۵ روش موثر بازاریابی در اینستاگرام

امروزه می‌توان اینستاگرام را پیشرو و پرطرفدارترین شبکه مجازی برای فروش اینترنتی دانست. سالیان سال است که این برنامه به‌عنوان بزرگ‌ترین عرصه دیجیتال مارکتینگ شناخته می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، امروزه می‌توان اینستاگرام را پیشرو و پرطرفدارترین شبکه مجازی برای فروش اینترنتی دانست. سالیان سال است که این برنامه به‌عنوان بزرگ‌ترین عرصه دیجیتال مارکتینگ شناخته می‌شود. حتی با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب‌وکارها، کسب درآمد از اینستاگرام را انتخاب کرده‌اند تا بتوانند جای مشتریان حضوری را پر کنند. این موضوع نه‌تنها باعث پیشرفت در فروش بیشتر شده، بلکه جذب مشتری در اینستاگرام به‌صورت وسیع‌تر و از سراسر کشور را به همراه داشته است. در ادامه قصد داریم تا ۵ ترفند موثر بازاریابی در اینستاگرام را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

چگونه می‌توان فهمید چه کسی هایلایت اینستاگرام ما را دیده است؟

۱. مهاجرت به اکانت تجاری اینستاگرام

اکانت های تجاری اینستاگرام بزرگ ترین خدمتی است که این پلتفرم محبوب به کسب و کارهای آنلاین کرده است. چرا؟ چون با مهاجرت به این نوع اکانت، برای آنالیز مخاطبان می توانید از قابلیت های داخلی خود اینستاگرام استفاده کنید؛ قابلیت هایی مثل:گزارش اطلاعات جمعیت شناختی کاربران، ساعت فعالیتشان در صفحه شما، امکان تماس کاربران با شما با انتخاب گزینه Contact و ... . بنابراین اگر تا این لحظه هنوز اکانت خود را به بیزنس اکانت تبدیل نکرده اید، یک دقیقه وقت بگذارید و همین حالا این کار را انجام دهید.

۲. جمع آوری کلکسیونی از محتواهای UGC

به محتوایی که توسط کاربران تولید می شود UGC (User Generated Content) می گویند. اگر بتوانید این نوع محتوا را برای برند خود جمع آوری کنید، به راحتی یک پله به موفقیت نزدیک تر می شوید. اما چگونه؟

یک کمپین راه اندازی کنید و یک موضوع را تعیین کنید. سپس از کاربران بخواهید در استوری یا پست خود یک عکس با همان موضوع منتشر کنند. مثلاً این موضوع می تواند عکس از محصولات شما باشد. یا برای مثال این کمپین می تواند یک کمپین مناسبتی باشد که از کاربران خود می خواهید عکس سفره هفت سین خود را پست کنند.

اما صبر کنید؛ کار اینجا تمام نمی شود! برای این کمپین خود یک هشتگ طراحی کنید. هشتگی که با موضوع کمپین مرتبط باشد و ترجیحاً شامل نام برند شما هم باشد. سپس از کاربران بخواهید که از این هشتگ هم برای عکس های خود استفاده کنند.

استفاده از این هشتگ ها دو مزیت دارد. اول این که همه این عکس های UGC به طور خودکار در یک مجموعه جمع آوری می شوند. چراکه هر وقت که آن هشتگ را در قسمت "Tags" اینستاگرام سرچ کنیم، همه این تصاویر کنار هم نمایش داده می شوند. مزیت دوم این هشتگ هم این است که با تکرار شدن مداوم آن در صفحات کاربران مختلف، مخاطبان بیشتری با شما آشنا خواهند شد.

۳.تعیین دقیق اهداف

اینستاگرام یک ابزار قدرتمند است؛ اما فقط یک ابزار است! زمانی می توانید با تکیه بر این ابزار بهترین روش بازاریابی در اینستاگرام را پیدا کنید که بدانید دقیقاً می خواهید به چه چیزی برسید. با این کار برای تولید محتوا و بازاریابی در اینستاگرام راحت تر روی غلتک خواهید افتاد. به طور کلی اینستاگرام قرار است ابزاری باشد تا حفره های خالی کسب و کارتان را پر کند. ب

۴.تولید محتوای جذاب و باکیفیت

می خواهیم به مهم ترین مورد در بازاریابی اینستاگرام اشاره کنیم که آن تولید محتواهای باکیفیت و جذاب است. اینستاگرام یک رسانه بصری است. بنابراین جذابیت بصری محتواها باید حرف اول را بزنند. برای داشتن محتواهای باکیفیت نیازی به تجهیزات پیشرفته ندارید؛ بلکه کافیست عکس ها و ویدئوها به اندازه کافی شارپ بوده و ترکیب بندی و فوکِس خوبی داشته باشند. در کنار عکس های پیکسلی از گرافیک های برداری و در کنار ویدئوها از موشن گرافیک ها استفاده کنید.

اما در تولید همه این محتواها یک چیز را مد نظر قرار دهید:داستان گویی. تمام محتواهای شما باید در مسیر بیان یک پیام یا داستان باشند. در غیر این صورت تبدیل به محتویات هجو و بیهوده خواهند شد.

۵.انتشار پست ها در ساعات طلایی

گاهی اوقات دو پست با یک سطح کیفیت، میزان بازدید و لایک بسیار متفاوتی را جذب کرده اند. چرا؟ چون احتمالاً یکی از آنها به ساعت طلایی نزدیک تر بوده است. این ساعت طلایی برای حوزه های مختلف متفاوت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1125777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =