مدارس به صورت سراسری تعطیل نمی‌شوند

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس به دلیل گسترش سویه اومیکرون به صورت سراسری تعطیل نمی شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صادق ستاری فرد، در برنامه در انتهای الوند که از شبکه دوم سیما پخش شد درباره تعطیلی مدارس به علت گسترش اومیکرون اظهار کرد: مبتنی بر تصمیم ستاد ملی کرونا، مقرر شده برای مدیریت این مسئله ستادهای مقابله با کرونای استان‌ها تصمیم بگیرند و مدارس در برخی مناطق روستایی ما حضوری است.

وی ادامه داد: در برخی از مدارس نیز دانش آموزان به صورت حضوری و مجازی و در پاره‌ای مناطق نیز کلاس‌ها مجازی برگزار می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: درباره برگزاری حضوری مدارس، اصل را بر اقتضا شرایط هر منطقه گذاشتیم و تعطیلی سراسری مدارس را نداریم و مسؤولان هر استان بر اساس شرایط، تصمیم گیری می‌کنند که مدارس حضوری، مجازی یا ترکیبی از هردو روش را داشته باشد.

ستاری فرد درباره نگرانی والدین از ابتلای فرزندانشان به کرونا توضیح داد: همکاری و هماهنگی بین اولیا و مدارس برقرار است و اصل را بر همراهی اولیا و مدارس گذاشتیم. اگر هر دانش آموزی علائم سرماخوردگی را داشت از حضورش در مدارس امتناع می‌شود و دانش آموزانی که در معرض ابتلاء دارد نیز در مدارس حضور نمی‌یابند.

وی گفت: ۹۵ درصد دانش آموزان در مرحله اول واکسینه شدند و دوز سوم واکسینه فرهنگیان نیز ادامه دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: واکسن زدن شرط حضور در مدارس نیست و شرط پی سی آر مثبت نیز نداریم و سعی کردیم با روش‌های اقنایی دانش آموز را به سمت و سوی واکسن زدن سوق دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1129673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =