هیچ مسئولی توان پاسداری مقام شهید را ندارد/ در زمینه شهدا کم‌کاری کردیم

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: کربلا و امام حسین مهمترین انگیزه جوانان بود. این افراد با خدا معامله کردند هیچ یک از مسولان توان پاسداری مقام شهید را ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اولین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با حضور محمودرضا آقامیری، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، سردار فدوی جانشین فرماندهی کل سپاه و جمعی از خانواده های شهدا امروز ۱۶ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز برگزار شد.

در ابتدای این کنگره حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی جلیلی، نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه در این جهان مقامی بالاتر از شهید نیست، گفت: خداوند حیات ویژه برای شهید در نظر گرفته و بر اساس آیه قرآن، مقام شهید برای عالم ماده قابل درک نیست.

وی با آرزوی شهادت برای تمامی حاضرین جمع افزود: امیدواریم جایگاه شهدا بیش از پیش در دانشگاه ها و مراکز علمی کشور مشاهده شود.

در ادامه کنگره محمودرضا آقامیری، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: در خیابان منوچهری تهران مدرسه ای به نام ژاندارک وجود دارد. ژاندارک اسم دختری ۱۹ ساله است که ناپلئون او را قهرمان ملی نامید. فرانسوی ها بعد از ۷۰۰ سال مدرسه ای در تهران را ژاندارک نامگذاری کردند و این قهرمان ملی  سمبل ایستادگی و مقاومت در تمامی آثار کشور مشاهده می شود.

وی افزود: بزرگداشتی برای تجلیل از قهرمانان در اروپا مورد احترام قرار دارد و ۱۴ کشور جهان در این روز به پاسداشت مقام قهرمانان می پردازند. از سوی دیگر در سال ۶۰ تقریبا همه جهان پشت سر صدام بودند و ۲۰۰ هزار نفر جوان با نیت مقدس به جنگ رفته و به شهادت رسیدند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران درباره انگیزه ها برای حضور در جنگ گفت: کربلا و امام حسین مهمترین انگیزه جوانان بود. این افراد با خدا معامله کردند هیچ یک از مسولان توان پاسداری مقام شهید را ندارند. از سوی دیگر در کشور های کفر برای قهرمان ملی ۷۰۰ سال قبل خود به طور سالانه مراسم برگزار می کنند.

آقامیری با بیان اینکه جامعه به قهرمانان خود نیاز دارد تاکید کرد: انتهای آرزوی شهیدان تمنای عشق امام حسین (ع) بود. چه درس هایی می توان از زندگی شهدا گرفت؟ تعدادی از خانواده های شهدای مدافع حرم در این جمع حضور دارند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ادامه داد: بر اساس فرمایش رهبری شهادت رمز موفقیت انسان زیرک و هشیار است. برخی از افراد وقتی از شهدای مدافع حرم صحبت می شود انگار متوجه نیستند. در حالی که هر یک از این شهدا اسطوره و خون اینها دنیا را مجبور به تسلیم در برابر جمهوری اسلامی کرده است.

آقامیری با بیان اینکه در کشور ما بعد چندسال اسم مدرسه شهید فهمیده تغییر نام می یابد گفت: در حالی که در کشور کفر همچنان برای ژاندارک مراسم برگزار می شود. ما در زمینه شهدا کم کاری و کوتاهی کردیم.
انتهای پیام/

کد خبر: 1121082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =