تعهد خدمت پزشکان جدی گرفته شود/ ضرورت توزیع مناسب پزشک در کشور

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: باید تعهد خدمت پزشکان جدی گرفته شود که فرد به جز شهری که در آن پذیرفته شده نتواند در شهر دیگری خدمت کرده و خود را ملزم به رعایت تعهد خدمت کند.

سید مسعود خاتمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به مشکل کمبود پزشک در کشور اظهار کرد: وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی کشور با درنظر گرفتن دانشجویانی که هم اکنون در حال تحصیل هستند می گویند نسبت به سرانه جهانی پزشک به جمعیت، کمبود پزشک وجود ندارد.

وی ادامه داد: بحث توزیع پزشکان در کشور مخصوصا در شهرهایی که به پزشک نیاز دارند، باید مورد بحث قرار گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اگر هرچقدر پزشک در دانشگاه‌های علوم پزشکی تربیت کنیم ولی توزیع آن مناسب نباشد و بیشتر آنان در شهرهای بزرگ مشغول به کار شوند، نمی‌توان انتظار داشت مشکل کمبود پزشک حل شود.

وی افزود: برای حل مشکل کمبود پزشک باید دوره طرح به درستی اجرا شود تا پزشکان به شهرهای کوچک رفته و در آنجا خدمت کند.

خاتمی خاطرنشان کرد: با بومی گزینی دانشجویان می‌توان بخشی از مشکلات توزیع پزشک در کشور را رفع کرد. البته بومی گزینی دانشجویان باید جدی‌تر گرفته شود. علیرغم اینکه بسیاری از دانشگاه‌ها به جذب دانشجوی بومی اقدام کرده و دانشجویان نیز متعهد به خدمت در همان منطقه می‌شوند، با این حال در بسیاری از موارد شاهد آن هستیم که دانشجویان حاضر نیستند درشهرهای خودشان فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: باید تعهد به خدمت پزشکان جدی گرفته شود که فرد به جز شهری که در آن پذبرفته شده نتواند در شهر دیگری خدمت کرده و خود را ملزم به رعایت تعهد خدمت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =