منابع مالی دانشگاه‌ها  باید از مسیر تحقیق و پژوهش تامین شود

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها برای تامین منابع مالی باید مسیر خود را به سمت و سوی تحقیقات و پژوهش سوق دهند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین تکریم رئیس سابق دانشگاه کاشان و معارفه سرپرست جدید این دانشگاه با بیان اینکه پژوهش، رمز توسعه دانشگاه‌ها است و باید سعی شود تا علم و دانش تبدیل به ثروت و محصول شود، اظهار کرد: رفع نیازهای جامعه و کشور بر عهده دانشگاه‌ها است و پایان نامه های دانشجویی بایستی در راستای حل مشکلات و مسایل جامعه و رفع نیازهای مردم باشد.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم توجه به حل مسائل زیست محیطی را لازم دانست و افزود: در دانشگاه ها پتانسیل مثبتی از نیروی انسانی فرهیخته و نخبه وجود دارد که هر کدام باید برای حل مشکلات همت کنند و طرحی ارائه دهند.

وی همچنین اشتغال و کارآفرینی را از دیگر موارد لازم و ضروری در جامعه و کشور عنوان کرد و افزود: دانشگاه محل ایده پروری است و بایستی از جوانان صاحب ایده و انجمن ها و استارت‌آپ‌ها حمایت شود تا از تولیدات خرد به مراحل بالاتر و ثروت دست یافت. چراکه استارت آپ ها ایده‌های جذاب و خوبی دارند و مراکز رشد دانشگاه‌ها می‌توانند در حوزه کارآفرینی از حوزه خرد تا کلان مثمر ثمر باشند.

خطیبی در ادامه از دانشگاه کاشان به عنوان یکی از دانشگاه‌های موفق و خوب در کشور نام برد و گفت: حضور خیرین در این دانشگاه زبانزد و الگوی آموزش عالی در کشور هستند که وزارت علوم از این افراد فرهیخته حمایت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر خیرین ۵۰ درصد از بودجه مالی خود را درپروژه های عمرانی دانشگاهی و بخصوص خوابگاه های دانشگاه ها هزینه کنند، وزارت علوم نیز ۵۰ درصد مابقی پروژه‌ها را حمایت می‌کند.

خطیبی در بخش دیگری از سخنان خود، مدیریت سبز، کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره وری در دانشگاه ها را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: در این مسیر باید کاری نوین و مبتکرانه انجام شود و سیاست، اقتصاد و سایر علوم به سمت تکیه بر اصل دانش‌بنیان شدن سوق داده شوند.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر وزیر علوم از تلاش‌های زراعت رئیس سابق دانشگاه کاشان در رشد و توسعه این دانشگاه قدردانی کرد و با ابلاغ حکم کتابی سرپرست جدید این دانشگاه از وی خواست تا با ارتباط هر چه بیشتر با مردم و ارتباط با صنعت، بتوان رشد و بالندگی هرچه بیشتر این دانشگاه را شاهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =