درخواست ژاپن برای افزایش تولید اوپک

وزیر صنعت ژاپن اعلام کرد: توکیو از اوپک پلاس خواسته تا تولید نفتش را بالا ببرد و این درخواست را تا 4 نوامبر زمان نشست بعدی این گروه ادامه می دهد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، کایدو نیوز به نقل از وزیر صنعت ژاپن نوشت ، توکیو این هفته از تولیدکنندگان اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس درخواست کرده تا تولید خود را افزایش دهند.

کوچی هاگیودا گفت: این تماس‌ها تا نشست بعدی اوپک پلاس در 4 نوامبر ادامه خواهد داشت. در عین حال، وزیر خارجه ژاپن نیز با همتای کویتی خود به صورت ویژه در مورد افزایش احتمالی عرضه نفت گفت‌وگو کرده است.

نخست وزیر ژاپن بعد از اینکه از کابینه خود خواست مراقب عواقب افزایش قیمت انرژی بر اقتصاد ژاپن باشند، به رسانه‌ها گفته بود: «ما به دقت حرکات و نوسانات بازار نفت و تاثیر آن بر بازار داخلی و خانواده‌ها را رصد می‌کنیم.»

وی همچنین از آژانس بین‌المللی انرژی خواسته بود تا اوپک را به افزایش تولید نفت وادار کند.

ژاپن به واردات نفت کاملا وابسته است. این کشور بیشتر نفت خود را از اعضای اوپک می‌خرد و عربستان و پس از آن امارات و بحرین بزرگ‌ترین تامین کنندگان نفت آن هستند.

درخواست از اوپک برای افزایش تولید از زمانی که قیمت ها بالا رفته، شدت گرفته است. آمریکا دو بار از اوپک خواسته تولیدش را بالا ببرد. آژانس بین‌المللی انرژی نیز از این گروه خواسته تولیدشان را بیشتر کنند.

اوپک تا به حال از بیم سقوط دوباره تقاضا، در برابر این فشارها مقاومت کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1115643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =