درخواست اتحادیه اروپا برای محاکمه عاملان حمله افغانستان

اتحادیه اروپا با محکوم کردن حمله تروریستی اخیر به «قندوز» افغانستان خواستار محاکمه عوامل این حمله شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (شنبه) در بیانیه‌ای حمله تروریستی روز گذشته (جمعه) به مسجدی در «قندوز» واقع در شمال افغانستان را که به قربانی شدن حدود یکصد نفر منجر شد، محکوم کرد و خواستار مجازات محاکمه عاملان این حملات شد.

ظهر روز گذشته (جمعه ۱۶ مهر ماه) حمله انتحاری در مسجد «سیدآباد» قندوز در شمال افغانستان موجب شهادت و مجروح شدن دهها تن از شیعیان نمازگزار شد.

ساعاتی پس از این حمله، گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله انتحاری به مسجد قندوز را برعهده گرفت.

بنا بر گزارش خبرگزاری تاس، استانو در بیانیه‌ای با محکوم کردن این حمله گفت: «عاملان حمله بزدلانه به مسجدی در قندوز باید محاکمه شوند. حقوق و امنیت تمامی مردم افغانستان صرفنظر از قومیت و مذهب آن‌ها باید تحت حفاظت قرار گیرد. تداوم حملات تروریستی، مانع بزرگی برای صلح و ثبات در افغانستان است».

در حالی که تروریست‌های داعش مدعی شده‌اند که در حمله تروریستی به مسجد قندوز، دست‌کم ۳۰۰ نفر کشته و زخمی‌ شده‌اند اما «مطیع‌الله روحانی» رئیس کمیسیون اطلاعات و فرهنگ طالبان در قندوز در این باره گفت: در این انفجار ۴۶ غیرنظامی شهید و ۱۴۳ تن دیگر زخمی شدند.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، چندین انفجار در کابل و دیگر ولایات افغانستان رخ داده است که مسئولیت برخی از این حملات را گروه تروریستی داعش برعهده گرفته است.

طالبان بارها گفته‌ که داعش تهدید جدی برای افغانستان نیست و جنگ علیه این گروه آغاز شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1114229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =