چگونه از باقی مانده اینترنت خود در اپراتورهای مختلف استعلام بگیریم؟

در این خبر با نحوه استعلام باقی مانده بسته های اینترنتی در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل آشنا می شوید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، امروزه استفاده از اینترنت در بین مردم گسترش پیدا کرده و اپراتورهای مختلف نیز برای رقابت با یکدیگر بسته‌های مختلف اینترنت با حجم‌های گوناگون و قیمت‌های متنوعی را به کاربران عرضه می‌کنند. گاهی اوقات، اما کاربران از پایان یافتن حجم یا مدت زمان بسته‌های اینترنتی خود مطلع نمی‌شوند و وقتی قبض تلفن یا شارژ سیم کارتشان تمام می‌شود متوجه می‌شوند که اینترنتی که در این دوره استفاده می‌کردند آزاد بوده و بسته‌ای که خریداری کرده بودند به اتمام رسیده است.

در این زمان میزان مصرف اینترنت با تعرفه آزاد محاسبه می‌شود و در نتیجه هزینه قبض سرسام آور شده یا در سیم کارت‌های اعتباری کل شارژ به سرعت تمام می‌شود. اطلاع از نحوه استعلام گیری باقی مانده بسته یکی از نکات ضروری در استفاده مداوم از اینترنت همراه است.

آموزش استعلام بسته اینترنتی در اپراتور همراه اول

استعلام با کدهای دستوری USSD

یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای استعلام، شماره‌گیری کدهای دستوری #۳۲۰*۱۰* و #۱*۱۰۰* است. مشترکان اعتباری می‌توانند علاوه بر این کدها با شماره گیری کدهای #۱۱*۱۴۰* و #۱۲۱*۱۰* و همچنین تلفن گویای ۴۴۴ از باقی‌مانده اینترنت خودتان باخبر شوید. 

مراجعه به سایت همراه اول

استعلام باقی مانده اینترنت در اپراتورهای مختلف

کاربران با مراجعه به سایت همراه اول می‌توانند از باقی مانده بسته مطلع شوند. کاربر ابتدا باید در سایت عضو و حساب کاربری بسازد و اگر قبلا عضو شده بود می‌تواند با استفاده از شماره تلفن و رمز عبور وارد حسابش شود. بعد از ورود به حساب در بالای صفحه می‌توان از باقی مانده بسته مطلع شد.

استفاده از برنامه همراه من

استعلام باقی مانده اینترنت در اپراتورهای مختلف

نسخه اصلی این برنامه را می‌توان از سایت همراه اول دانلود کرد. پس از نصب برنامه کاربر باید برای خودش در این برنامه حساب کاربری بسازد و در کنار امکانات متنوعی که این برنامه در اختیارش می‌گذارد، باقی مانده بسته اینترنت را نیز مشاهده کند.

ارسال پیامک

آخرین روش برای اطلاع از باقی مانده اینترنت در اپراتور همراه اول، ارسال عدد صفر به شماره پیامک ۸۰۸۰ است. دو تا سه دقیقه پس از ارسال پیامک، از طرف همراه اول پیامکی حاوی اطلاعات بسته برای کاربر ارسال خواهد شد. گفتنی است که روش‌های استعلام گیری در اپراتور همراه اول برای سیم کارت‌های دائمی و اعتباری مشابه است.

آموزش استعلام بسته اینترنتی در اپراتور ایرانسل

استعلام با کدهای دستوری USSD

مشترکان سیمکارت‌های دائمی و اعتباری می‌توانند از طریق شماره گیری کد دستوری #۴*۱*۵۵۵* در هر لحظه و هرجا میزان اعتبار زمانی و حجمی بسته‌های اینترنت همراه مطلع شوند. همچنین کاربران سیمکارت‌های اعتباری برای مشاهده باقی مانده اعتبار حجمی تمامی بسته‌های افزایشی و ترکیبی اینترنت می‌توانند کد دستوری #۱۰*۱۴۱* را شماره گیری کرده و میزان باقی مانده را مشاهده کنند.

استعلام باقیمانده بسته اینترنتی با برنامه ایرانسل من

استعلام باقی مانده اینترنت در اپراتورهای مختلف

مشترکان ایرانسلی می‌توانند برنامه ایرانسل من را دانلود کرده و با استفاده از آن از میزان باقی مانده اعتبار حجمی و زمانی بسته‌های اینترنت همراه مطلع شوند. در این برنامه امکانات دیگری مانند خرید بسته‌های مختلف نیز در دسترس مشترکان است.

آموزش استعلام بسته اینترنتی در اپراتور رایتل

استفاده از کدهای دستوری USSD

مشترکین رایتل می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۴۴* صورتحساب، میزان اعتبار و آگاهی از باقیمانده بسته‌ها را مشاهده کنند.

استفاده از پیامک

کاربران کافی است عبارت View Internet را به سامانه پیامکی ۲۰۲۰ ارسال کنند و باید این عبارت را به انگلیسی برای این سامانه پیامکی بفرستند.

استفاده از برنامه رایتل من

استعلام باقی مانده اینترنت در اپراتورهای مختلف

رایتل هم مانند اپراتورهای دیگر یک نرم‌افزار موبایل کاربردی به نام «رایتل من» دارد تا کاربران بتوانند راحت‌تر و از طریق تلفن همراه خود بسیاری از کارهای مرتبط با سیم‌کارت، بسته‌های مکالمه و پیامک، بسته‌های اینترنت و برخی امور دیگر را دنبال کنند.

با استفاده از وب‌سایت رایتل

استعلام باقی مانده اینترنت در اپراتورهای مختلف

کاربران می‌توانند با مراجعه به وب سایت رایتل و ثبت‌نام در آن، گزارش‌های مصرف بسته‌های اینترنت، باقیمانده بسته و گزینه‌های تمدید و شارژ را مشاهده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1104768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =