ترین‌های هفته پنجم لیگ برتر فوتبال کدامند؟

با پایان بازی‌های هفته پنجم لیگ برتر فوتبال،‌ترین‌های هر بخش مشخص شدند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، رقابت‌های هفته پنجم لیگ برتر فوتبال روز گذشته  با برگزاری ۵ دیدار به پایان رسید و آلومینیوم اراک با برتری ۲ بر یک برابر نفت مسجد سلیمان، ۱۱ امتیازی شد و برحسب تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال، جای این تیم در صدر جدول قرار گرفت.

نتایج هفته پنجم لیگ برتر

آلومینیوم اراک ۲ - ۱ نفت مسجدسلیمان
پدیده مشهد ۱ - ۲ ذوب آهن
صنعت نفت آبادان ۰ - ۰ گل گهرسیرجان
پیکان ۰ - ۱ فجر سپاسی
مس رفسنجان ۱ - ۱ پرسپولیس
فولاد ۱ - ۰ هوادار
سپاهان ۰ - ۰ تراکتور
استقلال ۰ - ۰ نساجی مازندران

تیم هفته (آلومینیوم اراک)

در هفته پنجم لیگ برتر شاهد تغییراتی در جدول رده بندی این مسابقات بودیم که رسیدن صدر به آلومینیوم اراک و سقوط استقلال به رده دوم از جمله این تغییرات بود. شاگردان رسول خطیبی که در ۴ هفته گذشته به ۲ پیروزی و ۲ تساوی رسیده بودند، این هفته بازی یک هیچ باخته به نفت مسجد سلیمان را با نتیجه ۲ بر یک به سود خود پایان دادند تا علاوه بر صدرنشینی، یکی از ۳ تیم بدون شکست لیگ بیست و یکم بمانند.

مربی هفته (جواد نکونام)

فولاد خوزستان که با هدایت ویسی شروع ضعیفی داشت و از ۴ بازی ابتدایی ۴ امتیاز گرفت، در نخستین حضور جواد نکونام روی نیمکت سرمربیگری این تیم موفق شد هوادار تهران را با یک گل از پیش رو بردارد و به شرایطش در جدول سر و سامان دهد.

با اخراج مهران موسوی در دقیقه ۲۴ و ۱۰ نفره شدن فولاد، به نظر می‌رسید که شانس این تیم برای امتیازگیری خیلی کم باشد، اما نکونام در نیمه مربیان ورق را به سود فولاد برگرداند و این تیم با تک گل دقیقه ۷۰ بوحمدان دومین پیروزی خود در فصل جدید را تجربه کرد.

فولاد که فصل گذشته با هدایت نکونام در لیگ قهرمانان آسیا برای تیم‌های متمول و پرستاره السد قطر و النصر عربستان حسابی دردسر ساز شده بود، با برد هوادار ۷ امتیازی شد و به رده نهم صعود کرد.

بازیکن هفته (اسماعیل شریفات)

اسماعیل شریفات در ۳۳ سالگی همچنان برای آلومینیوم اراک می‌درخشد و در دومین فصل حضورش در این تیم به مهره باتجربه و قابل اتکای رسول خطیبی تبدیل شده است.

شریفات پیش از به پایان رسیدن نیمه دوم برای آلومینیوم پنالتی گرفت تا تیمش بازنده به رختکن نرود و در نیمه دوم روی ریباند دروازه نفت مسجد سلیمان را برای دومین بار باز کرد تا آلومینیوم صدرنشین شود.

بازی هفته (مس رفسنجان - پرسپولیس)

هر چند پرسپولیس در بیشتر آمارها تیم برتر میدان بود، اما مس در رفسنجان مدافع عنوان قهرمانی را به زحمت انداخت و در صورتی که شاگردان ربیعی قدر گل زیبای عقیل کعبی را می‌دانستند، می‌توانستند میهمان مدعی خود را با شکست به تهران بدرقه کنند.

جلال حسینی، کاپیتان و مدافع میانی باتجربه پرسپولیس بهترین بازیکن تیمش در این دیدار بود و کعبی، همتای او در قلب دفاع نارنجی پوشان نیز بهترین بازیکن تیمش برابر پرسپولیس بود.

دروازه بان هفته (محمد رضا اخباری)

در دیدار تیم‌های سپاهان و تراکتور که با تساوی بدون گل به پایان رسید، طلایی پوشان تیم برتر میدان بودند. البته با توجه به شرایط تراکتور و تغییر در کادرفنی این تیم، ارائه یک بازی برتر از سوی شاگردان نویدکیا که از امتیاز میزبانی برخوردار بودند محتمل‌تر بود.

محمد رضا اخباری، دروازه بان تراکتور نقش مهمی در کسب یک امتیاز تیمش داشت و تراکتور به لطف ۵ مهار و ۱۰ خروج موفق او، اصفهان را با امتیاز ترک کرد.

در حالی که از اسفندماه سال ۱۳۹۸ به دلیل همه گیری کرونا در کشور ورود هواداران به ورزشگاه‌ها ممنوع شد و بازی‌های لیگ بدون تماشاگر برگزار می‌شد، در بازی استقلال برابر نساجی پس از حدود ۲۰ ماه هواداران اجازه حضور در ورزشگاه و تماشای بازی از نزدیک را پیدا کردند.

هر چند در این دیدار تنها ۵ هزار هوادار که هر ۲ دز واکسن کرونا را تزریق کرده بودند با خرید بلیت اینترنتی اجازه حضور در ورزشگاه را پیدا کردند، اما حضور همین تعداد اندک در ورزشگاه، بازی نساجی و استقلال را از سایر بازی‌های لیگ متمایز کرد. بدون شک این اتفاق نوید دهنده بازگشت پرشمار و پرشورتر مردم به ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی تیم‌های محبوب آن‌ها در آینده‌ای نزدیک است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =