ماجرای تجمع امروز اینترن‌های بیمارستان فیروزگر چه بود؟

یک فعال صنفی پرداخت نشدن مابه‌التفاوت افزایش کمک هزینه مصوب اینترنی را علت تجمع امروز کارورزان پزشکی بیمارستان فیروزگر عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از کارورزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران در اعتراض به پرداخت نشدن مابه‌التفاوت افزایش کمک هزینه مصوب اینترنی صبح امروز در بیمارستان فیروزگر تجمع کردند.

امیر حسین لیثی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره علت این تجمع اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید ۲۰ درصد افزایش کمک هزینه تحصیلی برای کارورزان و دستیاران توسط وزیر بهداشت سابق مرداد ۱۴۰۰ به دانشگاه‌ها ابلاغ و مقرر شد از فروردین ۱۴۰۰ این افزایش هزینه اعمال و مابه‌التفاوت آن به دانشجویان اینترن و رزیدنت پرداخت شود. پس از تغییر ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایران و رئیس دانشکده پزشکی، شورای صنفی این دانشکده درخواست تغییر کرد تا جلسه‌ای فوری برگزار و موضوع عدم افزایش ۲۰ درصدی و پرداخت نشدن مابه‌التفاوت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی اینترن‌ها به رئیس دانشکده ابلاغ شد. در این جلسه معاون امور مالی دانشکده پزشکی اعلام کردند مابه‌التفاوت از فروردین ماه اعمال نشده و از مهر ماه اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: وی آذرماه 1400 قول مساعد داد که تمامی مابه‌التفاوت‌های کمک هزینه اینترن‌ها از مهر ماه محاسبه و پرداخت شود.  در کنار این مابه‌التفاوت، برای کارورزان بخش داخلی و عفونی نیز سانتر کرونا در نظر گرفته بودند که بیمارستان فیروزآبادی مابه‌التفاوت این سانتر را پرداخت کرد ولی بیمارستان فیروزگر و حضرت رسول(ص) حق سانتر کرونای کارورزان را هنوز پرداخت نکرده‌اند. از طرفی دیگر در روز دانشجو رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران قول مساعد داد که مابه‌التفاوت کاوروزان همچنین کارورزانی که در بخش داخلی و عفونی در سانتر کرونا مخصوصا در بیمارستان بیمارستان فیروزگر و حضرت رسول(ص) فعالیت می‌کردند، پرداخت شود. وی از شورای صنفی خواست تا تمامی مبالغ مابه‌التفاوت را محاسبه کرده تا با تایید مسئولان مربوطه، به بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران ابلاغ شود.

ماجرای تجمع امروز اینترن‌های بیمارستان فیروزگر چه بود؟

دبیر کارگروه آموزش شورای صنفی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: لازم به ذکر است سانتر کرونا با مابه‌التفاوت دریافتی دانشجویان پزشکی تفاوت دارد و تنها به کارورزانی تعلق می‌گیرد که در پاندمی کرونا در بخش داخلی و عفونی مشغول به خدمت‌رسانی هستند. دانشگاه بر خلاف ابلاغیه وزارت بهداشت در زمینه پرداخت مابه‌التفاوت حقوق کارورزان از فروردین 1400، اعلام کرد این مابه‌التفاوت از مهرماه محاسبه و تا آذر ماه پرداخت می‌شود اما تا امروز این مابه‌التفاوت به حساب کارورزان واریز نشده است.

وی افزود: شورای صنفی در اواخر بهمن ماه بار دیگر در جلسه‌ای با مسئولان دانشکده پزشکی، حقوق اینترن‌ها را مطرح کرد و مسئولان پیگیری‌های لازم را انجام داده و اعلام کردند حکم حقوق تمامی کارورزان تدوین و به ستاد مرکزی علوم پزشکی ارسال شده است. بر اساس استعلام شورای صنی از ستاد مرکزی مشخص شد تمامی حقوق‌ اینترن‌ها به حساب بیمارستان واریز شده است و بیمارستان‌ها واریز نکردن این حق‌الزحمه مواخذه خواهند شد.

این فعال صنفی بیان کرد: با تمامی این تفاسیر، هنوز دانشجویان اینترن دانشگاه علوم پزشکی ایران به جای دریافت مبلغ مصوب یک میلیون و 500 هزار تومانی وزارت بهداشت، یم میلیون و 200 هزار تومان حقوق می‌گیرند. در این بین دانشگاه نیز با پرداخت مابه‌التفاوت 300 هزار تومانی کارورزان از فروردین ماه موافقت نکرد. مابه‌التفاوت حقوق کارورزان حدود 5 ماه است که پرداخت نشده، در این راستا باید مبلغی حدود یک میلیون تومان مجدد به هر دانشجو پرداخت شود. همچنین حق‌الزحمه سانتر کرونای کارورزان بخش عفونی و داخلی بیمارستان‌های فیروزگر و رسول اکرم(ص) نیز لحاظ شود

انتهای پیام/

کد خبر: 1130710

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =