پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما شد + سوابق

رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی پیمان جبلی را به ریاست سازمان صدا و سیما منصوب کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای در حکمی پیمان جبلی را به ریاست سازمان صدا و سیما منصوب کردند.

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر پیمان جبلّی دام‌توفیقه

با پایان یافتن دوره‌ی مسئولیت پر تلاش جناب آقای دکتر علی‌عسکری که کوشش خستگی‌ناپذیر و دلسوزانه‌ی آن مدیر مؤمن و با اخلاص را به همراه داشت، جنابعالی را که از صلاحیت دینی و انقلابی، و تخصص و تجربه‌ی طولانی در مدیریت‌های سازمان صداوسیما، و آگاهی از ماهیت و عملکرد و وظائف رسانه‌ی ملی برخوردارید، برای یک دوره‌ی پنج‌ساله به ریاست آن سازمان منصوب میکنم.

رسانه‌ی ملی، دانشگاهی برای ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی، و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه‌ی تحریف و تفتین، و آسایشگاهی برای بهره‌مندی چشم و دل همگان از جلوه‌های زیبائی و هنر، و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور است.

هدایت فرهنگی، تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی، ترویجِ سبک زندگی اسلامی- ایرانی، و افزایش همبستگی ملی، در شمار اولویت‌هائی است که باید با ارتقاء سرمایه‌ی انسانی و رشد کیفی برنامه‌ها و بهره‌گیری از ابتکار و با تلاش شبانه‌روزی به آن دست یابید ان‌شاءالله.

وظیفه‌ی خود میدانم که از تلاش خستگی‌ناپذیر جناب آقای دکتر عسکری در مدت مسئولیتشان که حقاً در خور تقدیر است، صمیمانه تشکر کنم و جنابعالی را به بهره‌مندی از طرحهای بلندمدت و ناتمام دوره‌ی ایشان توصیه نمایم. توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال مسألت میکنم.

سیّدعلی خامنه‌ای
۷ مهر ۱۴۰۰

سوابق

پیمان جبلی متولد سال 1345 در محله شمیران، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته معارف اسلامی و تبلیغ از دانشگاه امام صادق علیه‌السلام در سال 1372 بوده و در سال 1383 مدرک دکترای فرهنگ و ارتباطات خود را از همین دانشگاه دریافت کرده است.

جبلی از جمله مدیران با سابقه رسانه ملی است که با مدرک مرتبط در حوزه رسانه، سال‌ها تجربه حضور در معاونت سیاسی و بخش‌های خبری را دارد.

او پیش از جایگاه فعلی یعنی معاونت برون‌مرزی صداوسیما، عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما، معاون سیاسی (خبر) صداوسیما، دبیر اخبار خارجی بخش شامگاهی رادیو، دبیر اخبار خارجی و داخلی اخبار تلویزیون، سردبیر اخبار سراسری شبکه 2 سیما، مدیرکل اخبار داخلی واحد مرکزی خبر، مدیرکل اخبار شبکه العالم، مدیر دفتر شبکه العالم در بیروت، معاون رسانه‌ای دبیر شورای عالی امنیت ملی در زمان تصدی سعید جلیلی و سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس بوده است.

دانش کلاسیک، تجربه عملی و طی کردن سطوح مختلف مدیریتی در صداوسیما از جمله ویژگی‌های مثبت پیمان جبلی در حوزه مدیریت رسانه است که می‌تواند در ارتقای سطح کیفی و حرفه‌ای این رسانه در تراز نظام جمهوری اسلامی موثر واقع شود.

انتظار می‌رود حضور او در رأس هرم مدیریتی رسانه ملی موجب ایجاد تحول در حوزه‌های مختلف سازمان به ویژه بخش‌های خبری را دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =