ارزیابی کارنامه ۱۰۰ روزه دولت / بی‌اعتنایی به وزارت آموزش و پرورش پذیرفتنی نیست

محمدصادق کوشکی گفت: افراد معرفی شده برای وزارت آموزش و پرورش افراد محترمی هستند اما اصلا مناسب این منصب نیستند و این بی اعتنایی و سهل‌انگاری پذیرفتنی نیست.

محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز درباره عملکرد صد روزه دولت عنوان کرد: طی این ۱۰۰ روز آنچه به نظر شاخص تر و بارزتر می‌رسد این است که حسی در دولت به‌ویژه شخص رئیس جمهور وجود دارد که در پی کاهش فاصله با مردم بوده و تمایل به حضور بین مردم داشته تا از نزدیک شاهد مشکلات آنان باشد و بدون سر وصدا و جنجال واقعیت‌ها را کشف کنند و در واقع فقط به گزارش‌ها کفایت نکنند.

بیشتر بخوانید:

ارزیابی کارنامه ۱۰۰ روزه دولت / لزوم اقدامات جدی در عرصه فرهنگ و آموزش و پرورش

کوشکی با اشاره به سفرهای استانی و بدون تشریفات رئیس جمهور یا بعضی از اعضای هیئت دولت، عنوان کرد: این حرکت هم تلاشی در جهت فهم بهتر مشکلات جامعه بوده هم احترام گذاشتن به مردم جامعه است که در دولت‌های پیشین چنین چیزی را شاهد نبودیم.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه به نقاط ضعف دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: متاسفانه دولت سیزدهم به شدت در مقوله تحول در مدیریت دچار تعلل است به طوری که بخش قابل توجهی از مدیران دولتی افرادی هستند که در دولت قبل نیز حضور داشتند و مشکل حضور چنین افرادی این است که از انگیزه کافی برای ادامه کار برخوردار نبوده و اگر هم کاری انجام می‌دهند طبق روال گذشته است که بر خلاف دیدگاه‌ها و اهداف دولت فعلی حرکت بوده و این سوال برای همه به وجود آمده است که چرا این عزل و نصب‌ها سریع اتفاق نمی‌افتد.

کوشکی ادامه داد: نکته دیگری که بسیار مهم به نظر می‌رسد بلاتکلیفی آموزش و پرورش است که انتظار می‌رود جدی‌ترین و قدرتمندترین وزیر کشور برای این وزارتخانه تعیین شود و اینکه بیشترین توجه در دولت سیزدهم باید به وزارت آموزش و پرورش می‌شد اما مشاهده می‌کنیم که ضعیف‌ترین گزینه‌ها برای این وزارتخانه انتخاب می‌شوند و حتی گزینه‌ای هم که اخیرا معرفی شده گزینه قابل قبولی نیست.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: افراد معرفی شده افراد محترمی هستند اما برای وزارت آموزش و پرورش اصلا مناسب نیستند و این بی اعتنایی و سهل‌انگاری پذیرفتنی نیست.

وی با توجه به اینکه افراد موجهی در بدنه آموزش و پرورش وجود دارند که مناسب این منصب هستند که سابقه مدیرتی دارند، گفت: چرا دولت ازاین دسته افراد استفاده نمی‌کند، این تعلل‌ها، شل جنبیدن‌ها و بی دقتی‌ها نکات آزاردهنده‌ای است که در این صد روز نمایان شده و انتظار می‌رود که این مشکلات بسیار زود برطرف شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =