معضل آب پایتخت داستان تجمع اصفهان را تکرار خواهد کرد/ فیش حقوقی مسئولان استانداری را شفاف اعلام کنید

تشکل‌های دانشجویی به مناسبت روز دانشجو در دیدار با استاندار تهران درباره مسائل و معضلات این استان دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

بهه گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اعضای شورای مرکزی اتحادیه‌های دانشجویی انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، جامعه اسلامی دانشجویان، دفتر تحکیم وحدت، جنبش عدالتخواه دانشجویی و سایر فعالان حوزه دانشجویی بعد از ظهر امروز(14 آذرماه) با محسن منصوری استاندار تهران دیدار کردند. این دیدار که به مناسب روز دانشجو بود در محل استانداری تهران برگزار شد.

صادق مفرد مسئول ناحیه تهران سازمان‌بسیج دانشجویی در این نشست با اشاره به بحث تحول گرایی در کشور بیان کرد: بسیاری از مشکلات فعلی کشور با راهکارهای قدیمی و کلیشه‌ای حل نمی‌شود؛ بلکه نیاز به تحول در تمامی حوزه‌ها از جمله راهکارهاست.

 مسئول ناحیه تهران سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: جریان دانشجویی با تمام ظرفیتی که دارد، می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را خارج از روال‌های اداری انجام دهد.

وی با تاکید بر تعامل دو طرفه بین دانشجویان و استانداری تهران اظهار کرد: اگر این ارتباط شکل بگیرد، استانداری می‌تواند از مراکز رشد، مراکز فناوری، ظرفیت علمی دانشجویان و دانشگاه‌ها برای حل مشکلات کلان تهران استفاده کند.

 مفرد اضافه کرد: جریان دانشجویی حلقه میانی بین مردم و مسئولان هستند، در نتیجه پیشنهاد می‌دهیم از دانشجویان در حوزه مدیریت شهر تهران استفاده شود. از سوی دیگر دبیرخانه‌ای برای ارتباط و تعامل با نخبگان دانشگاهی و تشکل‌های دانشجویی در استانداری تشکیل شود.

مسئول ناحیه تهران سازمان بسیج دانشجویی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۷۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه های تهران مشغول به تحصیل هستند. همچنین ۷۰ گروه جهادی فعال و ۱۸ مرکز تحقیقاتی، همگی بستری برای کمک به استانداری است.

استانداری مجوز برای تجمعات صادر نمی‌کند

محمدحسین کاظمی دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره مشکلان تهران بیان کرد: طرح تغییر مکان دانشگاه تهران یکی از مشکلاتی است که به نظر می‌رسد در مدیریت آقای مقیمی نیز رفع نخواهد شد. 

وی ادامه داد: آغاز این طرح قطعا همراه با پیوست امنیتی خواهد بود؛ اما محل این دانشگاه بار ترافیک شهری را افزایش داده است. 

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: برخی از تجمعات مدنی، باید حتما مجوز داشته باشند؛ اما استانداری این مجوز را صادر نمی‌کند. 

وی با اشاره به اینکه ساختار مناسبی برای تجمعات مسالمت آمیز وجود ندارد، گفت: دانشجویان بارها برای گرفتن مجوز بین استانداری، پلیس بین الملل و فرمانداری سرگردان شدند.

کاظمی با اشاره به بحران آب در کشور بیان کرد: اگر به مشکل آب شهر تهران توجه نشود، مردم پایتخت نیز به جمع معترضات اصفهان و خوزستان خواهند پیوست.

جعفری دبیر کمیته اجتماعی و جهادی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به حضور و به کارگیری جوانان در دولت سیزدهم و استانداری تهران اظهار کرد: پیشنهاد می‌دهیم استانداری از جوانان و دانشجویان تحت عنوان کارگروه یا مشاوران جوان استفاده کند.

وی ادامه داد: برخی از مدیران بازمانده از دولت‌های قبلی که عملکرد بسیار نارکارآمدی دارند، از پست مدیریت برداشته می‌شوند؛ اما به عنوان کارشناس در آن سازمان یا نهاد مشغول به خدمت می‌شوند.

جعفری مطرح کرد: جریان دانشجویی این سوال را دارد که اگر این افراد کارآمد بودند، که در پست خود باقی می‌ماندند.

تعداد کم مدارس تهران نسبت به دانش‌آموزان

معروف خانی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید رجایی گفت: مدارس تهران نسبت به تعداد دانش آموزان بسیار کم است در نتیجه مدارس و آموزش به سمت خصوصی سازی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش امری حاکمیتی است که وزیر این وزازتخانه به تنهایی نمی‌تواند برای این حوزه سیاست گذاری کند و نیازمند کمک است.

معروف خانی مطرح کرد: آموزش مجازی باعث افت تحصیلی در دانش آموزان به ویژه مناطق محروم است. در نتیجه معلمان دانشگاه شهید رجایی آمادگی دارند تا با کمک استانداری به صورت جهادی در این مناطق فعالیت کنند.

این فعال دانشجویی ضمن دعوت از منصوری استاندار تهران برای حضور در دانشگاه شهید رجایی اظهار کرد: حضور مسئولان در دانشگاه‌ها باعث انگیزه بخشی به دانشجویان می‌شود و این دیدارها لطفا محدود به روز دانشجو نشود.

کوثر قاسمی عضو جنبش عدالتخواه دانشجویی بیان کرد: از شما به عنوان استاندار خواهش دارم که فیش حقوقی و مسائل مالی خود را منتشر کرده و برای افکار عمومی روشن سازی انجام شود.

وی با اشاره به مشخص نشدن برخی از فرمانداری‌های شهرها افزود: لطفا فرمانداری شهر پردیس را مشخص کنید چراکه این شهر مشکلات و معضلات بی‌شماری دارد.

کد خبر: 1120890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =