حماس: روابط ما با حزب‌الله دچار تنش نشده است

«خلیل الحیه»، معاون رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت که روابط این جنبش با حزب الله لبنان خوب بوده و تا به حال دچار هیچ تنشی نشده و این روابط قطع نشده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، الحیه در گفت وگوی اختصاصی با پایگااه خبری «عربی ۲۱» در بیروت گفت: شاید در گذشته و اخیرا در برخی مسائل با حزب الله اختلاف نظر داشته باشیم ولی هیچ تنشی بین ما و برادران ما در حزب الله و هیچ یک از طیف‌ها وگروه‌های امت اسلامی وجود ندارد؛ زیرا ما به دنبال رابطه طبیعی با همه هستیم.

معاون رییس دفتر سیاسی حماس افزود که روابط این گروه با حزب الله از مدت‌ها پیش وجود داشته و این روابط عمیق، ثابت و راسخ است و می‌توان گفت، این روابط در حال توسعه است.

وی در ارتباط با دیدار "اسماعیل هنیه" رییس این گروه با "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان در بیروت هم گفت: در این دیدار چند مسأله مربوط به آرمان ملت فلسطین از جمله بررسی نتایج نبرد "شمشیر قدس" بررسی شد.

الحیه افزود: این نبرد واقعیت جدیدی را در رویارویی ومقابله با رژیم صهیونیستی ترسیم کرد، به طوری که در این دیدار دو طرف در مورد نتایج این نبرد در کشورهای عربی و اسلامی به تبادل نظر پرداختند؛ چرا که این جنگ در ترسیم دوباره آرمان ملت فلسطین در آینده، واقعیت جدیدی را به وجود آورده است.

دیروز اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس با سید حسن نصر الله، دبیرکل حزب الله لبنان در بیروت و شماری از شخصیت‌های لبنانی و فلسیطنی ساکن این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

رییس دفتر سیاسی حماس روز دوشنبه نیز به دیدار «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان در کاخ بعبدا رفت.

هنیه همچنین با «نبیه بری»، رییس مجلس و «حسان دیاب»، نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان دیدار و با آنان درباره نتایج نبرد شمشیر قدس و حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پیروزی مقاومت فلسطین گفت‌وگو کرد.

منابع بلندپایه فلسطینی روز دوشنبه اعلام کردند که رییس دفتر سیاسی حماس از روز یکشنبه به لبنان سفر کرده است و احتمالا سفر وی چهار روز ادامه داشته باشد.

هنیه در راس یک هیات از اعضای حماس به لبنان سفر کرد و به گفته برخی منابع احتمال می رود در پایان آن راهی ایران شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1101409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =