نگاه تحولی در دانشگاه آزاد اسلامی براساس مطالعه، آمایش و اجرای سند تحول و تعالی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه نگاه تحولی در دانشگاه آزاد اسلامی براساس مطالعه، آمایش و اجرای سند تحول و تعالی است گفت: در این مسیر از افرادی استفاده خواهیم کرد که به تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و آینده‌ درخشان جمهوری اسلامی ایران اعتقاد و اعتماد داشته باشند.

به‌ گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط‌ عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نشست صمیمانه محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مراکز استان‌های سراسر کشور، سه‌شنبه‌ شب(دوم آذرماه) همزمان با هفته بسیج در تالار حافظ سازمان مرکزی برگزار شد.

طهرانچی در ابتدای این نشست سه ساعته، با تبریک هفته بسیج و با بیان اینکه مقام معظم رهبری پرچم‌دار نهضت بزرگ تمدن‌ساز انقلاب اسلامی هستند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مولود انقلاب اسلامی تحولاتی را آغاز کرده تا بتواند در گام دوم انقلاب اثرگذار باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: واقعیت این است که هرگاه بخواهیم منشأ تحول باشیم و در راستای تحول در فرهنگ و دانش گام برداریم، دشمنان فعال شده و فتنه‌انگیزی‌ها را آغاز می‌کنند تا صحنه را بر هم زده و کاری کنند که حقایق آشکار نشود. سعی وافر دانشگاه آزاد اسلامی در سه سال گذشته بر این بوده تا در این مجموعه عظیم که در گذشته کارکرد خاص خود را داشت، در راستای مطالبات رهبر معظم انقلاب تحول ایجاد کند.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با قدردانی از همراهی و تلاش همه مدیران، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: اگر این دوره جدید و تلاش‌های سه‌ ساله نبود، با توجه به تورم بی‌سابقه کشور و روند کاهش جمعیت دانشجویی، دانشگاه آزاد اسلامی امروز با مشکلات عدیده ای مواجه می شد، اما با توکل بر خدا و تکیه بر ظرفیت و توانمندی این دانشگاه، توانستیم از این گذر حساس عبور کنیم و با افق بلندی که برای دانشگاه آزاد اسلامی ترسیم شد، تحول را در این دانشگاه به منصه ظهور برسانیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تدوین برنامه راهبردی عملیاتی پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: علیرغم شرایط سختی که دانشگاه در این مدت با آن مواجه بود و درگیر مسائل مختلفی بود، در یک‌ سال گذشته تدوین سند تحول و تعالی دانشگاه را آغاز کردیم و این سند به عنوان پشتوانه نظری و عملی دانشگاه نهایی و اجرایی شد. این سند دارای پشتوانه‌های نظری و عددی است که بدانیم دانشگاه در چه بستری حرکت می‌کند. همچنین در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها نیز ماموریت یافتند تا اطلس اطلاعات جامع استان خود را تهیه کنند. براساس این اطلس جامع، وضعیت جمعیت، آموزش و پرورش، اقتصاد، آموزش عالی و جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در هر کدام از استان ها بررسی و واکاوی می‌شود.

طهرانچی با تأکید بر اینکه نگاه تحولی در دانشگاه آزاد اسلامی براساس مطالعه، آمایش و اجرای سند تحول و تعالی است، اظهار داشت: در این مسیر از افرادی استفاده خواهیم کرد که به تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و آینده‌ درخشان جمهوری اسلامی ایران اعتقاد و اعتماد داشته باشند. اکنون دانشگاه آزاد اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در لحظه حساس و پیچ تاریخی قرار دارد و باید برای تعالی آن شبانه‌روز کار کرد و سینه بر تیغ بلا داد، البته دشمن در این مسیر کارشکنی‌های خود را خواهد داشت، چرا که آنها از موفقیت ما ناراحت می‌شوند و برای تک‌تک گام‌های خود برنامه دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اجرای طرح‌های متنوع پویش، پایش و... در این دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اکنون به سنگر تزریق روحیه به جوانان ایرانی تبدیل‌ شده است. در ابتدای همین هفته همایش ملی پویش اشتغال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار شد و آنچه در این همایش بیش از هر چیز دیگر نمایان بود، چهره امیدوار دانشجویان شرکت کننده در طرح پویش بود، اما دشمن هیچ‌گاه این اخبار و تصاویر را منعکس نخواهد کرد، چرا که آنها به دنبال ناامیدی جوانان ایرانی هستند.

طهرانچی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای طرح‌های حمایتی برای اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان، راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری، ایجاد سراهای نوآوری و... به دنبال امیدآفرینی و تضمین آینده روشن جوانان و نخبگان این سرزمین است. کارهای بزرگی در دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است و به زودی شاهد جهش‌های جدی در این دانشگاه خواهیم بود.

در ادامه این جلسه سه ساعته، مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها، به بیان نظرات، دغدغه‌ها، انتقادها و پیشنهادهای خود در حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی پرداختند و طهرانچی به موضوعات مطرح شده پاسخ گفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =