عادل فردوسی پور به صدا و سیما باز می‌گردد؟ / رویکرد جدید در رسانه ملی خواب و خیال یا واقعیت

با وجود صحبت‌های رییس جدید سازمان و صدا و سیما به نظر می‌رسد زمینه برای بازگشت عادل فردوسی پور به تلویزیون مهیا نشده است چرا که در غیر اینصورت دست کم او بازی‌های لیگ برتر و بازی‌های خارجی را در شبکه ۳ و دیگر شبکه‌ها گزارش می‌کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، چندی پیش و در پی اذعان رییس جدید سازمان صدا و سیما مبنی بر اینکه عادل فردوسی پور برای بازگشت به تلویزیون هیچ مشکلی ندارد رسانه‌ها خبر دادند که مجری برنامه نود به سرعت به شبکه ۳ بر می‌گردد و برنامه خود را به روی آنتن خواهد بود. در صورتی که انجام این کار موازی کاری خواهد بود و اگر روزی زمینه بازگشت عادل فردوسی پور به شبکه سه مهیا شود او باید برنامه جدیدی را تدوین و طراحی کند.

با وجود صحبت‌های رییس جدید سازمان و صدا و سیما به نظر می‌رسد زمینه برای بازگشت عادل فردوسی پور به تلویزیون مهیا نشده است چرا که در غیر اینصورت دست کم او بازی‌های لیگ برتر و بازی‌های خارجی را در شبکه ۳ و دیگر شبکه‌ها گزارش می‌کرد. به نظر می‌رسد در چنین وضعیتی عادل فردوسی پور هم خیلی مایل به اجرای گزارش نیست.

بر اساس گزارش ایسکانیوز، قطعاً یکی از کسانی که اهالی فوتبال به شدت دلتنگش هستند عادل فردوسی‌پور است. عادل فردوسی پور و برنامه 90 که قریب به دو دهه پربیننده ‌ترین برنامه تلویزیونی صداوسیما بود، اسفند 97 از تلویزیون و شبکه سه سیما کنار گذاشته شدند. ماجرا عادل فردوسی ‌پور با ورود علی فروغی به‌ عنوان مدیر شبکه سه سیما شروع شد و نکته ‌سنجی‌ ها درباره عادل و برنامه نود افزایش یافت و هر بار به هر دلیل و بهانه ای به این برنامه تذکر داده شد تا جایی که در پاییز همان سال، برای اولین بار در طول دو دهه، برنامه 90 به مدت سه هفته اجازه پخش پیدا نکرد.

از گوشه و کنار خبر می رسید که چون عادل فردوسی ‌پور به حرف‌ های فروغی گوش نکرده، او اجازه پخش برنامه را نداده است از طرفی برخی این آزارها را به زیربار نرفتن عادل فردوسی پور برای تبلیغ های ستاره مربعی مرتبط می دانستند.

این ماجرا هر روز بیشتر و بیشتر گرده عادل فردوسی پور و برنامه 90 را تحت فشار قرار می داد تا جاییکه حتی اجازه اجرای برنامه با کارلوس پویول هم به عادل فردوسی پور داده نشد و عنوان شد که دلیلی ندارد برای گفت‌وگو با این ستاره اسپانیایی هزینه هنگفتی شود. البته در همان روزها صحبت هایی در ارتباط با اینکه پویول را به دلیل مدل موهایش به صدا و سیما راه ندادند در فضای مجازی نقل محافل شده بود و دست مایه طنز مجازی نویسان شده بود. تا جاییکه بازیکن سابق تیم ملی اسپانیا بعد از لغو برنامه تلویزیونی‌اش در ایران گفت: به من گفتند به خاطر مشکلات ظاهری (موهای بلند) امکان حضور در برنامه را ندارم."

یک بار هم که به صورت کاملا ناشیانه‌ای، پخش یکی از دیدارهای فوتبال اروپایی را بهانه کردند و اجازه ندادند 90 روی آنتن برود. دست آخر نیز به بهانه اینکه عادل فردوسی ‌پور چارچوب ‌ها را رعایت نکرده و هر بار به مسائل غیرفوتبالی می‌ پردازد، تصمیم به قطع این برنامه و ممنوع ‌التصویری عادل فردوسی ‌پور گرفته شد، حذفی که واکنش‌های زیادی هم در پی داشت.

اما با تغییر رئیس سازمان صدا و سیما و روی کارآمدن پیمان جبلی، عنوان شد که عادل فردوسی پور می تواند دوباره در تلویزیون فعالیت کند و از نظر وی منعی ندارد.

طی چند هفته گذشته شایعات فراوانی در ارتباط با رفتن علی فروغی از مدیریت شبکه سه در برخی رسانه‌ها مطرح شد و عنوان شد که مدیر پرحاشیه شبکه ۳ به شبکه افق رفته است.

بابک کاظمی خبرنگار صداوسیما نیز در همین رابطه طی توییتی اعلام کرد که با رفتن فروغی از شبکه احتمالا عادل با برنامه فوتبال ۳۶۰ به شبکه سه برخواهد گشت!

حال باید منتظر ماند و دید که چه رخ می دهد، آیا عادل فردوسی پور باز هم به تلویزیون بازمی‌گردد؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1123590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • طاهرآرپنایی IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
      0 0
      از زمانی که عادل خان را ممنوع التصویر کردن،دیدید چه بلایی سراین فوتبال آمده وراه دزدیدی ها،هزاربرابر شده،قطعا هدف اون‌کسی که عادل وبرنامه ۹۰را ملغلاکرده،فقط وفقط بخاطراین‌بود که عادل،همه راپای میز شفاف سازی میکشید،،امابعداز عادل،دیگه میدان برای روباها وشغالها فراهم شد،وهمه مردم میدانند چه خبر شده دراین فوتبال،سرتاسر فساد
    • مهدی IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      0 0
      سلام خدمت مدیران محترم هر چه ما بینندگان فوتبال تقاضا و خواهش کردیم در دولت قبل فایده نداشت امیدوارم دولت مردم دار و جناب جبلی عزیز صدای خواهش ما بینندگان فوتبال رو بشنود و عادل را برگرداند با سپاس فراوان