کشته‌سازی خلق عرب و الاحوازیه از اعتراضات مردمی در خوزستان

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران گفت: گروهک خلق عربی یا الاحوازیه برخی افراد را در جریانات اعتراضات خوزستان کشتند تا این موضوع را به نیروهای امنیتی نسبت دهند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، در چند روز گذشته شاهد اعتراضات مردم شهرهای مختلف خوزستان بودیم. این اعتراضات به دلایلی مانند قطعی آب شرب، کمبود آب برای آبیاری زمین‌های کشاورزی و دامداری و نبود مدیریت آب در این استان بود.

رضا نظری در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره مشکلات کم آبی در خوزستان عنوان کرد: مافیای انتقال آب از سرشاخه‌های دز، کارون و کرخه در خوزستان به سایر استان‌ها و نبود فعالیت‌های عمرانی مانند سدسازی برای استفاده از آب‌های جاری، باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای روستاهای خوزستان شده است.

وی اضافه کرد: انتقال آب به سایر استان‌ها باعث شده تا پشت سدهای کرخه و دز دیگر آبی جمع نشود. در نتیجه حجم آب کمتری از سدها در بالادست به پایین دست جاری شود. همچنین زمانیکه آب کم باشد، آب شور جنوب استان نیز بر آب شیرین غلبه کرده و مزارع و نخلستان‌ها را از بین برده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران عنوان کرد: مشکلات آب خوزستان مربوط به یک دولت، استاندار یا فرد و جریان خاص نیست بلکه به مدیریت و نبود برنامه عمرانی در چند سال گذشته مرتبط است. 

اعتراضات مردم خوزستان به نبود مدیریت آبی

وی با بیان اینکه سال‌هاست مدیریت آبی مناسبی در خوزستان انجام نمی‌شود، گفت: بیشترین منابع آبی کشور در استان خوزستان قرار دارد؛ اما به دلیل نبود مدیریت مردم با مشکل کم آبی مواجه هستند. 

نظری با اشاره به اعتراضات مردمی در خوزستان بیان کرد: مردم در روزهای نخستین این اعتراضات به قطعی و نبود آب شرب اعتراض داشتند که این مشکل با فعالیت‌های جهادی سپاه، بسیج و دانشجویان و توزیع  آب با تانکر و مخزن آب حل شد. 

این دانشجوی دانشگاه شهید چمران ادامه داد: در حال حاضر برخی از روستاهای ایذه آب شهری ندارد ولی دانشجویان بسیجی برای آنها آب تهیه و به روستاها می‌برند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر اعترضات مردم به قطعی آب شهری نیست بلکه به کمبود آب برای کشاورزی و نبود مدیریت منابع آبی است.

نظری با ذکر مثالی مطرح کرد: مردم شهرستان «هور» به دلیل نبود آب بیشتر دام‌های خود را که منبع درآمدشان بود  از دست داده‌اند. همچنین محصولات کشاورزی‌ آنها نیز به علت خشکی زمین و نبود آب از بین رفته است.

کشته‌سازی خلق عرب از اعتراضات مردم خوزستان

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اعتراضات در خوزستان را داری پیچیدگی خاص و امنیتی دانست و گفت: اعتراضات مردم در شهرهای شوشتر یا ایذه نسبت به نبود آب با اعتراضات شهرهای عرب نشین متفاوت است. 

وی با بیان اینکه گروهک خلق عرب در ایجاد هرج و مرج در خوزستان فعالیت دارد، گفت: متاسفانه برخی از گروهک‌های تجزیه طلب در مناطق حاشیه‌ای استان نفوذ کرده و از اعتراضات به حق مردم سوء استفاده می‌کنند.

نظری درباره انتشار فیلم‌ و عکس‌هایی از درگیری مسلحانه بین معترضان و نیروهای امنیتی در خوزستان اظهار کرد: در تمامی اعتراضات مردمی، نیروهای انتظامی با مردم کوچکترین درگیری نداشتند؛ اما این درگیری‌های مسلحانه از سوی نیروهای تجزیه طلبی بوده که بین مردم معترض خود را قرار داده‌ بودند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: افرادی که در چند روز گذشته در جریان اعتراضات کشته شدند، در بخش‌هایی بودند که مردم قرار داشتند و نیروهای انتظامی نبودند. این افراد توسط گروهک خلق عربی یا الاحوازیه کشته شدند تا این موضوع را به نیروهای امنیتی یا انتظامی نسبت دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیج، جریان دانشجویی و افراد انقلابی و حزب الهی در استان نیز به مدیرت نادرست منابع آبی در خوزستان معترض هستند و به غیر از درگیری‌های هدایت شده، اعتراضات مردم به حق است.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1104026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =