استقلال در بحران تساوی/ پرسپولیس هر روز بهتر از دیروز

شهرآورد پایتخت در شرایطی برگزار می شود که استقلالی ها چهار هفته است که طعم برد را نچشیده اند اما سرخپوشان از بحران ابتدای فصل فاصله گرفته اند و در دو بازی اخیر پیروز شده اند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، اتمسفر هفتمین هفته لیگ بیست و یکم برای سرخابی های تهران کاملا متفاوت بود. آبی‌ها برای چهارمین هفته متوالی مساوی کردند و قرمزها دومین برد پیاپی خود را به دست آوردند تا برای نخستین مرتبه در فصل جدید شاگردان گل محمدی بالاتر از پسران فرهاد مجیدی با اختلاف یک امتیازی در رده دوم جدول قرار گیرند.

این در حالی است که آبی و قرمز باید در هفته هشتم دربی تهران را برگزار کنند که با توجه به شرایطشان در جدول حساسیت بالای این جدال از پیش مشخص است؛ پرسپولیس در صورت برد اختلافش با استقلال را به چهار امتیاز می‌رساند و استقلال اگر پیروز شود با دو امتیاز بیشتر نسبت به رقیب سنتی جایگاهش در جدول را بهبود می‌بخشد.

به همین بهانه و به منظور تحلیل عملکرد دو تیم، در این گزارش به بررسی روند نتیجه گیری استقلال و پرسپولیس در مدت کمی که از شروع لیگ گذشته می‌پردازیم؛

هفته اول؛ برد خفیف استقلال و کولاک پرسپولیس

آبی های تهرانی که این فصل را بر خلاف ادوار گذشته با حفظ کادر فنی و جذب بازیکن زیر نظر سرمربی آغاز کردند اولین مصاف خود را مقابل تیم تازه لیگ برتری شده هوادار با هدایت رضا عنایتی به میدان رفتند. در این دیدار که به اشتباه اولین گل تیم میزبان توسط وریا غفوری از روی نقطه پنالتی مردود اعلام شد، در نهایت با تک گل جعفر سلمانی خاتمه یافت تا نخستین سه امتیاز به حساب استقلالی‌ها واریز شود.

کمی دورتر از تهران و در ورزشگاه فولادآرنا پرسپولیس که به تازگی باخت به الهلال را تجربه کرده بود به مصاف تیم عبدالله ویسی رفت و با سه گلی که به ثمر رساند یک پیروزی دلچسب برای هوادارانش به ارمغان آورد. البته در این دیدار حامد لک نتوانست کلین شیت کند و یک گل دریافت نمود.

هفته دوم؛ روی نوار پیروزی

دومین هفته لیگ برتر باز هم پیروز جدال با حریفانشان شدند. استقلال در اصفهان با درخشش کوین یامگا و زدن دو گل ذوب آهن را از پیش رو برداشت و پرسپولیس هم با درخشش عبدی و گلهای این بازیکن دو بر یک از سد نساجی گذشت تا سرخابی‌ها در امتیاز 6 برابر شوند.

هفته سوم؛ استقلال فاصله گرفت

در روزی که استقلال به مصاف تراکتور رفت و وریا غفوری باز هم مانند هفته اول پنالتی خراب کرد، ارسلان مطهری تک گل سه امتیازی این دیدار را به ثمر رساند. دو روز بعد هم در اراک و دیدار آلومینیوم – پرسپولیس نتیجه‌ای رقم خورد تا آبی‌ها از رقیب خود پیشی بگیرند چرا که شاگردان گل محمدی با نتیجه یک بر صفر بازی را به میزبان خود باختند تا تاریخ برای این مربی و رسول خطیبی تکرار شود.

هفته چهارم؛ روز توقف استقلال

تساوی یک بر یک حاصل تلاش شاگردان یحیی و فرهاد در چهارمین هفته بود. استقلالی‌ها در شیراز و واپسین لحظات دیدار با فجر برد را با تساوی عوض کرد و پرسپولیسی‌ها در خانه مقابل پسران قلعه‌نویی متوقف شدند.

نکته مهم این هفته را باید در از دست رفتن رکورد کلین شیت استقلالی‌ها جستجو کرد. نه تنها این رکورد که روند نتایج خوب این تیم نیز از همین هفته متوقف شد.

هفته پنجم؛ بازگشت هواداران و ظهور یک دروازه‌بان

این هفته نیز چیزی جز تساوی حاصل کار دو تیم بزرگ تهرانی نبود. این بار استقلال در ورزشگاه آزادی و در شبی که تیم برتر میدان بود در مصاف با نساجی یک بازی زیبا ارائه داد اما توپی از خط دروازه‌ها نگذشت. شاید مهمترین نکات این بازی برای این تیم را باید حضور هواداران در ورزشگاه پس از مدتها دوری، دریافت هزینه تبلیغات مرتبه برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران و ظهور یک دروازه‌بان مطمئن به نام علیرضا رضایی دانست.

پرسپولیس نیز در رفسنجان و تقابلش با مس در حالی که یک بر صفر عقب بود بازی را به تساوی کشاند تا دومین امتیاز فصل خود را از نماینده‌های استان کرمان کسب کند.

هفته ششم؛ بزرگترین شوک ممکن و کاهش اختلاف امتیاز

شوک به استقلالی‌ها اولین چیزی بود که پیش از سوت شروع این هفته روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت. به دستور سازمان لیگ کوین یامگا و رودی ژستد اجازه بازی برای تیمشان را پیدا نکردند تا در فاصله دو ساعت مانده به شروع دیدار گل گهر – استقلال، تیم میهمان مجبور به تغییر در ترکیب تیمش شود. تیم فرهاد مجیدی در این مصاف نتوانست آنطور که باید در زمین ظاهر شود و در یک نمایش کسل کننده به تساوی بدون گل رضایت داد.

همان روز در تهران پرسپولیس با گل سه امتیازی میلاد سرلک توانست علیرضا منصوریان و تیمش را بدرقه کند. پرسپولیسی‌ها با این برد اختلافشان با استقلال را به دو امتیاز کاهش دادند.

هفته هفتم؛ عبور پرسپولیس از استقلال پیش از دربی

جدال ماقبل دربی اهمیت ویژه ای برای هر دو تیم داشت. پرسپولیس به دنبال کم کردن اختلاف امتیازش بود و استقلال به دنبال جبران نتایج از دست رفته اما در نهایت فقط یک تیم به هدفش رسید. آبی‌ها در یک بازی یکطرفه و سرشار از موقعیت از پس برزیلی‌های آبادان برنیامدند و تساوی یک بر یک نتیجه نهایی رقم خورده در این دیدار بود. قرمزها اما توانستند با یک گل نفت مسجدسلیمان را شکست دهند تا ضمن صعود به رده دوم و عبور یک امتیازی از استقلال که برای اولین بار در فصل جدید اتفاق افتاد، با روحیه بالا آماده دربی شوند.

گزارش از هادی شاه‌مرادی

کد خبر: 1120272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =