تغییر روسای دانشگاه تخصصی است و نباید سیاسی شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تغییرات مدیریتی به ویژه انتصاب روسا در دانشگاه های کشور با روی کار آمدن دولت جدید امری کاملا طبیعی است و نباید این مسائل را سیاسی کنیم چراکه سلایق سیاسی نقشی در این حوزه تخصصی ندارد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،  یادواره شهدای ورزشکار شهرستان همدان پنجشنبه 31 شهریورمااه 1400 برگزار شد. محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه این یادواره با بیان این که تغییرات مدیریتی به ویژه انتصاب روسا در دانشگاه های کشور با روی کار آمدن دولت جدید امری کاملا طبیعی است و نباید این مسائل را سیاسی کنیم چراکه سلایق سیاسی نقشی در این حوزه تخصصی ندارد، گفت: در همین ارتباط، تغییر رییس دانشگاه تهران هیچ ارتباطی به نامه نگاری وی با ریاست قوه قضاییه ندارد و این جابجایی بر اساس روال کاری و بر مبنای اصول تخصصی و مدیریتی انجام شده است.

وی اظهار کرد: تغییرات مدیریتی با اتمام دوران مسوولیت و استقرار دولت جدید با نگاه و سیاست های کاری متفاوت، امری کاملا معمول و طبیعی است که به رغم اینها هیچ عجله ای برای تغییر روسای دانشگاه ها وجود ندارد. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه تغییرات مدیریتی در دانشگاههای کشور با صبر و حوصله و همچنین بررسی های دقیق علمی و تخصصی انجام خواهد شد، تصریح کرد: مجموعه مدیران و روسای دانشگاه‌ها با سال‌ها تلاش و کسب تجربه و تخصص سرمایه‌های علمی و مدیریتی وزارت علوم محسوب می‌شوند که همواره باید قدردان زحمات و خدمات آنها باشیم.

زلفی گل گفت: تغییرات مدیریتی به واقع مصداق دو امدادی و مشعل المپیک است که برای رسیدن به مقصود و کسب موفقیت از فردی به فرد دیگر تحویل داده می شود.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر تغییرات مدیریتی موجب افزایش انگیزه و کارآمدی، تحول و نو گرایی با استفاده از توان، تخصص و نگاه های جدید در اداره امور خواهد شد که به هیچ عنوان نباید این روند طبیعی را سیاسی کرد.

زلفی گل تاکید کرد: از نظر منظر سیاسی با تغییر دولت بر اساس رای و نظر مردم، تغییرات مدیریتی برای هماهنگی و همسویی با سیاست ها و برنامه های جدید اجرایی، امری کاملا طبیعی و البته ضروری است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اساره به اینکه مدیران و کارکنان دانشگاه ها در واقع اعضای یک خانواده هستند، گفت: مدیران فعلی دانشگاه‌ها همگی توانمند، متخصص و سرمایه کشور هستند که ضمن پاسداشت و حفظ حرمت آنها، روند تغییرات به مرور و با کار کارشناسی، انجام می‌شود.

زلفی گل درباره بازگشایی دانشگاه ها نیز گفت: وزارت علوم در خصوص نحوه بازگشایی دانشگاه و حضور دانشجویان تابع نظر ستاد ملی کرونا است هر چند هم اینک نیز همانند سال گذشته برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترا که به مرحله انجام پایان نامه رسیده اند، کلاس ها حضوری برگزار می شود.

به گفته وی، فرایند آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها نیز به صورت تلفیقی یعنی حضوری و مجازی انجام می شود و وزارت علوم در صورت واکسیناسیون کامل دانشجویان و موافقت ستاد ملی کرونا، آمادگی لازم برای برگزاری کلاس ها و آموزش حضوری را دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =