فریبا: آجورلو تا آخر بایستد و حق استقلال را بگیرد/ چرا باشگاه‌های دیگر به میدان نمی‌آیند؟

پیشکسوت استقلال به اشاره به اتفاقات اخیر درباره حق تبلیغات محیطی رقابت‌های لیگ برتر از مسئولان باشگاه خواست به تلاش خود برای دفاع از حق استقلال ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ بهتاش فریبا در گفت‌وگویی در خصوص اتفاقات اخیر و کشمکش‌های باشگاه استقلال و سازمان لیگ بر سر حق استفاده این باشگاه از تبلیغات محیطی اظهار داشت: همیشه وقتی در مورد چیزی صحبت می‌کنیم، یک جایی را الگو قرار می‌دهیم و الان هم باید در این مورد دنیا را الگو قرار دهیم. در حال حاضر در همه جای دنیا این اتفاق افتاده و تبلیغات دور زمین برای تیمی هست که استادیوم برای آن است‌. درست است که استقلال و پرسپولیس هیچ کدام ورزشگاه ندارند اما آیا این دو تیم رایگان در ورزشگاه آزادی بازی می‌کنند یا اینکه هر بازی مبالغ زیادی از این باشگاه‌ها پول می‌گیرند؟

وی ادامه داد: اگر قرار است این اتفاق بیفتد پس در دو - سه ساعتی که از بابت آن پول می‌گیرند، ورزشگاه برای ما است و چون کرایه آن را داده‌ایم باید تبلیغات آن هم برای ما باشد. نمی‌دانم چرا همه چیز در فوتبال ایران با دنیا متفاوت است. با این همه گرفتاری‌ها و بدهی‌هایی که استقلال و پرسپولیس دارند باید فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و سازمان لیگ به این دو باشگاه کمک کنند تا هر چه زودتر بتوانند بدهی‌های خودشان را بدهند.

فریبا تاکید کرد: حالا هم که یک قرارداد خوب بسته شده تا استقلال بتواند به واسطه آن به درآمدزایی خوبی برسد فردی از سازمان لیگ اعلام می‌کند کارگزار استقلال یک میلیون تومان سرمایه اولیه دارد، این در حالی است که وقتی یک شرکت تاسیس می‌شود در ابتدای امر چنین اتفاقی افتاده و هیچ شرکتی در زمان تأسیس نمی‌گوید مثلاً دو هزار میلیارد تومان پول داریم. یک نفر شفاف سازی نمی‌کند این همه پولی که در سال‌های گذشته از بابت تبلیغات محیطی ورزشگاه‌ها گرفتند چه شده و چه میزان از این مبالغ را به تیم‌ها داده‌اند و چند درصد آن خرج باشگاه شده است. هیچ وقت در این سال‌ها در این خصوص شفاف سازی نشده که چقدر درآمد داشتند و چقدر از آن را به باشگاه‌ها داده‌اند.

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: این یک موضوع پنهان و نامشخص است و فکر می‌کنم منافع زیادی در آن وجود دارد و به نظر می‌رسد به همین دلیل هیچ زمانی در این خصوص شفاف سازی صورت نگرفته و حالا هم اجازه نمی‌دهند باشگاه‌ها از حق واقعی خود منتفع شوند. منافع زیادی در در این بخش وجود دارد و به همین دلیل است که سازمان لیگ به این موضوع ورود کرده است.

فریبا به اظهارات اخیر صادق درودگر و مخالفت وی با این موضوع اشاره کرد و گفت: ممکن است که هر کسی سخنگوی عده‌ای باشد! شما باید ببینید پشت این داستان چه چیزی است. اصلاً به شخص کاری ندارم؛ اصل داستان غلط است و برای به هم خوردن این رویه باید پافشاری شود. دقت کردم و فکر می‌کنم آقای ساکت هم از اصفهان و به نمایندگی از سپاهان در این خصوص حمایت های لازم را به عمل آورده است، همین طور باشگاه تراکتور و آقای محمدی از پیکان. طبیعتاً پرسپولیس هم باید حمایت کند. اگر چند تیم بزرگ از این موضوع حمایت کنند، فکر می‌کنم این اتفاق برای تیم ها هر چه سریع‌تر محقق شود. سؤال این است که چرا باشگاه‌های دیگر با استقلال هم صدا نشده و به میدان نیامده‌اند؟ به هر حال این مسئله منفعت و حق همه باشگاه‌هاست که باید برای احقاق حقوق خودشان تلاش کنند.

فریبا درباره اینکه از یک سو باشگاه‌ها هزینه‌های زیادی می‌کند و از سوی دیگر نهادی مانند سازمان لیگ به واسطه تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس درآمد زیادی دارد اما سهم باشگاه‌های بزرگ را نمی‌دهد و این سؤال پیش می آید که این پول چه می‌شود، اظهار داشت: با این قراردادها می‌دانید که چه هزینه‌هایی برای تیمداری می شود. باشگاه‌های ما باید به سمت خصوصی سازی بروند هرچند دلایل مختلفی برای اینکه این کار شود یا شود وجود دارد اما از نظر من مهمترین مسئله در این خصوص حل شدن مسئله پخش تلویزیونی است که به واسطه آن اجازه نمی‌دهد این اتفاق بیفتد. امروز همه جای دنیا از پخش تلویزیونی پول می‌گیرند و هیچ جایی را تقریباً به جز ایران سراغ ندارم که برای حق پخش تلویزیونی پولی ندهد. همه جای دنیا پول می‌دهند. شنیده‌ام آقای جبلی رئیس جدید صدا و سیما در این خصوص قول‌هایی داده و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

فریبا گفت: باید آجورلو تا پایان این قضیه پای کار ایستاده و حق استقلال را بگیرد. هم آجورلو و هم سایر مدیران در تیم های پرطرفدار و بزرگ و مطرح دیگر؛ تیم‌هایی مانند پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، گل گهر و ... اگر این تیم های بزرگ بیایند همه باشگاه‌های ایران از این قضیه منتفع شده و به حق خود می‌رسند.

کد خبر: 1115937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      0 0
      عجیب اینکه پرسپولیس سکوت کرده پرسپولیس چه سودی از سازمان لیگ می برد که در این قضیه سکوت کرده واقعا عجیب است انشالله معلوم می شود که پرسپولیس به سازمان لیگ اعتراض نمی کند دليلش چه است