بررسی واکنش مخاطبان و منتقدان پس از اکران دینامیت

استقبال و یا عدم استقبال از زوج تازه کمدی پژمان و احمد مهران فر می‌تواند وضعیت سینما را در شرایط کنونی تعیین کند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، بررسی واکنش مخاطبان و منتقدان پس از اکران فیلم سینمایی دینامیت نشان می‌دهد که ایفای نقش آن‌ها ضعیف تا متوسط بوده است.

کاربری در این رابطه می‌نویسد: «یک کمدی کاملا معمولی که با اتکا به یک سری تضادها قصد خنداندن مخاطبین را داشت. پژمان جمشیدی یک نقش کاملا نخ نمای یک شخصیت مذهبی را ایفا کرد، تُن صحبت احمد مهرانفر بی شباهت به شخصیت فیلم خجالت نکش نبود و محسن کیایی هیچ نشانی از بازیگری‌های درخشان کمدی خود نداشت. به نظر من تهیه کننده مردم را در عطش نگه داشت تا در موقع حساس فروشش بیشتر شود!»

البته بخشی از مخاطبان نیز گفته اند که دینامیت هر چند یک کمدی درخشان نیست، اما باز هم یک کمدی رضایت بخش است، در این میان برخی از منتقدان نیز بر این عقیده اند که نباید از دینامیت انتظار یک کمدی درخشان را داشت، چراکه کارنامه عامریان ارجحیت گیشه بر سوژه را نشان می‌دهد.

بررسی واکنش مخاطبان و منتقدان پس از اکران دینامیت

پس از شکست تجاری چند فیلم مدعی در ژانر کمدی و اجتماعی، حالا فیلم سینمایی دینامیت هم باید خودش را از شکست نجات بدهد و هم جانی دوباره به سینما و سینماداران ببخشد. وضعیتی که بهبودی آن یک تنه بر دوش پژمان جمشیدی و احمد مهران فر گذاشته شده است.

پس از کش و قوس‌های فراوان، بالاخره قفل سینماها با اکران فیلم سینمایی دینامیت باز شد. فیلمی که پژمان جمشیدی و احمد مهران فر زوج کمدی آن را تشکیل می‌دهند. البته در کنار آن‌ها محسن کیایی ضلع سوم را شکل می‌دهد تا شاید با اکران یک کمدی غبار از  چهره پرده‌های سینما برداشته شود.

اکران فیلم سینمایی دینامیت به کارگردانی سیدمسعود اطیابی و تهیه کنندگی ابراهیم عامریان، آغاز شده، البته این فیلم تولید سال ۱۳۹۷ است و قرار بود که زمستان ۹۸ اکران شود. اما با شیوع کرونا، اکران آن با دو سال تاخیر انجام شد. 

البته تهیه کننده اثر نیز موافق اکران در وضعیت کنونی نبود. به عقیده عامریان پیش از این فیلم‌هایی مانند «خوب بد جلف ۲»، «شنای پروانه»، «خون شد»، «زن‌ها فرشته‌اند ۲» در طول چند ماه اخیر، هرچند اکران شدند، اما به دلیل شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها با شکست تجاری مواجه شدند. 

حالا هم برخی از فعالان رسانه‌ای حوزه سینما پیش بینی می‌کنند که دینامیت هم به سرنوشت قبلی‌ها دچار شود.، در حال حاضر فیلم سینمایی دینامیت در سینماهای بسیاری از استان‌های کشور به نمایش در آمده است.

بررسی واکنش مخاطبان و منتقدان پس از اکران دینامیت

دینامیت؛ زوج پژمان و ارسطو موفق می‌شوند؟

پس از شکست تجاری چند فیلم مدعی در ژانر کمدی و اجتماعی، حالا فیلم سینمایی دینامیت هم باید خودش را از شکست نجات بدهد و هم جانی دوباره به سینما و سینماداران ببخشد. وضعیتی که بهبودی آن یک تنه بر دوش پژمان جمشیدی و احمد مهران فر گذاشته شده است.

با این وجود استقبال و عدم استقبال از زوج تازه کمدی پژمان و احمد مهران فر می‌تواند وضعیت سینما را در شرایط کنونی تعیین کند.

پیش از این زوج کمدی ارسطو و نقی و پژمان و سام توانستند موفقیت چشمگیری را در ژانر کمدی به دست بیاورند. اما پس از مدتی، کاراکترها آن‌ها به تکرار افتاد و سبب شد تا منتقدان نسخه‌های تازه‌ای برای این زوج‌های هنری پیشنهاد کنند. 

حالا در ادامه این نسخه پیچی‌ها، پژمان جمشیدی و احمد مهران فر در دینامیت قصد دارند، زوج هنری تازه‌ای معرفی کنند. البته اطیابی و عامریان نقش محسن کیایی را هم در کنار آن‌ها پیش بینی کرده اند تا جایی برای شکست فیلم باقی نگذارند.

بررسی واکنش مخاطبان و منتقدان پس از اکران دینامیت

در دینامیت چه می‌گذرد؟

گرچه عوامل دینامیت برای لو نرفتن داستان، در مورد قصه فیلم چیزی بر زبان نیاورده اند. اما نیم نگاهی به پیش نمایش یک دقیقه‌ای دینامیت می‌تواند زوایایی از این فیلم کمدی را پیش روی مخاطب قرار دهد.

با این حال داستان دینامیت حول محور دو دختر جوان، یک ساقی، دو طلبه و… می‌گذرد که ساکنان خانه دینامیت هستند. کاراکترهایی که تضادهای فکری، آن‌ها را به سمت و سوی وقوع اتفاقات طنازانه سوق می‌دهد.

از سوی دیگر دینامیت در ساختار سعی دارد، اجاره‌نشین‌های مهرجویی را به مخاطبان یادآوری کند.

پژمان جمشیدی، محسن کیایی، احمد مهرانفر، نازنین بیاتی، نادر سلیمانی، زیبا کرمعلی و میرطاهر مطلومی ترکیب بازیگران اصلی فیلم را شکل می دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =