دانشجویان نوورود در اولویت حضور دانشگاه‌ها نیستند

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان این که دانشجویان نوورود در اولویت حضور دانشگاه‌ها نیستند، گفت: این دانشجویان در بهترین حالت از بهمن ماه می‌توانند آموزش حضوری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، نشست خبری واکسیناسیون دانشگاهیان به حضور علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم ۱۰ مردادماه ۱۴۰۰ و به صورت مجازی برگزار شد. خاکی صدیق در این نشست با بیان این که آموزش رکنی پایه‌ای در هر کشوری دارد و باید به آن توجه ویژه‌ای شود، اظهار کرد: از سوی دانشجویان مطالبه جدی وجود دارد که کلاس حضوری داشته باشند، البته برخی هم نگران سلامتی خودشان هستند. به همین دلیل امیدواریم وزارت بهداشت، وزارت علوم را در اولویت قرار دهد تا بتوانیم واکسیناسیون دانشگاهیان را انجام دهیم.

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به این که اگر چه ما تجربه موفقی طی سه ترم اخیر در حوزه آموزش مجازی کسب شد؛ اما برای ازسرگیری آموزش حضوری در دانشگاه‌ها، واکسیناسیون دانشگاهیان ضروری است، افزود: به همین دلیل واکسیناسیون دانشگاهیان اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها با هدف برگزاری آموزش حضوری دانشگاه‌ها از مهر ماه ۱۴۰۰مطرح شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وزارت علوم می‌خواهد بخشی از آموزش دانشگاه‌ها را از مهر ماه حضوری کند. به همین اسامی دانشگاهیان را به وزارت بهداشت ابلاغ کرده ایم و واکسیناسیون دانشگاهیان از مردادماه آغاز شد.

خاکی صدیق با بیان اینکه واکسیناسیون دانشجویان هم از شهریور ماه آغاز می‌شود، گفت: طبق برنامه ای که در نظر داریم ابتدا واکسیناسیون دانشجویان از دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکتری آغاز می شود و این روند تا مهر ماه ادامه دارد. البته فرایند واکسینه کردن ابتدا از دانشجویان ورودی ۹۸ به قبل شروع خواهد بود.

معاون آموزش وزیر علوم با تصریح بر اینکه دانشجویان تا آذر ماه به طور کامل واکسینه می شوند، افزود: دانشجویان نو ورود در بهترین حالت از بهمن ماه می‌توانند آموزش حضوری داشته باشند. ما حتی اگر تمام دانشجویان را واکسینه کنیم با توجه به اینکه رعایت پروتکل ها باید اتفاق بیفتند آموزش حضوری را نمی توانیم برای همه مقاطع و همه دانشجویان داشته باشیم؛ براین اساس نوورودها در اولویت حضور دانشگاه ها نیستند.

وی خاطرنشان کرد: درباره مکان واکسینه کردن دانشجویان قرار بر این شد دانشجویان در دانشگاه محل تحصیل خود واکسینه شوند، اما با توجه به اینکه برخی دانشجویان غیربومی هستند به همین جهت دانشجویان می توانند بر اساس کارت دانشجویی خود در دانشگاه محل زندگی یا مرکز بهداشت شهر خود واکسینه شوند.

خاکی صدیق درباره نوع واکسن دانشجویان گفت: نوع واکسن بستگی به وزارت بهداشت دارد و این که در آن هنگام چه واکسنی در کشور موجود باشد. تفاوتی بین کارمند و دانشجو و اعضای هیئت علمی نیست.

معاون آموزش وزیر علوم در پایان با بیان این که دانشجویان خارجی در کشورهای خود واکسینه خواهند شد، اظهار کرد: این دانشجویان در صورتی که کارت واکسن خود را نشان دهند می توانند در کلاس های آموزشی حضور داشته باشند و در صورتی که واکسن نزده باشند می توانند با هماهنگی های لازم در با مراجعه به دانشگاه محل تحصیل واکسینه های خود را دنبال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =