برنامه‌های فرهنگی به مناسبت هفته دفاع مقدس

سالگرد هفته دفاع مقدس و ادای احترام به روح شهدای والا مقام، طبق سنوات گذشته در سطح استان تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، میثم مرادی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بیان کرد: سالگرد هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال مقاومت، شهدای مدافع حرم، و ادای احترام به روح والای شهید سردار قاسم سلیمانی امسال هم اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، طبق سنوات گذشته در سطح شهر تهران و ۱۵ شهرستان تابعه این استان، برنامه‌های متنوع و متعددی را با موضوع ایثار، شهادت، مقاومت و جانفشانی‌های ملت ایران تدارک دیده است.

وی ادامه داد: هم در مراکز فرهنگی هنری شهر تهران و هم در ۱۵ شهرستان دیگر این استان، برگزار خواهد شد. امسال هفته دفاع مقدس با ایام آخر ماه صفر و اربعین حسینی تلاقی پیدا کرده است. طبیعتاً این برنامه‌ها حال و هوای عاشورای حسینی را خواهد داشت که در واقع فرهنگ عمیق عاشورا و مقاومت حسینی الهام‌بخش مقاومت جانانه ملت ایران در طی سالیان گذشته بوده است.

وی افزود: برنامه‌ها از روز سی و یکم شهریور ماه آغاز خواهد شد و در حوزه‌های مختلف از جمله هنرهای تجسمی، نمایش، فیلم کوتاه، برنامه‌های سینمایی، عکاسی و جشنواره‌های مختلف همایش‌های متعدد انشاالله شاهد برگزاری آن خواهیم بود.

وی ادامه داد: ما جشنواره نمایش خیابانی حماسه نامداران را از روز ۱ مهر تا ۶ مهر خواهیم داشت. در شهرستان قرچک ۴۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود. ۱۲ اثر برگزیده شده است. هر نمایش دو اجرا خواهد داشت که یکی در شهرستان مربوط به خودش و اجرای داوری نیز در شهرستان قرچک برگزار خواهد شد. در روز هشتم مهرماه اختتامیه این جشنواره برگزار خواهد شد.

مرادی گفت: جشنواره دیگر، جشنواره نمایش‌های خیابانی عاشورایی هست که به مناسبت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس ۴۱ اجرا پیش بینی شده است. این برنامه از دوم مهرماه تا ششم مهرماه در ۹ شهرستان در قالب ۱۴ نمایش برگزار خواهد شد.

وی افزود: نمایشگاه نقاشی خط در بین شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران شامل پاکدشت، پیشوا، قرچک و ورامین با نام پیام اربعین برگزار خواهدشد. دیروز این نمایشگاه اولین آن در پاکدشت افتتاح شد و در پیشوا قرچک و ورامین هم شاهد این نمایشگاه خواهیم بود.

او گفت: برنامه دیگری که پیش‌بینی شده است خوانش نمایشنامه‌های منتخب جشنواره‌های خرمشهر و مقاومت سال‌های اخیر در شهرستان هاست. همچنین مسابقه خوشنویسی با موضوع فرازهایی از وصیت نامه شهدا در سطح شهرستان‌ها خواهیم داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =