نقش ضمن خدمت‌ها و تالیفات در رتبه‌بندی معلمان / شباهت طرح معلمان با رتبه‌بندی دانشگاه

صادقی درخصوص نحوه اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان توضیحاتی ارائه داد.

صادقی معاون امور رسانه‌ای وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز در خصوص رتبه بندی معلمان گفت: آموزش و پرورش و دولت وظایف خود در این خصوص را انجام دادند و باقی مرحله بر عهده مجلس شورای اسلامی است البته اتفاقات خوبی در کمیسیون آموزش در این خصوص افتاده است.

بیشتر بخوانید:

طرح رتبه بندی معلمان در چه مرحله ای قرار دارد؟

او درخصوص نحوه اجرا توضیح داد: بحث‌های کارشناسی زیادی صورت گرفته و مسئولان تلاش کردند تا به این شکل مطرح کنند که رتبه‌بندی براساس دریافتی ۸۰ درصد حقوق افراد در دانشگاه و اعضای هیات علمی باشد. فکر می‌کنم به این دلیل که این موضوع بار مالی بسیاری به دولت وارد می‌کرد در اجرای آن دست نگه داشته‌اند اما کمیسیون آموزش از موضع خود کوتاه نیامده است. خوش‌بینیم که این طرح اجرا شود چرا که رئیس‌جمهور هم در برنامه‌های خود این موضوع را یکی از اولویت‌ها خوانده است.

او در زمینه شباهت رتبه‌بندی معلمان به آنچه در دانشگاه وجود دارد، توضیح داد: نام‌گذاری‌هایی که صورت گرفته، برگرفته از همان رتبه‌بندی دانشگاه است؛ مثلا پیش بینی شده تا عناوینی مانند استادیار معلم استفاده شود. فکر می‌کنم نگاهی که به  رتبه‌بندی معلمان وجود دارد شبیه به رتبه‌بندی اعضای هیات علمی دانشگاه است.

صادقی در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی اندیشیده شده تا شاهد سودجویی‌ها مانند فعالیت برخی از مراکز برای تالیف کتاب برای رتبه‌بندی معلمان نباشیم، عنوان کرد: درمورد شاخص‌ها و معیارها و بحث‌های جدی و کارشناسی صورت گرفته است و دقیقا به همین موضوعی که اشاره کردید هم پرداخته‌ایم و سعی کردیم آسیب‌های آن را شناسایی کنیم تا همانطور که جلوی دانشگاه‌ها پایان‌نامه می‌فروشند مقابل مدارس تالیفات به فروش نروند. اگر نظارت و ارزیابی دقیقی از موضوع وجود داشته باشد، رتبه‌بندی به این سمت حرکت نمی‌کند.

معاون امور رسانه‌ای وزارت آموزش و پرورش نقش ضمن خدمت‌ها در این طرح را اینگونه شرح داد: من نگاه متفاوتی به موضوع ضمن خدمت‌ها دارم و به شکل آموزش‌های تکمیلی به این موضوع نگاه می‌کنم. زمانی که معلمان ارزیابی شوند، مشخص می‌شود که هر کدام در چه حیطه‌ای ضعف دارند و ما باید آموزش‌های ضمن خدمت را بر اساس نیاز افراد تنظیم کنیم. در حال حاضر آموزش‌های ضمن خدمت روند سابق را طی می‌کند اما امیدوارم با اجرای طرح رتبه‌بندی به سمتی حرکت کنیم که بر اساس نیازهای شغلی آموزش طراحی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =