سیمان به قیمت واقعی خود بازگشت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت به نخستین تعهد خود به مجلسی‌ها جامه عمل پوشاند و قیمت سیمان را به قیمت واقعی خود بازگرداند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، «لطف‌الله سیاهکلی» افزود: در این دوره صحبت‌های مبسوطی با وزرا برای رای اعتماد در صحن مجلس و کمیسیون‌ها داشته ایم و اعتماد ما به وزرا مشروط بوده است.

وی، شرط حفظ رای اعتماد را عمل به وعده‌ها و برنامه‌های ارائه شده برشمرد و ادامه‌داد: توجه به سیمان، فولاد، خودرو، تنظیم بازار، صادرات و غیره از جمله برنامه‌های «سید رضا فاطمی‌امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت بوده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه وزیر صنعت قول داده بود که قیمت سیمان را تا مهرماه به قیمت واقعی بازگرداند، گفت: فاطمی‌امین با عمل به نخستین تعهد خود به مجلسی‌ها، قیمت سیمان را به قیمت واقعی خود بازگرداند.

سیاهکلی اضافه‌کرد: با همین توانمندی و عزمی که از فاطمی‌امین سراغ داریم، قیمت فولاد نیز تعدیل خواهد شد و اقدام‌های مناسبی برای خودرو نیز ارائه خواهد داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان‌کرد: وزیر صنعت برای بهبود وضعیت بازار فولاد و خودرو، زمان‌بندی مناسبی را از مجلس گرفته است و بر اساس همین برنامه زمان‌بندی به موفقیت‌های خوبی خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، پیش از این، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قیمت سیمان به نرخ پیش از قطعی برق بازگشت و قیمت آن در بورس به کیسه‌ای ۲۵ هزار تومان رسیده، گفته بود: اقداماتی که در جریان کنترل قیمت سیمان در وزارت صنعت انجام شد، برخورد تعزیراتی و دستوری نبود؛ بلکه اصلاح ساختارها منجر به تعادل بازار و کاهش قیمت‌ها شد.

عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه نرخ سیمان فله نیز به ۳۶۰ تومان رسید که همان قیمت سه ماه قبل است، تأکید کرد: کاری که ما برای کنترل قیمت سیمان انجام دادیم اصلاح ساختار بود و با روش‌های تعزیراتی، موردی و همچنین ایجاد جو روانی، قیمت‌ها به اینجا نرسید، به طوری که تعادلی که در بازار ایجاد شد نرخ سیمان را کاهنده کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      0 0
      بر باعث و بانی گرانی ها لعنت
    • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      0 0
      درود
    • سعید IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      0 0
      قیمت سیمان تنها فایده ای نداره باید فولاد که مهمترین اصل ساختمان است ومکمل با سیمان است چاره ای اندیشید ظاهرا نه وزیر صمت ونه نمایندگان حریف مافیای بزرگ فولاد نشدن و کوتا اومدن واقعا قیمت فولا دسر به فلک کشیده.به مردم رحم کنید مافیای فولاد از بین ببرید
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      0 0
      اصل کار فولاده ولی متاسفانه با این وضع گرانی پشت مردم بیچاره شکسته و از داشتن یک خونه آرزو هاشونو به گور میبرن