اخبار سفر رئیس جمهور به گلستان / رئیسی: ارتباط واقعی با مردم مشکلات را حل می‌کند

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور گفت: فعال شدن اقتصاد دریا، اقتصاد روستا و ظرفیت‌های گردشگری، مشکل بیکاری را در گلستان حل می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور با حضور در شمال گلستان از منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون و پایانه‌های مرزی مستقر در این منطقه دیدن کرد. رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، احمد وحیدی وزیر کشور، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و جمعی از اعضای هیات دولت رییس جمهوری آیت الله رییسی را در این بازدید همراهی می کنند. بازدید از پایانه‌های صادراتی و تاسیسات راه‌آهن جمهوری اسلامی مستقر در منطقه عمومی اینچه‌برون از دیگر برنامه‌های رییس جمهور در این‌منطقه است.

بیشتر بخوانید

 حداقل مزد کارگران برای سال آینده چگونه تعیین می‌شود؟

استاندار گلستان در طول مسیر ضمن تشریح طرح طبیعت‌گردی در ۲۲ هکتار از جزیره آشوراده گفت: طرح گردشگری در تنها جزیره ایرانی دریای خزر از اصلی‌ترین مطالبات مردم و مسوولین گلستان در دهه‌های اخیر است که سال ۹۳در سفر استانی هیات دولت به گلستان تصویب شد.

آشوراده تنها جزیره ایرانی دریای خزر است که قرار بود در سفر دولت روحانی به گلستان به کیش شمال کشور تبدیل شود.برای همین طرح گردشگری آشوراده در دستور کار قرار گرفت اما با وجود برخی ملاحظات زیست محیطی این پروژه به طرح طبیعیت گردی تنزل پیدا کرد اما همان طرح هم به رغم همه قول ها و وعده های دولت روحانی محقق نشد.

جزیره آشوراده ظرفیت بزرگی برای توسعه گردشگری استان گلستان است که در صورت اجرای طرح های کارشناسی شده می تواند تحولی در حوزه گردشگری ایجاد کند.

طرح طبیعت گردی آشوراده البته با موانع دیگری هم مواجه است، مباحث و مسائل حقوقی و زیست محیطی که در خصوص جزیره آشوراده مطرح است باید هرچه سریعتر برطرف شود تا اجرای طرح گردشگری در آشوراده به عنوان دستاورد بزرگ و مهم سفر دولت سیزدهم به استان گلستان باشد.

با امضای قرارداد بین استانداری گلستان و سازمان حفاظت از محیط زیست، تحقق آرزوی دیرینه مردم استان برای بهره مندی از مزایای اقتصادی و معیشتی آن وارد فاز جدیدی شد و با زدن کلنگ عملیات اجرایی این طرح در سال ۹۷ تکاپو و تقلا برای اجرای مصوبه دولت آغاز شد.

بازدید رئیس جمهور از خلیج گرگان

رئیس جمهور در نخستین برنامه سفر استانی خود به گلستان، از خلیج گرگان به عنوان تنها خلیج ایرانی دریای خزر بازدید کرد. آیت الله رئیسی در این بازدید با حضور در سواحل خلیج گرگان در شهرستان بندرترکمن از وضعیت تراز آبی و پسروی آب در این پهنه آبی مطلع شد.

این خلیج در سال‌های اخیر حدود یک سوم از مساحتش خشک شده. خلیجی که در دولت تدبیر و امید برای نجاتش فقط وعده داده‌اند و اکنون گلستانی‌ها احیای مجدد آن را از دولت انقلابی تقاضا دارند.

اکوسیستمی که در سال‌های اخیر به علت پسروی آب دریای خزر، کاهش آب ورودی رودخانه‌ها به آن و بسته شدن کانال‌های ارتباط دریا با این خلیج حدود یک سوم مساحت ۴۰ هزار هکتاری آن خشک شده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی روز جمعه در بدو ورود به گلستان برای انجام شانزدهمین سفر استانی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با کمک همه مسئولان استانی در یک کار جهادی و با الگو گرفتن از سرداران شهید استان یک کار متفاوت انجام داده و کار ماندگاری در گلستان انجام شود.

وی بیان کرد: گلستان قطب کشاورزی و گردشگری کشور است و در بخش صنعت نیز کارهای زیادی در این استان انجام شده اما هنوز مشکلاتی در این بخش ها وجود داد.

رییس جمهور افزود: دولت سیزدهم به همراه مدیران گلستان برای حل این مشکلات به خصوص بیکاری به عنوان دغدغه خانواده های دارای فرزندان تحصیل‌کرده اقدام خواهد کرد که لازمه آن حرکت جهادی با پیروی از سیره سرداران شهید است.

رییس‌دفتر رییس‌جمهور، معاون امور بانوان و خانواده، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و وزیران کشور، جهادکشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، امور اقتصادی و دارایی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آیت‌الله رییسی را در این سفر یک روزه همراهی می‌کنند.

بازدید از طرح‌های صنعتی، زیرساختی، راه، کشاورزی، دیدار با نخبگان، خانواده شهدا و قشرهای مختلف مردم، حضور در نشست شورای اداری و نشست خبری با رسانه های گلستان از جمله برنامه‌های رییس‌جمهور در سفر به این استان است.

آیت الله رییسی در ۱۵ سفر پیشین استانی خود به استان‌های هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر و گیلان سفر کرده بود.

رئیسی: اقتصاد دریا احیا شود

رئیس‌جمهور گفت: متاسفانه از امکانات و ظرفیت ‌بندر آشوراده و بندرترکمن به هیچ‌عنوان استفاده نشده و پیشرفت این منطقه به خاطر قوانین پیچیده سازمانی معطل مانده است.

اگر اقتصاد دریا احیا شود می‌توانیم اقدامات بزرگی را انجام دهیم و از آن برای توسعه استفاده کنیم؛ منطقه آزاد اینچه‌برون باید هرچه سریع‌تر باید فعال شود.

با ترکمنستان مذاکرات مختلفی انجام دادیم و به واسطه این مذاکرات در زمستان امسال بر خلاف سال‌های قبل هیچ قطعی گازی در کشور نداشتیم.

رئیسی: ارتباط واقعی با مردم مشکلات را حل می‌کند

رئیس‌جمهور گفت: فعال شدن اقتصاد دریا، اقتصاد روستا و ظرفیت‌های گردشگری، مشکل بیکاری را در گلستان حل می‌کند.

تضمین محصول، ایجاد تسهیلات و جاذبه اقتصادی، باعث فعال‌سازی اقتصاد روستاها می‌شود.

ارتباط واقعی با مردم، بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

کد خبر: 1132043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =