وحشت رژیم صهیونیستی از بحران اوکراین

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به‌شدت از تبعات شرط‌بندی و تکیه کامل بر غرب ابراز وحشت کرده و نگران آن هستند که سرنوشت جنگ در اوکراین بر سرنوشت خاورمیانه و سرنوشت آنها هم تأثیرگذار باشد.

 به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «تسفی یحزقیلی» تحلیلگر ارشد امور سیاسی کانال سیزدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره تأثیرگذاری جنگ اوکراین بر خاورمیانه گفت: این جنگ ضعف غرب را در حمایت از متحدانش به‌ویژه حمایت نظامی از آنها برای همگان نمایان کرد.

بیشتر بخوانید

 آخرین تحولات اوکراین | زلنسکی کی‌یف را ترک کرد/ درخواست پوتین از ارتش اوکراین

 این تحلیلگر رژیم صهیونیستی افزود: جنگ اوکراین ثابت کرد که ایالات متحده چقدر ضعیف است ازاین‌رو پیش‌بینی می‌شود خاورمیانه از این پس به جولانگاه روسیه تبدیل شود.

این تحلیلگر صهیونیست ادامه داد: ما هم همانند دیگران رخدادهای جنگ روسیه با اوکراین را پیگیری می‌کنیم، اما همه به یک نتیجه واحد رسیده‌ایم که آن‌کس که روی زمین سلطه‌گر می‌شود، مالک است و توئیت‌های بایدن به هیچ دردی نمی‌خورد.

یحزقیلی گفت: جهان حقیقتاً به شرق و غرب تقسیم شده است اما در این میان غرب، ضعف نظامی خود را در حمایت از متحدانش نشان داده است، در این میان ایرانی‌ها هم نشسته‌اند تا ببینند چه‌زمانی آمریکایی‌ها پرچم تسلیم را بلند می‌کنند و دست خود را به‌مثابه قبول شکست بر میز خواهند کوبید.

وی افزود: غرب در شرایطی دیپلماسی را در پیش گرفته است که جهان رویکرد قدرت‌گرایی را در پیش می‌گیرد. برای ایران مبرهن شده است که ایالات متحده ضعیف است، زیرا در غیر این صورت وارد جنگ اوکراین می‌شد. خاورمیانه دنباله‌روی قدرتمندان است و حال پدرخوانده جدیدی به‌نام پوتین برای آن شکل گرفته است.

روزنامه هاآرتص، دیگر رسانه رژیم صهیونیستی هم در گزارشی تحلیلی از اوضاع رژیم اسرائیل در سایه تحولات جنگ اوکراین تأکید کرد که نهادهای امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل به‌شدت از بازخوردهای این جنگ نگران هستند و ترس آن را دارند که روس‌ها بعد از پایان این جنگ به تسویه‌حساب با طرف‌هایی بپردازند که با آنها همراهی نکرده‌اند.

این رسانه عبری‌زبان به‌نقل از منابع خود خبر داد از تمام فرماندهان عالی‌رتبه ارتش اسرائیل و نیز مسئولین سیاسی و امنیتی خواسته شده است از این پس هیچ اظهارنظری درباره حوادث اوکراین نداشته باشند تا از ایجاد سوءتفاهم بین تل‌آویو و مسکو و تأثیر آن بر عملکرد اسرائیل در جبهه شمالی خود به‌ویژه در سوریه جلوگیری به‌عمل‌ آید.

به‌اعتقاد تحلیلگران صهیونیست، نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیل، در صورت اعمال تحریم‌های سخت علیه روسیه، احتمال افزایش فشار پوتین بر اسرائیل بسیار زیاد خواهد بود و حتی احتمال محدود شدن اقدامات نظامی اسرائیل در منطقه به‌ویژه در خاورمیانه هم بسیار زیاد است، این امر می‌تواند همکاری و هماهنگی بین افسران اسرائیلی و روسی را هم بسیار دشوار کند.

دیگر منبع نگرانی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی آن است که در صورت استقرار نیروی نظامی ناتو در منطقه دریای مدیترانه یا کشورهای دیگر منطقه، پوتین دستور راه‌اندازی سیستم‌های ایجاد اختلال در جی‌پی‌اس، جنگ الکترونیکی و حملات سایبری را  صادر کند، این کار نه‌تنها برای نیروهای مستقر در منطقه مشکل‌آفرین می‌شود بلکه سامانه‌های نظامی و غیرنظامی اسرائیل را هم دچار اختلال خواهد کرد.

در این بین هاآرتص با اشاره تلویحی به بیانیه روسیه درباره اشغالی بودن بلندی‌های جولان سوریه هم نوشت این کار می‌تواند تبعات شدیدی را برای اقدامات اسرائیل در این منطقه در پی داشته باشد.

این رسانه عبری با استناد به ارزیابی‌های نهادهای نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی تأکید کرد: حوادث اخیر می‌توانند منجر به گرایش متقابل روسیه و ایران به یکدیگر شوند و آنها بیش از گذشته در زمینه‌های سیاسی و نظامی به یکدیگر نزدیک شوند، همچنین تحریم‌های تجاری اعمال‌شده علیه منابع انرژی روسیه، پوتین را بر آن خواهد داشت تا همکاری بیشتری با ایران داشته باشد.

منبع: تسنیم

کد خبر: 1131245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =