و مدیر انقلابی تحول گراست و نیروهای حفاظتی جان خود را در کف دستشان گذاشته‌اند که از این شخصیت علمی محافظت می‌کنند و با انتشار این لیست، جان تیم حفاظت از دکتر طهرانچی به خطر افتاده است که این کار اقدامی کاملا ضدامنیتی است.

رؤسای سابق دانشگاه باوجود اینکه تهدید امنیتی نمی‌شدند؛ تیم حفاظت داشتند و هیچ کس معترض نبود اما دکتر طهرانچی که یک دانشمند هسته‌ای است و بارها تهدید امنیتی شده است چرا باید اطلاعات محافظانش منتشر شود درحالی که وظیفه نظام است از شخصیتی که برای توسعه علمی کشور تلاش کرده است؛ محافظت کند.

انتشار این اطلاعات حساس از روی ناآگاهی نیست و حتما افرادی که این اسامی را منتشر کردند؛ با واسطه با رژیم صهیونیستی درارتباط هستند و شاید بعدا مشخص شود چه غرض و هدف ضدامنیتی پشت این داستان بوده است. شخصیت دکتر طهرانچی توسط جریانی تخریب می‌شود که در آن اصولگرا و اصلاح‌طلب وجود دارد.

دکتر طهرانچی در 3 سالی که ریاست دانشگاه را به عهده گرفته است چندین کار تحولی انجام داد تمام رساله‌های دکترا و پایان نامه‌های دانشگاه در سامانه پژوهشیار سازماندهی شده است. افرادی که شخصیت دکتر طهرانچی را تخریب می‌کنند آیا نمی‌دانند برخی اساتید در طول 1 سال صدها پایان نامه را راهنمایی می‌کردند یا در مدت 2 ساعت 20 پایان نامه را داوری می‌کردند به عبارتی یک افتضاح خانه علمی راه انداخته بودند اما سامانه پژوهشیار جلوی تمام این فسادهای علمی، مالی و ساختاری را گرفت.

در حوزه اموزش هم سامانه‌های متعددی برای انتخاب واحد، صدور مدرک و فارغ التحصیلی وجود داشت که آموزشیار همه این سامانه‌ها را سازماندهی کرد البته مشکلاتی هم در سامانه آموزشیار وجود دارد که قطعا برطرف می‌شود اما آموزشیار بی‌انضباطی آموزشی و فساد مدرک فروشی را برطرف کرد و جلوی آن را گرفت. چطور عده‌ای منافع ملی و علمی آموزشیار را می‌بینند و نه تنها دفاع نمی‌کنند بلکه شخصیت مدیران دانشگاه را هم تخریب می‌کنند.

طرح الف و ب قطعا به نفع اساتید است چون طبق قوانین گذشته اساتیدی که درخارج از دانشگاه مسئولیت داشتند پاره وقت محسوب شده و طبق قوانین باید اخراج می‌شدند اما در شیوه‌نامه همکاری جدید، همه اساتید تمام وقت هستند و هیئت علمی‌های گروه ب می‌توانند بدون هیچ مشکلی در خارج از دانشگاه هم مسئولیت اجتماعی داشته باشند.
در جلساتی که با شهید فخری زاده داشتیم؛ دکتر طهرانچی هم به عنوان یک دانشمند حکمی و فلسفی حضور داشت آیا باید شخصیت‌های علمی و برجسته‌ را از دست بدهیم سپس قدر داشته‌هایمان را بدانیم؟

رژیم صهیونیستی چند دهه به دنبال ترور دکتر طهرانچی است و برخی هم در داخل کشور، شخصیتِ این دانشمند هسته‌ای را ترور می‌کنند و این افراد همان گامی را برمی‌دارند که صهیونیست‌ها به دنبال آن هستند.
دکتر طهرانچی یک شخصیت آزاداندیش و تحول‌گراست که اگر ایرادی هم در مصوبات و بخشنامه‌ها وجود داشته باشد، رئیس دانشگاه در مسیر تعالی نقدها را می‌پذیرد اما مشکل اینجاست که برخی مصوبات و بخشنامه‌ها را به اشتباه منعکس می‌کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1100860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 8
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • همایون اسعدی IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      3 15
      امیدواریم مکر دشمنان به خودشان برگردد...
    • جعفر ابراهیمی IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      3 6
      من هیات علمی دانشگاه آزاد هستم در طرح جدید همکاری اعضای هیات علمی هم بند ب خورده ام، هر مشکل بخشنامه و آیین نامه ای هم بوده باشد باید درون سازمانی نقد و بررسی و از روی دلسوزی و منافع دانشگاه باید مشکل حل شود. اما این دلیل نمی شود که اطلاعات مهم علمی کشور و محافظانش حالا هر حقوقی دریافت داشتند با این بهانه برملا شود که عقلا و شرعا و اخلاقا کاری ناپسند محسوب می شود و باید یاد بگیریم که مشکلات درون سازمانی در داخل سازمان حل شود، نه اینکه مسایلی را علم کنیم و به دشمنان مرز و بوم اسلامی مان گرا بدیم. قابل تاسف
    • رضا IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      3 2
      خداوند ظلم هر ظالمی را به خودش برگرداند.
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      2 3
      انشاالله مکر مکرکنندگان به خودشان برگردد
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      5 0
      کارمند جانباز اضافه کاری ثابت میگیرد ولی هست علمی جانباز هیچ مزیتی۲ندارد لطفا رسیدگی کنید دم از عدالت میزنید
    • حمید IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      3 0
      با تمام احترامی که برای شخصیت ایشان قائل هستم، مشکلات معیشتی کارکنان دانشگاه آزاد خیلی زیاد شده و باید راهکاری برای آن پیدا کرد .
    • ازاده IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      3 0
      حقوق کارمندان دانشگاه ازاد واقعا کم است لطفا رسیدگی کنید، اکثریت کارکنان ادارات معتبر دانش اموخته دانشگاه ازاد هستند
    • دوست IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      2 0
      با تمام احترامی که برای ایشان قائل هستم، اما بخشنامه های تسویه و دفاع از پایان نامه دکتری، مبنی بر چاپ مقاله در نشریات علمی، در تضاد با رای صریح دیوان عدالت اداری است. بحث چاپ مقاله، که بعضا ۴ یا ۵ سال هم طول خواهد کشید، فقط دانشجویان دکترا را دلسرد کرده و در عین حال هیچ بار علمی برای دانشگاه ندارد. خواهشمندم تجدیدنظر کنند و با اکسپت مقاله و گرفتن تعهد بابت چاپ از دانشجویان، اکتفا کنند.