فساد شوراهای شهر منجر به بی‌اعتمادی مردم می‌شود / چرا نام مفسدین را افشا نمی‌کنند؟

احمد بشیری عنوان کرد: بسیاری از موارد فساد وجود دارد که شناخته نمی‌شوند، این حاشیه امنیت با تکیه برعدم اجرای صحیح قانون ایجاد شده است. چطور افراد عادی به راحتی رسوا می‌شوند اما نام مفسدینی که میلیاردها به کشور خسارت زده‌اند افشا نمی‌شود؟

احمد بشیری؛ قاضی بازنشسته و وکیل دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز در پاسخ به این سوال که آیا خلا قانونی ضعف مبارزه با فساد در شوراهای شهر است، گفت: ما درخصوص هیچ موضوعی در کشور خلا قانونی نداریم بلکه خلا اصلی در مجریان قانون است. بسترهای قانونی بسیاری داریم اما کسی را نداریم که به قانون احترام بگذارند. ضعف نظارتی در این میان وجود دارد و مشکل اینجاست که کسی که قرار است قانون را اجرا کند خود ضد قانون است. باید با مفسد برخورد کنیم و بعد درباره پیشگیری صحبت کنیم.

او درباره تبعات اجتماعی فساد در شوراها توضیح داد: نتیجه این فسادها می‌شود کشوری که از زمین و آسمانش طلا می‌بارد اما در فلاکت است. ما درد و درمان را باهم داریم اما درمانگر نداریم. فساد شوراهای شهر منجر به بی‌اعتمادی مردم می‌شود؛ شورایی که باید بر عواید شهر نظارت کند خود از شهر دزدی می‌کند و در شرایطی که باید مراقب باشد که قوانین به درستی در شهر اجرا شوند خود بی‌قانونی می‌کند. مفسدین بعد از مدتی آزاد می‌شوند و دوباره این چرخه تکرار می‌شود.

این قاضی بازنشسته عنوان کرد: موضوع فساد مربوط به امروز و دیروز نیست و ده‌ها سال است که این موارد درکشور تکرار می‌شود. بسیاری از موارد فساد وجود دارد که شناخته نمی‌شوند، این حاشیه امنیت با تکیه برعدم اجرای صحیح قانون ایجاد شده است. این حروف مقطعه در پرونده‌های کیفری چه کسانی هستند که هیچ گاه کسی آن‌ها را نمی‌شناسد. چطور افراد عادی به راحتی رسوا می‌شوند اما نام مفسدینی که میلیاردها به کشور خسارت زده‌اند افشا نمی‌شود؟

انتهای پیام /

کد خبر: 1120853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =