مخفیگاه‌های داعش در کرکوک منهدم شد

نیروهای مردمی عراق و ارتش این کشور موفق به انهدام چهار مخفیگاه گروه تروریستی داعش شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع عراق روز یکشنبه از انهدام چهار مخفیگاه و یک پهپاد متعلق به عناصر تروریستی داعش در استان کرکوک در شمال این کشور خبر داد.

بر این اساس، مرکز اطلاع رسانی امنیتی وابسته به وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی بر اساس گزارش‌های دقیق اطلاعاتی توانستند خود را به ۴ مخفیگاه عناصر داعش در مناطق «وادی ابوخناجر»، «روستای الرزم» و «وادی کرحه غازان» از توابع شهر الریاض در استان کرکوک برسانند.

مرکز اطلاع رسانی وابسته به وزارت دفاع عراق افزود: نیروهای امنیتی موفق به انهدام این مخفیگاه‌ها و نابودی محتویات داخل آن‌ها شدند. نیروهای مشترک ارتش و الحشد الشعبی هم توانستند تلاش عناصر مسلح برای انفجار یکی از دکل‌های برق در نزدیکی روستای المعیبدی واقع در جنوب شهر موصل را خنثی کنند.

یگان مهندسی وابسته به ارتش و الحشد الشعبی دو بمب دست ساز که در پایین یکی از دکل‌های برق در روستای «المعیبدی» قرار داشتند‏، کشف و خنثی کردند. این بمب‌ها به سیستم ارتباطی گوشی همراه متصل بودند.

در هفته‌های اخیر روند حملات به خطوط انتقال برق در عراق شدت یافته که این امر باعث تشدید بحران کمبود برق در عراق شده است. مقامات عراقی عناصر تروریستی داعش را مسئول این حملات می‌دانند. عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های این کشور از جمله «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

سامراء نام شهری است که در استان صلاح‌الدین به مرکزیت تکریت در ۱۷۵ کیلومتری شمال بغداد واقع شده است. تلاش‌ها برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر جنایتکار و تروریستی داعش ادامه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1103641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =