چسبندگی آمریکا به سیاست‌های شکست خورده ترامپ، مانع اصلی پیشرفت مذاکرات است

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم توسعه روابط دو جانبه تهران - توکیو، اظهار داشت: چسبندگی دولت آمریکا به سیاست‌های شکست‌خورده دولت سابق این کشور، مانع اصلی در پیشرفت قابل قبول مذاکرات است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، الله سید ابراهیم رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی «کیشیدا فومیو» نخست وزیر ژاپن با استقبال از ابراز علاقه و تمایل این کشور برای تحکیم و تقویت هر چه بیشتر سطح روابط و همکاری‌های دوجانبه گفت: ایران و ژاپن دو کشور دارای تمدن و تاریخ شکوهمند و صلح‌طلب هستند که تقویت روابط آنها به نفع همه ملت‌هاست.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با شناختی که از ظرفیت های دو کشور وجود دارد، می‌توان گام‌های بلندی در مسیر تقویت روابط تهران - توکیو برداشت.

رئیسی چسبندگی دولت آمریکا به سیاست‌های شکست‌خورده دولت سابق این کشور را مانع اصلی در پیشرفت قابل قبول مذاکرات دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران فارغ از توافق هسته ای آمادگی دارد سطح روابط و همکاری های خود را با سایر کشورها از جمله ژاپن در راستای منافع متقابل افزایش دهد.

رئیسی همچنین بر لزوم صلح و ثبات پایدار در جهان تاکید کرد و اظهارداشت: تهران و توکیو با تقویت همکاری‌های مشترک می‌توانند در ایجاد و گسترش صلح و ثبات در منطقه و جهان نقش تاثیر گذاری داشته باشند.

رئیس جمهور دخالت بیگانگان را عامل اصلی ناامنی در منطقه دانست و با تاکید بر حل و فصل بحران یمن از طریق گفتگوهای یمنی - یمنی تصریح کرد: امروز ضرورت دارد با شکسته شدن محاصره ظالمانه یمن، از جنایت هولناک نیروهای ائتلاف در قتل عام و کشتار مردم بی دفاع این کشور جلوگیری شود.

«کیشیدا فومیو» نخست وزیر ژاپن نیز در تماس تلفنی خود با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: در دوران وزارت خارجه و ریاست گروه دوستی ایران و ژاپن چندین بار به تهران سفر کرده ام و امروز در کسوت نخست وزیری با شناختی که از ظرفیت‌های دو کشور دارم، بدنبال توسعه سطح روابط و فعال کردن ظرفیت‌های همکاری مشترک هستم.

کد خبر: 1129252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =