کدام کشور بیشترین فارغ‌التحصیلان دکتری را دارد؟ / درصد مردان دارای مدرک دکتری بیشتر از زنان

آمارها نشان می‌دهد تنها ۱.۱ درصد از افراد ۲۵ تا ۶۴ ساله دانشگاه رفته‌ در جهان، دارای مدرک دکتری هستند و از بین کشورهای جهان، اسلوونی با جمعیت ۳.۸ درصدی فارغ‌التحصیلان دکتری، بیشترین تعداد افراد دارای مدرک دکتری را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تعداد متقاضیان ورود به دانشگاه در جهان رو به افزایش است و همچنین سطح مدارک تحصیلی هم هر روز بالاتر می‌رود. این افزایش نشان‌دهنده بالارفتن تقاضا برای نیروی کار ماهر است.

آمارها نشان می‌دهد تنها ۱.۱ درصد از افراد ۲۵ تا ۶۴ ساله دانشگاه رفته‌ در جهان، دارای مدرک دکتری هستند. به همین دلیل، به نظر می‌رسد که دکتری مدرک کمیابی در جهان است. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که وضعیت مدرک دکتری در کشورهای مختلف جهان چگونه است؟

۲ درصد از جمعیت آمریکا بر اساس آمارها، دارای مدرک دکتری هستند؛ اما ۱.۴ درصد از انگلیسی‌ها مدرک دکتری دارند. اسلوونی و سوئیس به ترتیب ۳.۸ درصد و ۳.۲ درصد بالاترین درصد جمعیت دارای مدرک دکتری را دارند. در حالی که در ایتالیا تنها ۰.۵ درصد از جمعیت کشور دارای مدرک دکتری هستند.

جدول کشورهای با بیشترین درصد از افراد ۲۵ تا ۶۴ ساله که مدرک دکتری دارند

نام کشور

درصد دارندگان مدرک دکتری

اسلوونی

%۳.۸

سوئیس

%۳.۲

لوکزامبورگ

%۲.۲

آمریکا

%۲.۰

سوئد

%۱.۶

انگلستان

%۱.۴

ایسلند

%۱.۳

استرالیا

%۱.۲

نیوزلند

%۱.۱

نروژ

%۱.۱

درصد زنان دارای مدرک دکتری بیشتر است یا مردان؟

تعداد مردان و زنانی که مدرک دکتری دارند هم از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. با این حال، درصد مردان دارای مدرک دکتری به طور کلی بیشتر از زنان است. جالب است در اسلوونی به عنوان کشوری که بیشترین نسبت افراد دارای مدرک دکتری را دارند، نسبت زنان دارای مدرک دکتری نیز بیشتر از مردان است.  

آمارها نشان می‌دهد که حضور زنان در مطالعات دکتری به خصوص در رشته‌های STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی) کمرنگ‌تر از مردان است؛ اما با توجه به این که در سالهای اخیر، ابتکارات بسیاری برای حمایت و تشویق زنان در رشته‌های STEM برای شکستن کلیشه‌ها انجام شده است، تعداد زنان دارای مدرک دکتری در این رشته‌ها در حال افزایش است.

رشته‌های علوم طبیعی و ریاضی، محبوب‌ترین رشته‌ها برای دکتری بوده و رشته‌های مهندسی، بهداشت و هنر در رتبه دوم قرار دارند.

رشته

درصد زنان دارای دکتری

درصد مردان دارای دکتری

هنر و علوم انسانی

%۴۵

%۵۵

علوم طبیعی، ریاضیات و آمار

%۴۶

%۵۴

تجارت، اداری و حقوق

%۴۷

%۵۳

مهندسی و ساخت و ساز

%۳۲

%۶۸

انتهای پیام/

کد خبر: 1121255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =