پرداخت حقوق معلمان افغانستانی توسط سازمان ملل

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد، روند ثبت نام معلمان مدارس دختران و پسران در افغانستان را آغاز کرده و اعلام کرد هرچه زودتر حقوق آنها می‌پردازد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، به دنبال شکایت معلمان افغانستان از پرداخت‌نشدن حقوق خود، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که حقوق این معلمان را به‌صورت مستقیم به خودشان پرداخت می‌کند.

«ژانت وگلار»، رییس آموزش یونیسف به خبرگزاری رویترز گفت که آن‌ها در حال برنامه‌ریزی هستند تا در روند پرداخت حقوق آموزگاران، طالبان هیچ دخالتی نداشته باشند.

وگلار افزود که بهترین راه برای حمایت از آموزش دختران در افغانستان، ادامه‌ حمایت از مدارس و معلمان آن‌ها است. او از حامیان این صندوق خواسته است که کودکان افغانستان را ناامید نکنند.

از سویی دیگر نیز، در گزارش رویترز آمده است که خدمات عمومی در افغانستان ، به‌ویژه بهداشت و آموزش با بحران مواجه است و بسیاری از دولت‌ها کمک‌های مالی خارج از کمک‌های بشردوستانه را نیز قطع کرده‌اند.

این درحالی است که مدارس در حدود ۳۰ ولایت افغانستان هنوز به‌روی دختران بالاتر از کلاس ششم باز نشده و معلمان در سراسر این کشور از پرداخت‌نشدن حقوق خود شکایت دارند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام طالبان نوشت که به‌زودی «خبرهای خوبی» در مورد بازگشت دختران بالاتر از کلاس ششم به مدارس، منتشر خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1117336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =