کاری با رسانه ملی ندارم / مدیری که سینما و تلویزیون را نمی‌شناسد چطور خوب باشد؟

غلامحسین لطفی گفت: من اصلا با رسانه ملی کاری ندارم و هرگز هم کاری نداشتم، البته یک زمانی فعالیت می‌کردم که ظاهرا فعالیت ما کافی بود و در حقیقت خیلی از کار ما خوششان نیامد که ادامه دهیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، پیشکسوتان در هر عرصه‌ای سرمایه گرانبهای هر کشوری هستند که عدم توجه به این قشر از جامعه سبب بروز ناملایمتی‌ها و دلسردی‌هایی خواهد بود، یکی از این هنرمندان توانای پیشکسوت که بازی زیبای او در مجموعه‌ خانه به دوش هنوز هم در اذهان زنده است، غلامحسین لطفی، بازیگر مطرح کشورمان و دانش آموخته رشته بازیگری و کارگردانی است که متاسفانه چند سالی است دیگر او را در قاب رسانه ملی نمی‌بینیم، بعد از تماس‌های مکرر توانستیم در خصوص دلایل کم کاری‌ وی و ناملایماتی که به وجود آمده جویا شویم، در ادامه گفتگوی خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز با این هنرمند پیشکسوت را می‌خوانید:

جناب لطفی اوضاع و احوالتان چگونه است؟

اینکه شما میگوئید چه خبر از اوضاع و احوال، امروز من چیزی جز حزن، اندوه و نگاه تیره و تار نمی‌بینم.

چه اتفاقی افتاده که باعث این حجم از اندوه شده است؟

همین اتفاقاتی که شما هم مشاهده می‌کنید در کشور ما در حال رخ دادن است و همه چیز را تیره و تار می‌کند، من برخی اوقات می‌گویم خوش به حال کسانی که تنها به فکر خودشان هستند و بی خیالند، چون در آن زمان فقط به خودشان فکر می‌کنند، ولی وای به حال انسان‌هایی که کمی شور و شعور دارند، زیرا باعث می‌شود فرد نتواند نسبت به آدم‌های اطرافش بی تفاوت باشد.

به خصوص من که هیچگاه ازدواج نکردم و زن و بچه نداشتم، پس همه مردم را فامیل خودم محسوب می‌کنم و معتقدم هرکسی نسبت به فامیلش چه بد باشد و چه خوب حساس است و تعصب دارد.

کاری با رسانه ملی ندارم / مدیری که سینما و تلویزیون را نمی‌شناسد چطور خوب باشد؟

 در شرایط حال حاضر هنرمندان کشورم که البته من خودم را جزوشان نمی‎دانم، نگرانم چون باید ذهن و فکر آرامی داشته باشند تا بتوانند کار کنند و انتخاب داشته باشند. زیرا به عنوان مثال اگر من را برای یک سریال با هزینه‌ای گزاف انتخاب کنند، باید مغزم آمادگی آن کار را داشته باشد، اما ندارد البته برای یک سری این موضوع اصلا مهم نیست و حتی به آنها پول هم ندهند وارد کار می‌شوند اما من این استعداد را ندارم.

 در این اوضاع و احوال جوی البته منظورم آب و هوا نیست که در اصل آن هم بی تاثیر نیست، چون زمانی که باران نیاید هوا بسیار کثیف می‌شود، من نگران برادران و خواهران خودم می‌شوم که با این اوضاع و احوال چه می‌کنند؟ من معتقدم موضوعی مهمتر از کار به نام انسان وجود دارد و فرد قبل از اینکه مثلا دکتر خوبی باشد باید انسان خوبی باشد، چون اگر انسانی خوبی نباشد دکتر خوبی هم نیست.

شما در آخرین مصاحبه ای که در تلویزیون داشتید از انحصار و رانت در رسانه صحبت کرده بودید، دلیل این موضوع چه بود؟

دلیل این موضوع را همه می‌دانند و موضوع عجیب و غریبی نیست، اولا که من اصلا با رسانه ملی کاری ندارم و هرگز هم کاری نداشتم البته یک زمانی فعالیت می‌کردم که ظاهرا فعالیت ما کافی بود و در حقیقت خیلی از کار ما خوششان نیامد که ادامه دهیم و ما هم استقبال کرده و دیگر آن عزیزان را اذیت نکرده و سرکار نرفتیم.

با توجه به اینکه طرح‌های مختلفی بعد از سریال آئینه داشتم که بسیار پربیننده بود، اما وقتی دیدم که اشتیاقی وجود ندارد سرخورده شدم، بنابراین تلویزیون ملی یا میلی را به حال خودش رها کردیم که هرکاری دوست دارد بکند، پس من با آنجا کاری ندارم که بخواهم راجع به آن صحبت کنم.

کاری با رسانه ملی ندارم / مدیری که سینما و تلویزیون را نمی‌شناسد چطور خوب باشد؟

به نظر شما چه اتفاقی افتاد که تلویزیون از آن دوران اوج خودش فاصله گرفت؟

دلایل بسیار زیاد است، شما ببنید افراد اگر سر جایگاه تخصصی خودشان نباشند این اتفاق می‌افتد، مثلا من اگر در اداره برق مشغول به کار شوم به طور طبیعی وزارت نیرو برای من جای خوبی نخواهد بود، به دلیل اینکه من برق و انرژی را نمی‌شناسم و اصلا راجع به این موضوع اطلاعی ندارم، پس اگر فردی را در تلویزیون مدیر کنند که در عمرش یک نمایش هم ندیده و سینما و درام را نمی‌شناسد، چگونه ممکن است مدیر خوبی باشد و فاجعه اینکه برای ساختن یک سریالی نظر دهد که خوب است یا بد و سپس نتیجه اش می‌شود همین خروجی‌هایی که به درد نمی‌خورد و هیچکس هم نمی‌بیند. البته در دیگر ارگان‌ها هم همین اتفاق افتاده و کشور ما به اینجا رسیده که حالا می‌بینید.

جناب لطفی وضعیت جسمی شما در حال حاضر چطور است؟

متاسفانه من 15 سال قبل سر یک سریال، از طبقه سوم یک ساختمان به داخل استخری که آب نداشت سقوط کردم و سبب شد ستون فقراتم آسیب ببیند و هنوز در حال معالجه هستم اما خوشبختانه بسیار بهتر شدم و حال امروزم اصلا ربطی به 15 سال پیش ندارد و دکتر حاذقی در قزوین من را تحت مداوا قرار داده است.

در حال حاضر حدود شش سالی هست که ساکن قزوین شده‌ام، به این دلیل که کسانی به سن بازنشستگی و پیری می‌رسند ترجیح می‌دهند به جایی برگردند که در آن متولد شده‌اند. در هر صورت اینجا هم راحت‌ترم هم مردم را بهتر میشناسم و آب و هوایش نیز بسیار بهتر از تهران است و ترافیک هم ندارد و در مجموع شهر خوبی برای زندگی است و ترجیح دادم در اینجا زندگی کنم و خوشبختانه حالم خیلی بهتر است.

 دیروز هم یک آقایی برای بازی در سریال با من تماس گرفت، اما متاسفانه دستمزد 40 سال پیش را به من پیشنهاد کرد و من هم عذرخواهی کرده و گفتم متاسفم، البته هستند افرادی که با این هزینه بازی کنند پس از آنها استفاده کنید.

 آقای غلامحسین لطفی؛ امیدواریم خدا به شما و تمام هنرمندان پیشکسوت کشورمان سلامتی و طول عمر باعزت عنایت کند.

کد خبر: 1120421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رقیه سادات حسینی IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      2 0
      انشاءالله همیشه شاد و تندرست باشید آقای لطف عزیز و گرامی پرچم قزوینی ها همیشه بالاست