جزئیات اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری گفت: زیرساخت‌های لازم برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری فراهم شده و بزودی پرستاران شاهد تغییرات عمده‌ای خواهند بود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، اظهار داشت: در مسیر انجام این قانون برخی مسئولان بالادستی اراده‌ای برای انجام آن در مدت 10 تا 14 سال گذشته نداشتند.
وی ادامه داد: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پرپشتیبان‌ترین قانون بوده و زیرساخت قوی دارد، اما اراده‌ای در اجرای آن وجود نداشت تا اینکه رهبر معظم انقلاب سال گذشته در  روز پرستار به آن ورود پیدا کردند، اما امسال از مسئولان خواستند تا این قانون را اجرا کنند.

میرزابیگی افزود: زیرساخت‌های لازم برای اجرای این قانون فراهم شده و به زودی پرستاران شاهد تغییرات عمده‌ای خواهند بود؛ به طوری که برای تمام سطوح پرستاری و سیستم پرستاری که شامل پرستاران از مقاطع کارشناسی تا دکترا، اتاق عمل از دوره کاردانی تا دکترا، هوش‌بری از دوره کاربری تا دکترا و فوریت‌های اورژانسی نیز در این مقاطع و همچنین همه سیستم‌های پرستاری به اضافه پرستاران ماده 16 را شامل می‌شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری اضافه کرد: بخش عمده‌ای از این تعرفه‌ها بیمارستانی است که به صورت خدمات موردی در درمانگاه‌ها و بخش سرپایی و در بخش مراقبت در منزل نیز 28 مورد خدمات است که شامل می‌شود. 

وی متذکر شد:در حوزه درمان خانگی،بسته‌های خدمتی داریم که تاکنون هیچ‌گاه تعرفه‌گذاری نداشته و اکنون برای آن در نظر گرفته می‌شود.

 موضوع اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بیش از یک دهه است که خواسته جامعه پرستاری کشور از متولیان و مسؤولان  نظام بهداشت و درمان بوده و همواره نسبت به عدم اجرای آن انتقادات  بسیاری مطرح شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1125203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      0 0
      سلام ببخشید تعرفه گذاری شامل بهیار و کمک بهیار چی میشه