وزیر کشور: آسیب‌های اجتماعی وارداتی است

وزیر کشور بیان کرد که قبول داریم که در کشور، آسیب‌های اجتماعی داریم اما همان هم «وارداتی» است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز  وزیر کشور با بیان اینکه قبول داریم که در کشور، آسیب‌های اجتماعی داریم، اما همان هم «وارداتی» است گفت: وقتی در آموزش و پرورش قوی ایستادیم، آن‌وقت انسان های بصیری تربیت می‌شوند که در مقابل همه موج‌های تهاجم رسانه‌ای و همه سیاه‌نمایی هایی که دشمن می‌خواهد القا کند، مقاومت می‌کنند. 

احمد وحیدی در همایش بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش که در وزارت کشور برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش گفت: وقتی رهبری راجع به الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت سخن می‌گویند، مبتنی بر توسعه سرمایه انسانی است که هم مولد توسعه و هم محصول آن است.

وی افزود: نیروی انسانی هم ابتدا و هم انتها است، مسیر توسعه و الگوی پیشرفت از مسیر توسعه نیروی انسانی می‌گذرد و نمی‌توان بدون توجه به این مهم کشور را به اوج رساند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه اگر نیروی انسانی مبنای رشد و توسعه است باید ببینیم کجا متولی است گفت: بعد از خانواده، مهمترین و گسترده ترین نهاد که متکفل توسعه است، وزارت آموزش و پرورش است. اگر در صنعت، محصول تولید می‌کنیم، در وزارت کشاوزی محصولات کشاورزی داریم یا در وزارت نیرو، نیرو تولید می‌کنیم، در وزارت آموزش و پرورش انسان می‌سازیم. اگر در وزارت کشور، امنیت تولید می‌کنیم، در آموزش و پرورش امنیت ساز تولید می‌کنیم و هیچ دستگاهی به اندازه آموزش و پرورش نمی‌تواند نقش آفرینی کند. 

وحیدی افزود: اگر از من بپرسند، می‌گویم مهمترین دستگاه، دستگاه آموزش و پرورش است که همه مدیون آن هستیم و اگر انسان‌هایی برآمده از این نظام و انسان‌هایی با هویت انقلابی، مجاهد، پرتلاش، خلاق و نوآور تربیت شوند می‌توانیم بقیه مسائل را حل کنیم.

وی با بیان اینکه بنابراین وزارت آموزش و پرورش یک وزارتخانه مادر است و آنچه باید تولید کند، مهمترین تولید است گفت: البته دشمن هم در مقابل آن فعال است و سعی می‌کند فرهنگ منحط غربی را در حوزه‌های مختلف به ویژه در آموزش و پرورش القاء کند. دست اندرکاران هم باید بسازند و هم باید با آن فرهنگ منحط که تلاش دارد خودش را تحمیل کند مقابله کنند. این آسیب های اجتماعی ناشی از همین فرهنگ منحط غربی است.

وزیر کشور ادامه داد: هرجا که از آموزه‌های مکتب پرافتخار انقلابی خودمان، مکتب اهل بیت، رهبری و مکتب شهید سلیمانی ها پیروی کردیم، انسان‌هایی در اوج افتخار و فضایل و کمالات انسانی داشتیم و هرجا غفلت شد و فرهنگ منحط غربی توانست نفوذ کند، دچار آسیب شدیم.

وی ادامه داد: دشمنان توانسته‌اند خلل‌هایی ایجاد کنند، اما جامعه ما استوار در مقابل اینها ایستاده. آنها تلاش می‌کند آمار سازی و الگوسازی‌های ناصحیح انجام دهند. قبول داریم که در کشور آسیب های اجتماعی داریم، اما همان هم وارداتی است. وقتی در آموزش و پرورش قوی ایستادیم آن وقت انسان‌های بصیر تربیت می‌شوند که در مقابل همه موج‌های تهاجم رسانه‌ای و همه سیاه‌نمایی هایی که دشمن می‌خواهد القاء کند مقاومت می‌کنند.

وحیدی با بیان اینکه شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها جایگاه‌های مهمی هستند و همه ما باید در خدمت آموزش و پرورش باشیم گفت: اگر جوان ما در آموزش و پرورش خوب رشد کرد، خودباوری و کمال جویی رخ می‌دهد و مشکلات این‌گونه حل می‌شوند. این بار بزرگ باید توسط همه برداشته شود و همه کنار آموزش و پرورش باشند. از همه استانداران، فرمانداران و دیگر دست اندرکاران می‌خواهم که به موضوع آموزش و پرورش بپردازند و بدانند که هیچ چیز مهمتر از آن نیست. ضلع دیگر حوزه‌های علمیه هستند، جوانان خوبی داریم که باید راهشان به مدرسه باز باشد و اگر این بستر فراهم شود که امیدوارم در این دوره محقق شود، می‌تواند منشاء اثرگذاری‌های خوبی باشد.

انتهای پیام

کد خبر: 1126299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =