کمیسیون بحران گردشگری باید در مجلس تشکیل شود

خاکسار بر این باور است که یکی از موارد دیگری که می‌تواند به بازار آشفته گردشگری و آژانس‌های مسافرتی کمک کند، تشکیل یک اتاق فکر و کمیسیون بحران در فراکسیون‌های تخصصی مجلس است تا به داد صنعت گردشگری برسند.

مرتضی خاکسار، کارشناس گردشگری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در رابطه با خساراتی که کرونا بر صنعت گردشگری وارد آورد، اظهار کرد: مشخص است زلزله کرونا تخریب بسیار بدی را بر دستاوردهای کاری و اقتصادی جامعه وارد آورد و این زلزله مخرب بر شالوده اقتصاد کشور نیز تاثیر زیادی وارد کرد.

کمیسیون بحران گردشگری باید در مجلس تشکیل شود

نمی‌توانیم پروسه گردشگری را تعطیل کنیم 

خاکسار با بیان اینکه یکی از جاهایی که از این زلزله بی نصیب نماند صنعت سبز گردشگری بود، تشریح کرد: در صنعت گردشگری این نکته وجود دارد که از حرکت یک گردشگر از نقطه مبدا تا مقصد، بیش از 150 شغل در این زنجیره به حرکت و پویایی درمی‌آید و به طور طبیعی گردشگر با شروع سفر با استفاده از شبکه ریلی،هوایی، ترانسفر، محل تهیه امکانات اولیه غذا، مراکز کاشت و پرورش نهاده‌های غذایی و همچنین آشپزخانه‌ها، تاکسی‌ها، فروشگاه‌های سوغات و عرضه کننده محصولات دامی و کشاورزی و بسیاری از دیگر موارد به رونق اقتصاد گردشگری کمک می‌کند.

کارشناس گردشگری ادامه داد: طی دو سال اخیر کرونا پس لرزه‌های زیادی داشت، لذا ما باید آمادگی داشته باشیم و برخی اتفاقات باعث می‌شود که در این راستا تمهیدات بیشتر در نظر گرفته شده و نقشه راه به ما داده شود تا در رویارویی با این خطرات چه کنیم که هرکدام به نوعی بر گردشگری ما اثر گذاشته و سبب کسب آمادگی ما شدند.

خاکسار با بیان این مطلب که تمهیدات بعد از کرونا در کشور باید اندیشیده شود، بیان کرد: ما نمی‌توانیم پروسه گردشگری را تعطیل کنیم و حتی شاهد بودیم که به دلیل شیوع کرونا جلوی مسافرت رفتن مردم گرفته شد، اما باز هم عده‌ای به حرکت درآمدند و در جواب اعتراض‌ها نیز یک نکته کلیدی را عنوان کردند که ما به قدری در خانه مانده‌ایم، روحمان مریض شده و افسرده و خسته شده‌ایم.

وی ضمن بیان مطلب فوق تاکید کرد:عرصه‌های طبیعی مانند کوه، جنگل و دریا نشاط بخش روح ما و باعث تفریح و همچنین سبب تجدید قوا برای انجام کارهای روزانه حتی ماهیانه و سالانه می‌باشد که باید مورد نظر قرار گیرد.

کارشناس گردشگری با ذکر این نکته که پدیده کرونا با همه نکات منفی که داشت، زندگی جدید را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ما آموخت، بیان کرد: کرونا با گرفتن قربانی به ما یاد داد باید تمهیدات جدیدی برای رشد جمعیت در کره زمین داشته باشیم.

واکسیناسیون وحشت مردم را کم کرد 

خاکسار یکی از اصولی‌ترین اقدامات دولت سیزدهم را پدیده واکسیناسیون عمومی به شکل ساختارمند دانست و افزود: این موضوع سند افتخاری برای این دولت است، زیرا توانست با واکسیناسیون عمومی جامعه را پویا کرده و وحشت مردم را تا حدودی برطرف کند. واکسیناسیون باعث می‌شود ما با خیال راحت برای تولید و پیشرفت و تقویت چرخه‌های اقتصادی از جمله صنعت سبز گردشگری در بستری مناسب قدم برداریم. 

وی ادامه داد: البته یکی از موارد دیگری که می‌تواند به بازار آشفته گردشگری و آژانس‌های مسافرتی کمک کند، تشکیل یک اتاق فکر و کمیسیون بحران در فراکسیون‌های تخصصی مجلس است که به داد صنعت گردشگری برسند و همچنین دولت با اعطای وام‌های بدون بهره کمک کند تا جذب بازار درآمدهای ناخالص ارزی را در داخل و خارج کشور داشته باشیم، زیرا جذب توریسم منبع ارزآوری بزرگی در اقتصاد کشور است. 

کارشناس گردشگری در پایان تاکید کرد: در حال حاضر اقتصاد گردشگری دنیا را متحول کرده و اگر شما سند ساختار توسعه کشورهای حوزه خلیج فارس، یا ترکیه، سنگاپور و مالزی را مشاهده کنید، می‌بینید که چه میزان توسعه داشته و میزان امید و اشتغال در این جوامع به بالاترین حد خود رسیده که تمام این موارد ماحصل حرکت گردشگری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =