چراغ سبز صدا و سیما برای بازگشت عادل فردوسی پور

پیمان جبلی رئیس جدید رسانه ملی گفت: عادل فردوسی پور می تواند دوباره در تلویزیون فعالیت کند و از نظر ما منعی ندارد

به گزارش گروه فرهنگی ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، قطعاً یکی از کسانی که اهالی فوتبال به شدت دلتنگش هستند عادل فردوسی‌پور است. عادل فردوسی پور و برنامه 90 که قریب به دو دهه پربیننده ‌ترین برنامه تلویزیونی صداوسیما بود، اسفند 97 از تلویزیون و شبکه سه سیما کنار گذاشته شدند. ماجرا عادل فردوسی ‌پور با ورود علی فروغی به‌ عنوان مدیر شبکه سه سیما شروع شد و نکته ‌سنجی‌ ها درباره عادل و برنامه نود افزایش یافت و هر بار به هر دلیل و بهانه ای به این برنامه تذکر داده شد تا جایی که در پاییز همان سال، برای اولین بار در طول دو دهه، برنامه 90 به مدت سه هفته اجازه پخش پیدا نکرد.

از گوشه و کنار خبر می رسید که چون عادل فردوسی ‌پور به حرف‌ های فروغی گوش نکرده، او اجازه پخش برنامه را نداده است از طرفی برخی این آزارها را به زیربار نرفتن عادل فردوسی پور برای تبلیغ های ستاره مربعی مرتبط می دانستند.

این ماجرا هر روز بیشتر و بیشتر گرده عادل فردوسی پور و برنامه 90 را تحت فشار قرار می داد تا جاییکه حتی اجازه اجرای برنامه با کارلوس پویول هم به عادل فردوسی پور داده نشد و عنوان شد که دلیلی ندارد برای گفت‌وگو با این ستاره اسپانیایی هزینه هنگفتی شود. البته در همان روزها صحبت هایی در ارتباط با اینکه پویول را به دلیل مدل موهایش به صدا و سیما راه ندادند در فضای مجازی نقل محافل شده بود و دست مایه طنز مجازی نویسان شده بود. تا جاییکه بازیکن سابق تیم ملی اسپانیا بعد از لغو برنامه تلویزیونی‌اش در ایران گفت: به من گفتند به خاطر مشکلات ظاهری (موهای بلند) امکان حضور در برنامه را ندارم."

یک بار هم که به صورت کاملا ناشیانه‌ای، پخش یکی از دیدارهای فوتبال اروپایی را بهانه کردند و اجازه ندادند 90 روی آنتن برود. دست آخر نیز به بهانه اینکه عادل فردوسی ‌پور چارچوب ‌ها را رعایت نکرده و هر بار به مسائل غیرفوتبالی می‌ پردازد، تصمیم به قطع این برنامه و ممنوع ‌التصویری عادل فردوسی ‌پور گرفته شد، حذفی که واکنش‌های زیادی هم در پی داشت.

اما حالا با تغییر رئیس سازمان صدا و سیما و روی کارآمدن پیمان جبلی، عنوان شده که عادل فردوسی پور می تواند دوباره در تلویزیون فعالیت کند و از نظر وی منعی ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • میهمان IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      0 0
      استاد فردوسی‌پور عزیز و بزرگوار. امیدوارم که برگردید. فقط با میهمانان برنامه‌هایتان محترمانه‌تر رفتار کنید.