مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران خطاب به مخبر:نسبت به ابهامات درباره خود پاسخگو باشید

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور، نکاتی را درباره واکسن کووبرکت، قرارداد بیست و پنج ساله و ستاد اجرایی فرمان امام مطرح و از وی خواست پاسخگوی ابهامات باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران طی نامه‌ای به محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، نکاتی را پیرامون واکسن کووبرکت، سجاد مخبر، قرارداد بیست و پنج ساله ایران و چین و ستاد اجرایی فرمان امام مطرح و از وی خواست پیرامون ابهامات پاسخگو باشد که متن این نامه به شرح زیر است: 

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: در چند ماه گذشته، مسائل بسیار مهمی حول شخص شما شکل گرفته است که ذهن مردم و بخش بسیار زیادی از دغدغه‌مندان را به پرسش‌گری برانگیخته؛ منتها هیچ عزمی از شما برای پاسخگویی نسبت به این مسائل دیده نشده و نمی‌شود. ان‌شاالله پس از دریافت این نامه و شنیدن واضح تمامی پرسش‌ها، به پاسخگویی بپردازید.

در این نامه مطرح شده است: اولین و بزرگ‌ترین پرسش از شما، حول مسئله واکسن کووبرکت است. سوالات بی‌شمار و همیشه بی‌پاسخ که دیگر جای هیچ دفاعی را برای جناب‌تان باقی نگذاشته‌است. تقریبا تمام آحاد دانشجویان و مردم، عملکرد شما در این قضیه را غیرقابل دفاع و بسیار ضعیف ارزیابی می‌کنند. و، اما سوالاتی که هیچ‌گاه بصورت علنی پاسخ داده نشد: گزارشات معتبر علمی واکسن برکت که قرار بود منتشر شود، به کجا رسیدند؟ چرا وعده‌های شیرین شما، هیچ‌کدام به واقعیت نزدیک هم نشدند؟ چرا وعده‌های بی‌حساب و کتاب می‌دهید که نتوانید آن‌ها را عملی کنید؟ چرا وعده‌ای می‌دهید که همه را دل‌خوش به تولید واکسن داخلی کنید و حکومت با اطمینان به قول شما، واردات واکسن را به کندی انجام دهد و بعضا ممنوع کند، و خسارت عظیم و نابخشودنی به مردم، کشور و نظام تحمیل بشود؟ چرا به این سوال پاسخ نمی‌دهید که آیا اساسا خود را نسبت به خیل کثیر مردم بی‌گناهی که در اثر تحقق نیافتن وعده‌های پوشالی شما جان خود را از دست دادند، پاسخگو هستید یا نه؟

دانشجویان خطاب به مخبر اعلام کردند: سوال بعدی ما راجع به پسرتان، سجاد مخبر است. مسائل عجیب و غریبی که پاسخ ندادن به آنها، موجب شده تا گمان جامعه بر این باشد که خدا ناکرده فسادی در این قضایا رخ داده است؛ چطور می‌شود یک جوان بدون هیچ رزومه قبلی، به یکباره مدیرعامل یک هلدینگ شود؟ اگر هم می‌شود، چطور است که این اتفاق برای مردم کوچه و بازار نمیوفتد و صرفا سراغ پسران آقایان می‌رود؟

در بخش دیگری از این نامه آمده است: در ایآخر چطور می‌توان این قضیه را هضم کرد که در کشوری که نرخ بیکاری افراد تحصیل کرده در آن سر به فلک می‌کشد و بسیاری از آن‌ها به دنبال استخدام شدن به عنوان یک کارمند ساده هستند، یک جوان که تازه دو سه سال از فارغ‌التحصیلی‌اش می‌گذرد، رئیس یک هلدینگ شود؟ آیا نمی‌خواهید ذهن مردم را که ان‌شاالله اشتباه می‌کنند را از تشویش بیرون بیاورید؟ اصلا بگذارید اینگونه پرسش کنیم. به نظر شما آیا اساسا باید جواب سوالات مردم را داد؟ اصلا مهم است که مردم چه می‌خواهند بگویند؟ آیا در روند کاری شما اثری هم می‌گذارد؟

در این نامه خاطرنشان شده است: مسئله بعدی، قبول مسئولیت مذاکرات با چین حول قرارداد ۲۵ ساله است. مسئولیتی که پس از استئفای جناب آقای لاریجانی به شما سپرده شد و شما نیز آن را پذیرفتید. همه می‌دانیم که این مسئولیت، مسئولیت بسیار خطیری است و نیاز دارد تا مسئول تیم مذاکرات، کسی باشد که هم تجربه بسیار بالایی در مذاکرات خارجی داشته‌باشد، هم سال‌ها در سطوح رده‌بالا کشور مشغول به فعالیت باشد. سوال اینجاست که شما چه رزومه دیپلماتیکی داشته‌اید که این مسئولیت را پذیرفتید؟ پذیرش مسئولیتی که در آن تخصص نداشته‌باشیم، خلاف تقواست؛ حال اگر آن مسئولیت به سرنوشت میلیون‌ها نفر گره خورده باشد، بی‌تقوایی آن بیشتر است. نمی‌گوییم خدایی ناکرده شما بی‌تقوا هستید و نمی‌خواهیم چنین برچسبی به شما بزنیم؛ منتها باید توضیح بدهید که با چه رزومه‌ای به چنین مسئولیتی گردن نهادید؟

دانشجویان تاکید کردند: از دیگر سوالاتی که برای ما بوجود آمده، این است که بالاخره قرار است چه زمانی از مسئولیت خود به عنوان ریاست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استئفا دهید تا مسئول جدید آن منصوب شود؟ قطعا نمی‌توان بطور همزمان، ریاست ستاد اجرایی و سمت معاونت اولی ریاست جمهوری را با هم اداره کرد و در هر دو مسئولیت، بهره‌وری مطلوبی داشت. بماند که شما از قبول دیگر مسئولیت‌های مهم نیز ابائی ندارید و همه آن‌ها را می‌پذیرید. مشخص است اداره کردن یک نهاد اقتصادی به بزرگی ستاد اجرایی، نیاز به مسئولی جداگانه دارد؛ چرا که کسی را می‌طلبد تا تمام تمرکز خود را معطوف به حل نظام مسائل ستاد اجرایی کند.

در این نامه مطرح شد: ستادی که اتفاقا در دوره شما نیز با مسائل کمی برخورد نداشته و در زمان مدیریت طولانی شما، هنوز حل نشده‌اند. بسیار بسیار بعید است حالا که مسئولیت‌های جدید و خطیردیگری را برعهده داردی، بتوانید تغییر مثبتی در این نهاد ایجاد کنید. همه منتظرند تا ببینند مسئول جدید ستاد اجرایی چه کسی خواهد بود و کسی انتظار ندارد که شما همچنان این مسئولیت را برعهده داشته‌باشید.

در بخش پایانی این نامه آمده است: حالا و پس از ذکر مسائل مهمی که حول شخص جناب‌عالی شکل گرفته‌است، لازم است دوباره تاکید کنیم پاسخ به این سوالات است که میتواند وجهه خوبی از شما و دولت جدید بسازد و عدم پاسخگویی نسبت به این ابهامات، دید مردم نسبت به دولت جدید را مخدوش می‌کند؛ حالا هرقدر هم که جناب‌تان به بازدیدهای سرزده در کوچه و بازار بپردازید، تا تکلیف سوالاتی که قبلا از شما پرسیده شده روشن نشود، این کارها مردمی بودن به حساب نخواهندآمد؛ بلکه عوام‌فریبانه تلقی می‌شوند و خود نمکی می‌شوند بر زخم‌هایی که از عدم پاسخگویی جناب‌تان سر باز کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =