رسانه‌های دانشگاه آزاد مرکز رشد دانشجویان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رسانه‌های دانشگاه آزاد به عنوان مرکز رشد برای جوانان تلقی می‌شود و جوانانی که در این ۳ رسانه قلم می‌زنند به جامعه وارد خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم اختتامیه چهارمین و پنجمین دوره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز ۲۷ مهرماه در سالن کتابخانه دکتر حبیبی برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در قرآن قسم‌های بسیاری یاد کرده که بیشتر بر مواردی است که خداوند خالق آن است‌، اما خداوند در قسم به قلم، نکته را یادآور شده‌اند که «قلم و آنچه که نوشته می‌شود،» نزد خدا و خلق از حرکت بسیاری برخوردار است.

وی ادامه داد: دانشگاه در سنین ۱۸ تا ۲۱ در مقطع ترییت تخصصی، مهارتی و اجتماعی دانشجویان ایفای نقش می‌کند. در هر ۳ نوع آموزش تخصصی، مهارتی و اجتماعی، قلم از نقش پررنگی برخوردار است. آنچه در فکر و دل می‌گذرد می‌تواند روی کاغذ بیاید؛ به این مورد تربیت اجتماعی گفته می‌شود و ضرورت دارد که این تربیت، اجتماعی نگاشته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه دارای یک میلیون دانشجو است و با توجه به ۱۱ هزار اثری که برای جشنواره ارسال شده است؛ می‌توان دریافت در آغاز راه قرار داریم. در هر شهر، هر استان ده‌ها جوان باید بنویسند، اگر این افراد ننویسند تربیت اجتماعی حاصل نخواهد شد. اگر آموزش‌های لازم به این افراد منتقل نشود، تربیت مهارتی حاصل نمی‌شود. همچنین اگر این جوانان وارد عرصه رسانه نشود، تربیت تخصصی رخ نخواهد داد.

وی افزود: دانشکده‌های موضوعی و مهارتی باید در زمینه رسانه نقش پررنگی ایفا کنند. در دولت جدید شاهد نقش‌آفرینی جوانان گام دومی هستیم. در هر استان یک دانشگاه فرهنگ و رسانه خواهیم داشت که جریان رسانه را هویت بخشی کنند.

طهرانچی بیان کرد: روزنامه فرهیختگان، خبرگزاری آنا و ایسکانیوز با مفهومی مشابه مرکز رشد و پارک علم و فناوری برای دانشجویان تلقی می‌شوند. جوانانی که می‌خواهند بنویسند باید از گذرگاه این ۳‌ رسانه عبور کنند. رسانه‌های دانشگاه آزاد به عنوان مرکز رشد برای جوانان تلقی می‌شود. جوانانی که در این ۳ رسانه قلم می‌زنند به جامعه وارد خواهند شد.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری بر ایجاد شبکه‌ای از نویسندگان دانشجویی فعال در نشریات دانشجویی برای تداوم فعالیت‌ها در حوزه رسانه تاکید کرده‌اند، دانشگاه آزاد اسلامی در چنین نقطه‌ای با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اتصال پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از بسته‌های برنامه ۵ ساله دانشگاه آزاد، ارتقای هویت، معنویت و اخلاق است که براساس گام دوم تعریف شده و مولفه استاد، دانشجو، فضای دانشجو، فضای مجازی و محیط برای آن در نظر گرفته شده است. در این مولفه بر دیده شدن شبکه‌های دانشجویی تاکید شده است.

وی در پایان گفت: جشنواره قلم شروع حرکتی برای‌شکل‌گیری شبکه‌های دانشجویی و گردهمایی نویسندگان دانشجویی است‌. حدود ۲۵۰ هزار نودانشجو هر ساله وارد دانشگاه آزاد می‌شود، در این راستا حداقل ۵۰ درصد دانشجویان باید در این‌ مسیر وارد شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1114593

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =