تعیین سقف معافیت مالیاتی برای کارگاه‌هایی با کمتر از ۵ نفر کارگر / دولت مکلف به تبدیل وضعیت نیروهای جامانده استخدامی طرح مهرآفرین شد

نشست علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی نیکزاد با دستور کار بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، نشست علنی نوبت دوم امروز (چهارشنبه، 11اسفندماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی رأس ساعت 14 و 09دقیقه و با حضور دو سوم از نمایندگان حاضر در صحن آغاز شد.

بررسی لایحه بودجه 1401 کل کشور در دستور کار صحن علنی امروز قرار دارد.

سقف معافیت مالیاتی برای کارگاه‌هایی با کمتر از ۵ نفر کارگر مشخص شد

نمایندگان مجلس با معافیت مالیاتی کارگاه های با کمتر از ۵ نفر کارگر موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه، 11 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با جزء یک بند (و) تبصره 17 ماده واحده لایحه بودجه 1401 با 169 رأی موافق، 29 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 220 نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

به موجب این مصوبه؛ کارگاههای مشمول قانون "معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایانی که حداکثر پنج نفر کارگر دارند مصوب 1361 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن" که پنج سال و کمتر از آن مشمول معافیت مذکور بوده‌اند کماکان مشمول معافیت بیست درصدی(20%) مندرج در قانون مذکور خواهند بود و برای سنوات بیش از پنج سال، سه درصد(3%) از معافیت بیمه‌ای فوق در سال 1401 کسر می‌گردد.

همچنین نمایندگان با بخش درآمدی جزء 2 بند (و) تبصره 17 لایحه مذکور نیز موافقت کردند که براساس آن؛ در مورد بیمه‌شدگان قرار گرفته در دهک‌های پنجم تا هفتم درآمدی، به ازای هر دهک سه درصد(%3) از معافیت بیمه‌ای موجود کسر و دهک‌های هشت و بالاتر مشمول معافیت‌های بیمه‌ای نخواهند بود.

این گزارش می افزاید همچنین در ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1401 کل کشور نمایندگان با بند الحاقی (9) تبصره 17 این لایحه با 191 رأی موافق، 12 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 221 نفر حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

در بندالحاقی9 تبصره 17 ماده واحده این لایحه آمده است: در اجرای بند(۱) ماده(۳۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده، درآمد حاصل از یک درصد(۱٪) ارزش افزوده به عنوان مالیات سلامت همزمان با دریافت توسط سازمان امور مالیاتی به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می گردد.

همچنین علی نیکزاد ثمرین در جریان بررسی این تبصره گفت: در این نوبت، بررسی بندها و تبصره های بخش درآمدی را به اتمام می رسانیم، شیفت سوم کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 در صحن جلسه خواهد داشت.

وی ادامه داد: همکارانی که عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 هستند رأس ساعت 19 بعد ازظهر در صحن حضور پیدا کنند.

دولت مکلف به تبدیل وضعیت نیروهای جامانده استخدامی طرح مهرآفرین شد

نمایندگان مردم در مجلس دولت را مکلف به تبدیل وضعیت نیروهای جامانده استخدامی سال های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ طرح مهرآفرین کردند.

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 11 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور با بند الحاقی 2 تبصره 20 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس این بند الحاقی تبصره 20 ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور؛

- سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش مکلفند نسبت به تبدیل وضعیت، تخصیص شناسه و استخدام رسمی کلیه مشمولان و نیروهای جا مانده و باقی مانده استخدامی سال های 13۸۸ تا 1392 طرح مهرآفرین با اولویت معلمان قرآنی که هم اکنون با وزارت آموزش و پرورش به صورت قراردادی و یا پیمانی همکاری می نمایند و همچنین دانش آموزان آسیب دیده با درجه سوختگی شدید ناشی از آتش سوزی در مدارس کشور اقدام نماید. بارمالی ناشی از اجرای این بند از محل ردیف ۱۲۷۵۰۳ وزارت آموزش و پرورش در سقف پانصد میلیارد (۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال تأمین می گردد.

لازم به ذکر است که بر اساس گفته نایب رئیس مجلس، تبصره 18 لایحه بودجه 1401 برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق مجلس ارجاع داده شد.

وزارت تعاون مکلف به ایجاد سامانه اطلاعات بهره مندی ایرانیان شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مکلف به ایجاد اطلس جامع درخصوص توزیع اعتبارات در مناطق مختلف کشور کردند.

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 11 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور با الحاق یک بند به تبصره 17 ماده واحده این لایحه با 141 رأی موافق، 56 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 227 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

روح الله نجابت در توضیح پیشنهاده الحاق بندی به تبصره 17 گفت: در حال حاضر اعتبارات مناطق مختلف حوزه های انتخابیه شفاف نیست و نمی دانیم کدام منطقه چه اعتبار و بودجه ای دریافت کرده است. از این رو در این بند الحاقی وزارت کار و رفاه اجتماعی را مکلف می کنیم بانک اطلاعاتی کامل یا اطلس جامعی ایجاد کند تا توزیع اعتبارات شفاف، متوازن و بدون تبعیض انجام شود.

براساس بند الحاقی به تبصره 17 ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور؛

1 - به منظور ساماندهی و کارآمدسازی سیاست های مرتبط با محرومیت زدایی و در راستای رفع تبعیض و ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است ظرف 6 ماه از ابلاغ این قانون با همکاری سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و معاونت مناطق محروم و توسعه روستایی ریاست جمهوری و با بهره گیری از ظرفیت پایگاه رفاه ایرانیان، اقدام به راه اندازی سامانه اطلاعات بهره مندی ایرانیان مشتمل بر اطلاعات زیرساخت های بهداشتی، آموزشی، حمل و نقل، آب و انرژی و سایر زیرساخت های اساسی به تفکیک کلیه آبادی های دارای سکنه و هر یک از نواحی شهری نماید.

2- کلیه دستگاه های اجرایی موضوع ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه موظف هستند داده ها و اطلاعات مورد نیاز به منظور توسعه و تکمیل پایگاه اطلاعات بهره مندی ایرانیان را حداکثر یک ماه پس از درخواست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختیار پایگاه اطلاعات بهره مندی ایرانیان قرار دهند.

3- کلیه دستگاه های موضوع ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه و قرارگاه های محرومیت زدایی، نیروهای مسلح با رعایت اصل 110 قانون اساسی مکلف هستند، اطلاعات اقدامات صورت گرفته در راستای محرومیت زدایی را که شامل مکان و مشخصات طرح، میزان اعتبار اختصاص یافته، دستگاه مجری، میزان پیشرفت فیزیکی اعتبار مورد نیاز جهت اتمام طرح و سایر اطلاعات تکمیلی را در سامانه اطلاعات بهره مندی ایرانیان ثبت کند. سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است اطلاعات مربوط به اقدامات صورت گرفته برای طرح های تامین اعتبار شده از محل دو سوم 3 درصد حاصل از صادرات نفت و گاز موضوع بند (ت) ماده 32 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه سهم مناطق کمتر توسعه یافته استفاده متوازن از امکانات کشور، اعتبارات محرومیت زدایی استانی و اعتبارات اختصاص یافته از محل تبصره 14 قوانین بودجه سالانه و سایر اعتباراتی که با هدف محرومیت زدایی از محل منابع عمومی اختصاص می یابد را در سامانه مذکور ثبت نماید.

4- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است امکان ثبت اقدامات محرومیت زدایی، خیریه ها و تشکل های مردم نهاد و ارائه پیشنهاد جهت تکمیل و به روزرسانی وضعیت دسترسی به زیرساخت های اساسی در آبادی ها و هر یک از نواحی شهری را برای هر یک از نهادها فراهم نماید.

کد خبر: 1131923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =