وزارت بهداشت مخالف افزایش ظرفیت جذب دانشجوی پزشکی است

معاون آموزشی وزارت بهداشت در واکنش به موضوع افزایش ظرفیت پزشکی گفت: افزایش سالانه ۳ هزار نفر ظرفیت پزشکی کشور، مغایر با بررسی های کارشناسی وزارت بهداشت و تهدیدکننده سلامت مردم است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز از وزارت بهداشت، ابوالفضل باقری فرد، در پاسخ به خبری مبنی بر افزایش ۳ هزار نفری ظرفیت جذب دانشجویان پزشکی، عنوان کرد: افزایش سالیانه ۳ هزار نفر (حدود ۴۰ درصد) ظرفیت پزشکی کشور، مغایر با بررسی‌های کارشناسی وزارت بهداشت و تهدیدکننده سلامت مردم است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: مطالعات وزارت بهداشت نشان می‌دهد که بر اساس معیارهای داخلی و بین المللی، نیاز به پزشک خصوصاً پزشک متخصص در کشور وجود دارد، اما با توجه به امکانات موجود و اهمیت کیفیت آموزش در حوزه سلامت مردم این افزایش باید شیب ملایم و منطقی داشته باشد.

وی ادامه داد: افزایش دسترسی مردم به پزشک، فقط از طریق افزایش ظرفیت پزشکی محقق نمی‌شود؛ تا زمانیکه نظام سطح بندی و ارجاع با اولویت خدمات ارتقای سلامت و پیشگیری و فرآیند بومی گزینی پزشکان و نظام پرداخت عادلانه اصلاح نشود، حتی اگر ظرفیت‌ها را چندبرابر کنیم، بازهم مشکل دسترسی به پزشک در مناطق محروم را خواهیم داشت.

باقری فرد تاکید کرد: اگر افزایش تعداد پزشکان مشکل‌گشا بود، مردم کشورهای همسایه از جمله عراق با وجود داشتن تعداد متخصصین بیشتر از ما، جهت درمان بیماری‌های ساده و پیچیده به کشور ما سفر نمی‌کردند.

وی گفت: ظرفیت جذب دانشجوی پزشکی را باید عالمانه و هوشمندانه و با توجه زیرساخت‌ها و امکانات افزایش داد و همزمان آینده شغلی آنها را نیز تضمین کرد، در غیر این صورت ما پزشکان را با خونِ دل تربیت کرده و تحویل کشورهای همسایه و خارجی خواهیم داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ۱ IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      2 0
      چند سال است که با همین بهانه مانع جذب دانشجوی پزشکی شده اند . سلامت مردم گروگان وزارت پزشکان