اعتماد به دانشجویان بی‌تجربه در «طرح پویش»

دانشجوی برتر طرح پویش با بیان اینکه در طرح پویش تمامی مهندسان کارخانه صبوری کرده و به جوانان بی‌تجربه اعتماد کردند، گفت: دانشجویان برای فعالیت در بخش صنعت جدا از طرح پویش پذیرش‌شان از سوی صاحبان مشاغل دشوار است. در طرح پویش امکان فعالیت مناسب و یادگیری مهارت‌ها ایجاد شده است.

سید محمد خدادادی ۲۲ ساله، دانشجوی رشته مهندسی برق از دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان است. وی در سه ماه اخیر در طرح پویش شرکت کرده و درباره کم و کیف اجرای طرح پویش در گفت‌و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: با ورود به طرح پویش نقشه‌های برق خودرو را به رغم عدم کسب مهارت کامل انجام شد و برای کسب مهارت ظرف دو هفته نرم افزارهای متعدد را آموختم و به انجام پروژه‌ها پرداختم. همچنین در کنار فعالیت در قسمت مهندسی در بخش کارگاهی هم فعالیت کرده و با کمک پیمانکاران اقدامات برای برقکشی خودرو انجام شد.

کسب تجربیات فراوان در طرح پویش

خدادادی اجرای طرح پویش را اقدامی مناسب در زمینه مهارت آموزی دانست، افزود: فعالیت در این طرح باعث شده ظرف یک ماه نرم افزارهای مورد نیاز در این صنعت را بیاموزم. این در حالی است که بنده سابقه فعالیت در کارخانه را نداشته و فعالیت در این زمینه باعث کسب تجربیات جدید در ابعاد مختلف همچون نحوه رفتار با کارگران، چگونگی برخورد با کارفرما و طرز بکارگیری ابزار مختلف را تجربه کردم.

این دانشجوی برتر ادامه داد: تمامی مهندسان کارخانه صبوری کرده و به جوانان بی‌تجربه و کم تجربه در این طرح اعتماد کردند. برای مثال در مراحل مختلف فعالیت‌ها به شکل چند باره ویرایش و دوباره برای مهندسان ارسال شد.  

وی گفت: شرکت در این طرح باعث افزایش یادگیری در بخش‌های تئوری و علمی شده است.

خدادای درباره چالش‌ها ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کرد: افراد برای فعالیت در صنعت جدا از طرح پویش پذیرش‌شان از سوی صاحبان مشاغل دشوار است. برای مثال بسیاری از مشاغل تمایل چندانی برای جذب دانشجو به شکل پاره وقت ندارند، بلکه به دنبال نیروی تمام وقت هستند. در طرح پویش امکان فعالیت مناسب و یادگیری مهارت‌ها ایجاد شده است. در صورتی که ارتباط با صنعت خارج از طرح پویش دشوار است.

این دانشجو درباره آینده شغلی خود افزود: بی‌شک یادگیری هر یک از مهارت‌ها در اشتغال و روند جذب موثر است. برای مثال فعالیت در طرح پویش به عنوان سابقه درخشان برای هر یک از دانشجویان محسوب می‌شود. هرچند بسیاری از افراد فعال در طرح پویش بعد از فارغ التحصیلی هم در شغل خود به فعالیت پرداختند. با این تفاسیر دیگر نگرانی ناشی از بیکاری بعد از فارغ التحصیلی وجود نداشته و  افراد فعال در این طرح به شکل تئوری تحت علم آموزی قرار گرفته و با کسب مهارت و تجربه در صنعت توانایی خود را نشان دادند.

وی درباره نحوه مهار چالش‌ها شایع صنعت همچون مالیات، بیمه در طرح پویش تاکید کرد: اغلب دانشجویان با این مقوله چالش ندارند، بلکه با توافق دانشگاه با محل کار مشکلی در این زمینه بروز نکرده است.

این دانشجو درباره نقش دانشگاه برای دستیابی به اهداف خود گفت: دانشگاه در حوزه‌های مختلف همچون معرفی به صنعت، حمایت‌ها و تنظیم قراردادها، تخفیفات شهریه  و ...  خدمات متعدد به دانشجویان ارائه می‌دهد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1119572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =