روز نهم چهلمین جشنواره فجر / سرتیپی: باید فیلم هایی با استاندارد بالا بسازیم

در روز نهم چهلمین جشنواره فیلم فجر دو فیلم شهرک و ۲۸۸۸ نمایش داده می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، در روز نهم چهلمین جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم سینمایی «شهرک» در برج میلاد آغاز شد.

گفتنی است؛ در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر دو فیلم "شهرک" و "۲۸۸۸" بر روی پرده سینماها می‌روند.

بیشتر بخوانید:

روز هشتم چهلمین جشنواره فجر / شعیبی: هیچ کدام از قصه هایی که ساخته‌ام به سفارش شخصی صورت نگرفته است

نشست خبری فیلم شهرک

علی سرتیپی تهیه کننده فیلم شهرک درباره اینکه سبک فیلم بیشتر شبیه فیلم‌های ایتالیایی است گفت: اگر به این فکر نباشیم که فیلم هایی با استاندارد بالا بسازیم که بتوانیم آن را در سایر کشورها نمایش دهیم سینمای ایران با چالش روبرو خواهد شد.

وی گفت: من طرفدار سینمای با بدنه و با مردم هستم این فیلم می تواند با مخاطبان زیادی ارتباط برقرار کند و مورد توحه مردم قرار خواهد گرفت.

علی حضرتی کارگردان فیلم شهرک در پاسخ به این سوال که بهتر نیست شغل پدر را ادامه دهید گفت من کارم را از پشت صحنه شروع کردم و نه فکر نمی کنم که باید کار پدرم را ادامه دهم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می خواستید بازی مرکب وطنی بسازید گفت: این فیلم شبیه بازی مرکب نیست و آن موقع که ما شروع به ساخت کردیم سریال بازی مرکبی وجود نداشت.

ساعد سهیلی بازیگر فیلم شهرک گفت این فیلم برایم چالش داشت به این دلیل که چطور می شود این فیلم با مخاطب ارتباط برقرار کند و خدا را شکر  از فیلم راضی هستم.

وی ادامه داد: من سعی کردم لحظات فیلم را باور کنم و آقای حضرتی به کمک کرد تا صحنه ها را درست پیش ببرم.

وی درباره بازی برادرش هم گفت: بازی سینا را د فیلم سینا دیدم و شگفت زده شدم سینایی که در فیلم شادروان دیدم سینای دیگری بود.

نشست خبری فیلم ۲۸۸۸

در ابتدای نشست علی اوجی تهیه کننده فیلم از حاضرین درخواست تا ۳۰ ثانیه به طور ایستاده خلبانان حاضر در دوران دفاع مقدس را تشویق کنند.

شیرین اسماعیلی بازیگر فیلم ۲۸۸۸ درباره نقشش گفت: فضای فیلم از ما دور نیست و کارگردانان فیلم بسیار کمک کردند تا نقش درآید. وی درباره دریافت سیمرغ نیز گفت: خوشحال می شوم که چنین اتفاقی برایم رخ دهد.

علی اوجی تهیه کننده فیلم ۲۸۸۸ نیز در ادامه درباره اینکه شانس کدام فیلمش را برای دریافت جایزه بیشتر می داند گفت: کار من فیلمسازی است و از شانس من بوده که سه فیلمم وارد جشتواره شده هر فیلمی سختی های خودش را دارد و این بسته به نظر داوران است که کدام فیلم مورد توجه آنها قرار بگیرد.

از نکات قابل توجه این نشست گریه های کیوان علیمحمدی کارگردان فیلم ۲۸۸۸ به هنگام تعریف از خلبانان دفاع مقدس بود. و به دلیل بد بودن حالش نشست را ترک کرد.

علی اکبر حیدری دیگر کارگردان ۲۸۸۸ فیلم گفت: ما برای این فیلم سه سال سختی کشیدیم.

وی درباره دلیل اسم های آشنا که حضور فیزیکی ندارند چه بود گفت: قصد ما سواستفاده نبوده و ذکر کرده ایم که که با یاری این هنرمندان بوده و قصدمان فریب تماشاگرها نبوده است.

اوجی نیز در ادامه گفت: باید برای صداپیشه ها از بازیگر حرفه ای استفاده می کردیم تا قابل باور باشد.

ودر انتها یک دستمال گردن به کیوان علیمحمدی کارگردان فیلم توسط خلبانان نیروی هوایایی هدیه شد و از زحمات او قدرانی کردند که بعد از ۴۲ سال آنها را دیدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =