کاهش معدل مشروطی به نمره کمتر از ۱۲

شورای صنفی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به معاونت آموزشی پیشنهاد دادند در راستای کاهش استرس دانشجویان، تعداد واحدهای حذف اضطراری به ۶ واحد افزایش پیدا کند و معدل مشروطی نیز کاهش یابد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نامه‌ای به معاون آموزشی دانشگاه پیشنهاداتی را برای کمتر شدن فشار وارده بر دانشجویان برای ادامه ترم جاری بیان کردند.

در ابتدای این نامه آمده است: نظر به اینکه دانشجویان با سختی‌های فراوان آموزشی مجازی دست و پنجه نرم می‌کنند و همچنین فشار پروژه‌ها و تمرین‌ها به بیشترین حد خود رسیده است، لازم دانستیم به سمع و نظر شما برسانیم که دانشجویان با اضطراب فراوانی روبرو شده‌اند. از آنجایی که در دوران کرونا به خودی خود شاهد استرس‌های گوناگونی بوده‌ایم که نگرانی‌های زیادی را برای دانشجویان به وجود آورده، وظیفه داریم به عنوان نمایندگان دانشجویان، حضرتعالی را در جریان این اضطراب مضاعف قرار دهیم. به همین منظور برای کم کردن این فشارهای روانی پیشنهاداتی را ارائه می‌دهیم که بتواند برای ادامه این ترم حداقل مقداری از این فشارها را کاهش دهد.

در ادامه این نامه آمده است: نخست آنکه تعداد واحدهای حذف اضطراری که ۳ واحد است به ۶ واحد افزایش پیدا کند. این به آن معناست که دانشجویان بتوانند به جای یک درس ۳ واحدی، دو درس ۳ واحدی را حذف کنند. 

در پایان این نامه تاکید شده است: حذف شرط داشتن حداقل ۱۲ واحد برای حذف ترم نشدن: بسیاری از دانشجویان به دلیل اینکه آیین‌نامه، اجازه داشتن واحدهای کمتر از ۱۲ را نداده، با مشکل حذف مواجه هستند. با رفع موقت این ماده، می‌توان کمک شایانی به دانشجویان کرد. کاهش معدل مشروطی به این معنا که از نمره ۱۲ طبق صلاحدید شورای آموزشی به عدد کمتری تقلیل پیدا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1121256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =