دانشگاه‌های تهران در چه شرایط بازگشایی می‌شود؟

برنامه دانشگاه‌های تهران در راستای آغاز آموزش حضوری دانشجویان اعلام شد.

 به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، سناریوهای بازگشایی دانشگاه‌ها در نیم‌سال اول تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از اوایل شهریور ماه کلید خورد و مقرر شد دانشگاه‌ها از نیمه دوم مهرماه بازگشایی شوند، اما اظهارات ضد و نقیض مسئولان بازگشایی را حضور دانشجویان را به تعویق انداخت تا اینکه وزیر علوم اعلام کرد دانشگاه‌ها در ۱۵ آبان ماه بازگشایی خواهد شد. پس از مدتی معاون آموزشی وزیر علوم اعلام کرد بازگشایی دانشگاه‌ها در ۱۵ آبان ماه به منزله الزام آموزش حضوری نیست. در این راستا اختیار بازگشایی مراکز آموزش عالی و آغاز آموزش حضوری دانشجویان به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی سپرده شد تا این مراکز بتوانند براساس امکاناتی که دارند برای حضور دانشجویان برنامه‌ریزی کنند.

حال که چند روز بیشتر به ۱۵ آبان باقی نمانده، آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اعلام کرد وزارت بهداشت، با همکاری وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش، طوری برنامه‌ریزی کند تا مدارس و دانشگاه‌ها از اول آذر براساس شیوه‌نامه‌ها بازگشایی شوند. ایسکانیوز در گزارش زیر به برنامه‌های دانشگاه‌های تهران در زمینه برگزاری کلاس‌های حضوری پرداخته است. 

برنامه‌های دانشگاه‌های تهران در راستای بازگشایی دانشگاه‌ها

در جدول زیر برنامه ۱۰ دانشگاه شهر تهران در راستای بازگشایی دانشگاه‌ها آمده است:

نام دانشگاه

نحوه آموزش

توضیحات

دانشگاه صنعتی شریف

مجازی

رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف گفت: فعلاً تمام کلاس‌های آموزشی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دانشگاه علامه طباطبائی

فعلا مجازی

سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: در حال حاضر زمان بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها مشخص نیست. اگر بنا بر آموزش حضوری باشد، حدود ۲ هفته قبل از آن به دانشجویان اعلام می‌کنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی نیز اعلام کرد: نیمسال اول با توجه به شکننده بودن شرایط ۵۰ درصد اسکان را در خوابگاه‌ها خواهیم داشت

دانشگاه شهید بهشتی

مجازی-حضوری

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی گفت: حضور ۴۰ تا ۵۰ درصدی دانشجویان در خوابگاه حضور دارند.  برگزاری کلاس های ترکیبی (مجازی-حضوری) یکی از احتمالاتی هست که در حال بررسی آن هستیم

دانشگاه تربیت مدرس

مجازی/ دروس عملی تحصیلات تکمیلی حضوری

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: دروس عملی دانشجویان ارشد و دکتری حضوری است. اگر شرایط مساعد شود ممکن است آزمون پایان ترم را حضوری برگزار کنیم.

دانشگاه تهران

مجازی

بر اساس اطلاعیه معاونت آموزشی دانشگاه تهران، در ابتدای مهر ماه، آموزش‌ها به صورت مجازی است، اما معاون آموزشی دانشگاه تهران در اواخر مهر ماه اعلام کرد که درباره برگزاری کلاس‌های حضوری با وزارت علوم در حال مذاکره بوده و اولویت دانشگاه را برگزاری کلاس حضوری برای دروس عملی است.

دانشگاه امیرکبیر

برگزاری هم‌زمان کلاس‌های حضوری و مجازی شرایط را سخت می‌کند

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در حال بررسی پیشنهادها برای بازگشایی حضوری از آبان ماه هستیم ولی هنوز به راه حل واحدی نرسیده ایم؛ اگرحضور دانشجویان در دانشگاه را منوط به کارت واکسیناسیون بدانیم، با توجه به اینکه عده‌ای واکسن نزده‌اند، مجبور می‌شویم کلاس مجازی برای این دانشجویان برگزار کنیم اما امکان اینکه کلاس‌ها هم حضوری برگزار شود هم مجازی وجود ندارد و یا شرایط را سخت می کند.

دانشگاه الزهرا

فعلا مجازی

معاون دانشجویی دانشگاه الزهرا از احتمال بازگشایی دانشگاه‌ها در اواسط ماه آبان خبر داد و گفت: بحث بازگشایی دانشگاه‌ها ارتباط بسیار نزدیکی با فضای خوابگاهی دارد. پذیرش دانشجویان را به صورت تدریجی و آهسته و آهسته و با مدیریت داشته باشیم تا امکان شیوع بیماری را کاهش دهیم و نیز معضلات حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها را برطرف کنیم.

دانشگاه خوارزمی

مجازی

رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: برای این که برگزاری کلاس های درسی به صورت حضوری  انجام شود، دانشجویان باید در انجام واکسیناسیون تعجیل کنند.

دانشگاه علم و صنعت

مجازی

رئیس دانشگاه علم و صنعت: از آنجایی که دانشگاه علم و صنعت خوابگاه‌محور است، طبیعتا امکان برگزاری کلاس‌های درس برای تمامی دانشجویان دانشگاه به صورت حضوری ممکن نیست.درصورت رعایت پروتکل‌های‌ بهداشتی و با توجه به امکانات و زیرساخت‌های دانشگاه، تنها می‌توان نسبت به پذیرش‌حضوری‌ ۱۰ تا ۱۲ درصد دانشجویان اقدام کرد.

خواجه نصیرالدین

مجازی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از بازگشایی غیر حضوری نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ این دانشگاه به صورت الکترونیک خبر داد.

انتهای پیام/  

کد خبر: 1116828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =